Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بامداد جمعه خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر پنجشنبه در مراسم آغازین رویداد فرهنگی آموزشی «چراغ روشن» که با حضور مربیان پیش‌دبستانی‌های چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد، افزود: دشمنان بر روی سرمایه‌های ایمانی و انسانی انقلاب اسلامی متمرکز شده‌اند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با ایجاد یاس و ناامیدی این سرمایه‌ها را از جریان انقلاب دور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زیر سوال بردن کارکردهای انقلاب، کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای نظام، بزرگنمایی پیشرفت‌های دیگر کشورها و همچنین نورانی جلوه دادن دوران پر از ظلمت و تباهی شاهنشاهی را از جمله اقدامات دشمن برای جدا کردن سرمایه‌های انسانی انقلاب و انقلابیون از ادامه مسیر ایستادگی و مقاومت بیان و تصریح کرد: در میدان مبارزه، مهم آن است که انسان‌ها و سرمایه‌ها را پای انقلاب نگه داشت.

نکونام یادآور شد: هنگامی که صحبت از برکات و دستاوردهای انقلاب می‌شود، برخی جریان‌ها و حرکت‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها، زبان گویندگان را کند کنند و امروز کار بزرگی که باید انجام شود آن است که حقیقت انقلاب و بدعمل کردن‌ها را از یکدیگر جدا کرد و این یک امر ضروری است، چرا که اگر به درستی بحث تبیینی و روشنگری در این رابطه انجام نشود، انقلاب نیز نمی‌تواند در مسیر خود به درستی حرکت کرده و سرمایه‌های انسانی را همراه خود به حرکت درآورد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند حقیقت انقلاب شامل نورانیت، مکتب ائمه معصومین، ایمان به خدا، مهدویت، قیامت و کمال انسانی است، اظهار داشت: در بعد دیگر از ضرورت حفظ سرمایه‌های انقلاب نیز لازم است، سرمایه ایمانی مردم حفظ و تقویت شود.

امام‌جمعه شهرکرد به توطئه‌ها، تحریف ها و القای شبهات از سوی دشمنان برای دور کردن مردم از حقیقت دین و اعتقادات ایمانی اشاره کرد و با ذکر آیاتی از سوره لقمان گفت: بنا به این آیات، لقمان با زبان موعظه و خیرخواهانه که اساس شیوه سخن گفتن با فرزندان است، از فرزند خود می‌خواهد که یک موحد تمام‌عیار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خسارت‌های فرهنگی و اجتماعی پدیدار شده در تاریخ انقلاب را نشات گرفته از ضعف ایمانی برخی افراد بیان کرد و افزود: آنانی که از سرمایه ایمانی بی‌بهره مانده‌اند همواره در مسیر انقلاب کارشکنی کرده و خسارت‌هایی را بر جمعیت، فرهنگ و آرمان‌های بلند انقلاب وارد کردند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری نیز در ادامه و در تشریح این رویداد فرهنگی آموزشی گفت: رویداد استانی چراغ روشن تنها یک برنامه آموزشی تلقی نمی‌شود و جنبه توانمندی مهارتی نیز در آن لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی با بیان اینکه این برنامه، اختتامیه‌ای بر اقدامات فردی در حوزه کودک و نوجوان در استان به شمار می‌رود، افزود: با گروه‌بندی مربیان پیش‌دبستانی‌های فعال در چهارمحال و بختیاری و شبکه‌سازی بین آنان، اقدامات در حوزه تربیتی کودک و نوجوان وارد مرحله تشکیلاتی خواهد شد.

وی از رویداد چراغ روشن به عنوان یک عملیات میدانی در حوزه تربیتی نام برد و یادآور شد: کارگروه کودک و نوجوان قرارگاه بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عنوان متولی این رویداد از سال ۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۹۰ نشست و کارگاه مطالعاتی را در راستای ارتقاء سطح تربیتی کودکان و نوجوان، آسیب‌شناسی و رفع موانع برگزار کرده است.

به گزارش ایرنا، رویداد استانی چراغ روشن با هدف تربیت کودکان مبتنی بر منظومه تربیتی مقام معظم رهبری تا ۱۸ تیر با حضور حدود ۲۰۰ مربی پیش‌دبستانی در شهرکرد برگزار می‌شود.

نمایش فیلم، برپایی دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی، گروه‌بندی و اجرای بوم ایده پردازی، سنجش ایده‌های ارائه شده و بررسی اقدامات برای عملیاتی کردن ایده‌ها از جمله بخش‌های این رویداد فرهنگی آموزشی است.

برچسب‌ها شهرکرد شعائر دینی چهارمحال وبختیاری کودک امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد شعائر دینی چهارمحال وبختیاری شهرکرد شعائر دینی چهارمحال وبختیاری کودک امام جمعه شهرکرد چراغ روشن سرمایه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • اجتماع امام رضایی‌ها در کرج برگزار می‌شود
  • جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند/ ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق(ع)
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد