Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@09:56:47 GMT

بهترین روش و زمان مناسب جدا کردن اتاق کودک

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۶۰۲۲

بهترین روش و زمان مناسب جدا کردن اتاق کودک

جدا کردن اتاق کودک از اتاق والدین هدف از جدا کردن اتاق بچه چیست؟ خوابیدن بچه در اتاق والدین چه تبعاتی دارد؟ وابستگی کودک به والدین چرا اتاق بچه را جدا کنیم؟ بهترین سن جدا کردن اتاق کودک تقویت روابط کودک و والدین راهکارهای اصولی برای جدا کردن اتاق بچه استفاده از کلمات مثبت به جای عبارات تند پیروی از یک برنامه مشخص آموزش استقلال شروع سریع استفاده از تشویقی پذیرفتن ترس‌های کودک عشق‌ورزی به کودک بستن درب اتاق خواب نکات مهم برای جدا کردن اتاق بچه دمای اتاق خواب کودک را تنظیم کنید صدای محیط را کاهش دهید جلوی ورود نور را بگیرید آرامش کودک را مدنظر قرار دهید میزان صبر خود را افزایش دهید نحوه جدا کردن اتاق بچه‌های ۳ تا ۵ سال جدا خواباندن کودک سه ساله جدا خواباندن کودک پنج ساله جدا کردن اتاق کودک از اتاق والدین

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تا قبل از این‌که کودک به درک درستی برسد، شاید این کار ایراد چندانی نداشته باشد، اما باید بدانید که همیشگی شدن این اتفاق نه تنها به نفع کودک نیست، بلکه والدین را کلافه خواهد کرد و از طرفی باعث به استقلال نرسیدن کودک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب قصد داریم راهکارهایی را که مربوط به جدا کردن تخت کودک از والدین است در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و در مورد فواید انجام این کار با شما صحبت کنیم.

 اگر شما هم درگیر این مسئله هستید و نمی‌دانید زمان مناسب و شرایط لازم برای جدا کردن اتاق بچه چیست، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هدف از جدا کردن اتاق بچه چیست؟

قبل از این‌که به سراغ اصل مطلب برویم، لازم دانستیم کمی درباره هدف جدا کردن اتاق بچه صحبت کنیم. مسلماً همه والدین تمایل دارند کودکانی مستقل، شاد، مسئولیت‌پذیر و سالم به جامعه تحویل دهند.

اما خوابیدن کودک به‌صورت طولانی‌مدت در کنار والدین، این حس استقلال، مسئولیت‌پذیری، سلامت روان و ویژگی‌های دیگر شخصیتی را از او می‌گیرد و در واقع فردی با روحیه نه‌چندان خوب وارد جامعه خواهد شد.

شاید فکر کنید قصد بزرگ جلوه دادن این موضوع را داریم، اما جالب است بدانید که این مسئله بسیار حائز اهمیت است و توجه نکردن به آن اتفاقات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

بنابراین می‌توان صراحتاً بیان کرد که هدف از جدا کردن اتاق بچه، تحویل کودکتان با روح و روان سالم به جامعه خواهد بود.

خوابیدن بچه در اتاق والدین چه تبعاتی دارد؟

زمانی که کودک در طولانی‌مدت در اتاق والدین بخوابد، دو اتفاق خواهد افتاد:

وابستگی کودک به والدین

اجازه والدین به خوابیدن کودک در اتاق یا تخت‌خواب آن‌ها، نه‌تنها استقلال را از او می‌گیرد، بلکه باعث می‌شود تا فرصت و شرایط درست و کافی برای تصمیم‌گیری صحیح نداشته باشد.

شاید کودک از تاریکی، تنهایی، هیولا و مشکلات مشابه بترسد و به اتاق والدین پناه آورد اما وظیفه والدین این است که با قدرت و توانایی‌هایی که دارند، این موضوع را به بهترین شکل کنترل کنند و جلوی وابستگی کودک به خود را بگیرند.

چرا اتاق بچه را جدا کنیم؟

قطعاً والدین نیاز به یک خلوت و تنهایی به‌منظور تجدید صمیمیت میان خود دارند. اما زمانی که کودک در اتاق خواب والدین حضور داشته باشد، آن‌ها فرصت کافی برای عشق‌بازی و ایجاد صمیمیت پیدا نخواهند کرد.

بدون شک این مسئله تأثیر منفی روی روابط آن‌ها می‌گذارد و ممکن است حتی رابطه با کودکشان را تحت شعاع خود قرار دهد.

شاید در حال حاضر به این موضوع فکر کنید که راحتی فرزند از اهمیت بالاتری برخوردار است اما باید بدانید که زندگی سالم و مداوم تا حد زیادی در گرو رابطه خوب و صمیمی میان والدین خواهد بود.

به عبارت دیگر می‎توان گفت سطح اهمیت روابط جنسی و صمیمیت میان والدین به همان اندازه اهمیت خواهد داشت که راحتی فرزند مهم است.

بهترین سن جدا کردن اتاق کودک

برای جدا کردن اتاق بچه، بهتر است عجولانه عمل نکنید و به عواملی مانند سن کودک توجه ویژه‌ای داشته باشید.

قبول داریم یکسان نبودن شرایط موجود در خانواده‌های مختلف، روحیه متفاوت کودکان و مسائل دیگر باعث می‌شود نتوانیم یک روش کلی معرفی کنیم.

اما در پاسخ به این سؤال که از چه سنی کودک باید جدا بخوابد، باید بگوییم طبق آمارهای موجود بهترین سن جدا کردن اتاق کودک، یک سالگی تا یک سال و نیمی او خواهد بود.

قبل از این‌که کودک به سن یک سال تا یک سال و نیم برسد، توصیه ما این است که حتماً در اتاق والدین بخوابد. شاید بپرسید چرا؟

دلایل چندان مشخصی برای سندروم مرگ ناگهانی نوزادان مطرح نشده است. اما تحقیقات نشان می‌دهد که اگر نوزاد تا یک سالگی در اتاق والدین بخوابد، به‌خاطر حضور آن‌ها خوابی سبک‌تر را تجربه می‌کند که این موضوع تا ۵۰ درصد روی کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی تأثیر می‌گذارد.

مسئله دیگر مربوط به شیردهی مادر در هر ساعت ممکن از شبانه‌روز است. زمانی که کودک در خواب از شیر مادر به‌صورت مرتب تغذیه کند، خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد چیزی به اندازه ۷۰ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

تقویت روابط کودک و والدین

مسلماً در دوران بارداری، نوزاد به فضای رحم عادت کرده بود و حالا باید با کمک والدین، به فضای بیرون از آن عادت کند.

خوابیدن کودک تا قبل از یک سالگی در کنار والدین، کمک می‌کند تا سریع‌تر به فضای بیرون اخت بگیرد و سطح آرامش او با صدای تنفس والدین به‌شدت افزایش پیدا کند.

راهکارهای اصولی برای جدا کردن اتاق بچه

جدا کردن اتاق بچه باید با توجه به راهکارهای خاصی انجام شود تا نتیجه دلخواه والدین را داشته باشد. به تعداد کمی از آن‌ها در تاپیک مربوط به جدا کردن اتاق خواب کودک نی نی سایت نیز اشاره شده است. این راهکارها به شرح زیر هستند:

استفاده از کلمات مثبت به جای عبارات تند

والدین برای جدا کردن اتاق خواب، گاهی از عبارت‌های تند که حس سرزنش کردن دارند استفاده می‌کنند تا به عبارتی کودک از آن‌ها حساب ببرد. در صورتی که این کار اصلاً درست و کارآمد نیست و بهتر است از کلمات و عبارات مثبت استفاده شود.

تعریف و تمجید از کودک، دادن احساس قدرت به او و مواردی از این قبیل می‌تواند در این زمینه به والدین کمک فراوانی کند.

پیروی از یک برنامه مشخص

گاهی ممکن است والدین به‌خاطر عشق زیاد به فرزندان، از برنامه مشخص خود دست بکشند و امری را که بابت آن مدت‌ها به خود و فرزند سختی داده بودند، بی‌ارزش کنند.

زمانی که والدین تصمیم به جداسازی اتاق کودک می‌گیرند، نباید برنامه خود را تغییر دهند و به کودک بگویند نه یعنی نه. حتی اگر ۴ صبح کودک بیدار شد و خواست کنار والدین خود بخوابد، باید به او بگویند نه و او را تا اتاق شخصی خود همراهی کنند.

آموزش استقلال

طبق این راهکار، والدین باید کمک کنند تا کودک استقلال را یاد بگیرد و وابستگی خود را از والدین در هنگام خواب کاهش دهد. این تکنیک در متون مختلف با نام‌های زیادی شناخته می‌شود که محو شدن حضور والدین یکی از رایج‌ترین نام‌های آن است.

در این تکنیک، والدین باید کم‌کم حضور خود در اتاق خواب کودک را کم‌رنگ‌تر سازند. به‌عنوان مثال اگر در ابتدا لازم بود تا مادر یا پدر در تخت کودک به‌صورت خوابیده حضور پیدا کنند تا او بخوابد، حال باید به این شکل عمل کند که کودک را روی تخت بخوابانند و کارهای زیر را انجام دهند:

در کنار او روی تخت بنشینند.

در کنار او روی صندلی یا زمین بنشینند.

صندلی را با فاصله بیشتری از او قرار دهند.

در چارچوب درب منتظر خوابیدن کودک در اتاق خودش شوند.

بیرون از اتاق منتظر بمانند تا کودک بخوابد.

در نهایت اجازه دهند تا او بدون حضور والدین به خواب برود.

بیشتر بدانید  بیماری پدوفیلیا | علل، علائم و راه های تشخیص و درمان آن

شاید اجرایی کردن این تکنیک زمان‌بر باشد و هفته‌ها والدین را درگیر کند، اما قطعاً نتیجه دلخواه آن‌ها را خواهد داشت.

شروع سریع

زمانی که تصمیم به جدا کردن اتاق بچه می‌گیرید، تمامی جوانب را در نظر بگیرید و سریعاً تصمیم خود را عملی کنید. اجازه ندهید سن کودک افزایش پیدا کند و بعد از آن تصمیم به این کار بگیرید. چون نتیجه آن چیزی جز سخت‌تر کردن شرایط برای خودتان و فرزندتان نیست.

پس بهتر است زمان جدا کردن اتاق بچه را به تعویق نیندازید و بعد از تحقیق راجع به این‌که نوزاد از چند ماهگی باید در اتاق خود بخوابد، برای انجام این امر اقدام کنید.

چون متأسفانه یک سری از والدین به‌خاطر علاقه، اجازه می‌دهند فرزند تا ۳ الی ۵ سالگی در رختخواب یا اتاق آن‌ها شب را سپری کند. راجع به نحوه جدا کردن تخت کودک با سن بالا، در بخش‌های بعدی صحبت خواهیم کرد.

استفاده از تشویقی

در تربیت کودک، تشویق و تنبیه بسیار اهمیت دارد. زمانی که والدین برای مسائل مختلف یک سری تشویقی و تنبیه برای کودک تعیین کنند، می‌توانند سریع‌تر به نتیجه دلخواه برسند.

برای خواباندن کودک در اتاق خود، بهتر است برای او هدیه‌های متنوعی تهیه کنید. خرید اسباب‌بازی، عروسک شخصیت‌های کارتونی موردعلاقه او، استیکر، خوراکی‌های خوشمزه و راهکارهای مشابه می‌تواند کودک را برای جدا خوابیدن از والدین ترغیب کند.

پذیرفتن ترس‌های کودک

گفتگو با کودک و پذیرفتن ترس‌های او از اتاق و محل خواب، باعث دریافت حمایت والدین از طرف کودک می‌شود. گاهی ممکن است چیزهایی که از دید یک انسان بالغ مسخره به نظر آید، ترس واقعی یک کودک باشد.

بنابراین برای این‌که اجازه دهید کودک بر ترس‌های خود غلبه کند و با شکست آن‌ها قادر به خوابیدن در اتاق خود باشد، از راهکارهایی مانند پتوی محافظ استفاده کنید.

عشق‌ورزی به کودک

بچه به محبت بی‌حدواندازه والدین خود نیاز دارد. زمانی که کودک سهمیه روزانه محبت را از والدین دریافت نکرده باشد، شب‌ها قبل از خواب بهانه‌گیری می‌کند و این امر کاملاً طبیعی است.

پس سعی کنید در طول روز به کودک عشق بورزید، او را ببویید، ببوسید و در آغوش بکشید تا انتظار و حسرت محبت والدین، فرآیند خواب او را دچار اختلال نکند.

بستن درب اتاق خواب

نور، صدا یا هر عامل خارجی دیگری باعث می‌شود تا کودک نتواند درست بخوابد. گاهی باز گذاشتن درب اتاق خواب کودک، یک محبت از طرف والدین تلقی می‌شود و اکثراً به‌خاطر نگرانی‌های موجود است.

اما لازم است بدانید که باز گذاشتن درب اتاق، محبت شما را نشان نمی‌دهد و تنها جلوی داشتن خواب راحت کودک را می‌گیرد.

اگر با بستن درب اتاق احساس نگرانی می‌کنید، می‌توانید استفاده از مانتیورهای مخصوص نگهداری از کودک را مدنظر قرار دهید و از طریق آن حرکات کودک خود را زیر نظر داشته باشید.

نکات مهم برای جدا کردن اتاق بچه

همان‌طور که گفتیم، جدا کردن اتاق بچه به‌سادگی انجام‌شدنی نخواهد بود و نیازمند یک سری نکات مهم است. در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

دمای اتاق خواب کودک را تنظیم کنید

دمای محیط تأثیر زیادی بر پیشروی صحیح فرآیند خواب کودک خواهد داشت. طبق آزمایش‌هایی که انجام شده است، بهترین دما برای اتاق خواب کودک ۲۰ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

صدای محیط را کاهش دهید

از دیگر عوامل محیطی که اجازه نمی‌دهد کودک خواب درستی داشته باشد، صدای محیط است. با استفاده از دستگاه‌های تولید صدای سفید می‌توانید میزان صدای محیط را کم کنید.

اما این دستگاه‌ها در طولانی‌مدت تأثیر منفی روی شنوایی کودک می‌گذارند که بهتر است قبل استفاده، با متخصص گوش، حلق و بینی مربوطه مشورت کنید.

جلوی ورود نور را بگیرید

استفاده از پرده‌های ضخیم زمانی که اتاق کودک پنجره دارد، کمک می‌کند تا او خواب راحت‌تر را تجربه کند و زودتر بتواند با اتاق خواب خود خو بگیرد.

آرامش کودک را مدنظر قرار دهید

زمانی که کودک به آرامش نسبی دست پیدا کند، مسلماً سریع‌تر برای خوابیدن در اتاق جدید آمادگی پیدا خواهد کرد. پس والدین باید توجه داشته باشند که به آرامش کودک اهمیت دهند و در آن واحد برای جدا کردن اتاق بچه اقدام نکنند.

چون این کار نه‌تنها نتیجه نهایی خوبی به همراه ندارد، بلکه باعث می‌شود اتاق و تخت جدید کودک به یک ترس برای او تبدیل شود و همیشه از آن‌ها گریزان باشد.

میزان صبر خود را افزایش دهید

صبر پیشه کردن در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. چون روحیات و اخلاقیات هر کودکی با دیگری تفاوت دارد و به همین دلیل، مشخص کردن یک بازه زمانی خاص برای رسیدن والدین به هدف خود که جدا کردن اتاق بچه است، غیرممکن خواهد بود.

بنابراین والدین باید برای اجرایی کردن این امر صبور باشند. حتی اگر این کار چند هفته یا چند ماه به طول بینجامد.

نحوه جدا کردن اتاق بچه‌های ۳ تا ۵ سال

طبق صحبت‌های گذشته، گاهی اتفاق می‌افتد که والدین به‌خاطر عشق و دلسوزی زیاد، اجازه می‌دهند کودکان بعد از ۱ تا ۱ سال و نیمی، شب را در کنار والدین سپری کنند.

اما باید گفت این کار نه‌تنها نتیجه مثبتی برای کودک به همراه نخواهد داشت، بلکه کار را برای والدین سخت‌تر خواهد کرد. در ادامه توضیح دادیم زمان جدا کردن اتاق کودکان ۳ تا ۵ سال باید به چه مواردی دقت کنید.

جدا خواباندن کودک سه ساله

در این سن، کودک به درک کلی از بسیاری چیزها رسیده است؛ بنابراین صحبت و گفتگو با او در این زمینه می‌تواند تا حد زیادی کارساز باشد.

گاهی ممکن است کودک سه ساله شما در نزدیکی‌های صبح از خواب بیدار شود و نبود شما را در اتاق جدید خود حس کند. پس از این اتفاق، مطمئناً به اتاق شما می‌آید و می‌خواهد کنار شما بخوابد. اما نباید والدین کوتاه بیایند و باید کاملاً سر حرف خود باقی بمانند.

راهکار پیشنهادی این است که پدر یا مادر کودک را تا اتاق شخصی او همراهی کنند و منتظر بمانند تا مجدد کودک بخوابد و نهایتاً از اتاق بیرون آیند.

جدا خواباندن کودک پنج ساله

جدا کردن اتاق بچه ۵ ساله به‌مراتب نیازمند صبوری بیشتری از طرف والدین خواهد بود. راهکار زیر را توصیه می‌کنیم:

ابتدا تخت کودک از تخت والدین جدا شود.

در نهایت تخت کودک به اتاق شخصی او انتقال پیدا کند.

جدی بودن برای جداسازی اتاق بچه از والدین بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین زمانی که تصمیم به این موضوع گرفتید، در آن مصمم باشید.

منبع: پذیرش 24 لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اتاق خواب اخبار مرتبط خیلی راحت و ارزون، اتاق خوابتو خنک کن ۱۴۰۱/۳/۳۰ نکاتی برای چیدن اتاق خواب ۱۴۰۱/۳/۲۱ آشنایی با نکاتی برای خرید کمد لباس مدرن ۱۴۰۱/۱/۱ درب و کمد دیواری چوبی چه مزیتی برای دکوراسیون داخلی دارد؟ ۱۳۹۹/۵/۱ انواع مدل سرویس خواب نوزاد با طراحی لاکچری و دوست‌داشتنی ۱۳۹۹/۴/۱۱ آخرین ویدیو ها تصویری حیرت انگیز از حرکت زمین + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۲۳:۳۲ جانسون پس از استعفا: ناراحتم که بهترین شغل دنیا را رها می‌کنم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۲۲:۳۲ مصائب صنعت خودرو (بخش اول)؛ از ممنوعیت واردات تا لاتاری خودرویی ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۲۲:۰۰ چه بر سر دولت انگلیس آمد؟ نخست وزیری که بالاخره استعفا داد ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۲۱:۲۰ طوفان عجیب سبز رنگ در آمریکا + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۶ ۲۱:۰۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۱:۰۲ بهترین روش و زمان مناسب جدا کردن اتاق کودک ۰۰:۵۲ چگونه یک آناناس رسیده و آبدار را انتخاب کنیم؟ ۰۰:۲۳ فال ابجد روزانه امروز جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۷ نکات آرایش سن بالا؛ با این رازهای آرایشی ۱۰ سال جوان تر شوید! ۰۰:۰۴ واتساپ زمان پاک کردن پیام ها را تغییر می دهد ۰۰:۰۲ تنها فرزند ناصرالدین‌ شاه که انقلاب اسلامی را دید ۲۳:۵۴ شناسایی ویژگی های بلوغ در نوجوانان + نکات بسیار مهم ۲۳:۴۸ گوشی گم‌ شده را چطوری پیدا کنیم؟ ۲۳:۴۱ ویتامین E در چه خوراکی هایی وجود دارد؟ ۲۳:۳۵ حامد آهنگی عذرخواهی کرد + فیلم ۲۳:۳۲ تصویری حیرت انگیز از حرکت زمین + فیلم ۲۳:۲۰ ترافیک جاده چالوس سنگین است ۲۳:۱۸ درمان خانگی دل درد و رفع فوری نفخ دل پیچه با سرکه سیب ۲۲:۵۱ اضافه شدن «حالت قفل» به گوشی اپل برای مقابله با جاسوس افزارها ۲۲:۴۳ پست جنجالی رییس معزول فدراسیون/ شاید فوتبال ایران تعلیق شود ۲۲:۳۲ جانسون پس از استعفا: ناراحتم که بهترین شغل دنیا را رها می‌کنم ۲۲:۲۷ اپیزود ۱۷ دادکست: دردسری به نام ارث ۲۲:۲۷ ۲۱ میوه ای که برای پوست شما معجزه می کند ۲۲:۱۸ ۸ هشدار مهم درباره رانندگی در تابستان ۲۲:۰۰ مصائب صنعت خودرو (بخش اول)؛ از ممنوعیت واردات تا لاتاری خودرویی ۲۱:۵۷ ۱۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای سرپرستان خانوار کم درآمد ۲۱:۴۶ هوش مصنوعی مِتا ۲۰۰ زبان را ترجمه می کند ۲۱:۳۷ چرا یک فرد لجبازی می کند؟ علت و راز تلخ او چیست؟ ۲۱:۲۰ چه بر سر دولت انگلیس آمد؟ نخست وزیری که بالاخره استعفا داد ۲۱:۱۲ بلند و پرپشت شدن سریع مژه با روشی گیاهی و خانگی در ۳ روز ۲۱:۰۰ طوفان عجیب سبز رنگ در آمریکا + فیلم ۲۰:۵۲ طرز تهیه خورش کرفس مجلسی با طعم بی نظیر + نکات جاافتادن ۲۰:۴۱ شمخانی: فوری‌ترین نیاز منطقه، همکاری‌های دسته جمعی بدون دخالت خارجی، برای حفظ امنیت است ۲۰:۳۴ پرسپولیس در دیداری دوستانه پیروز شد ۲۰:۲۵ تصمیم جنجالی سرمربی قرمزها؛ ستاره محبوب در لیست مازاد! ۲۰:۲۲ پیام عجیب باشگاه استقلال برای خداحافظی با وریا غفوری + عکس ۲۰:۲۰ بهترین روش نرم کردن هر نوع گوشت قبل از پخت ۲۰:۰۹ اظهارنظر عجیب معاون رییس جمهور: رشد نقدینگی در کشور در حال منفی شدن است! ۲۰:۰۶ کی دوز تقویت‌ کننده کرونا بزنیم؟ ۱۹:۵۴ بهترین شیوه رفتار با کودک بی ادب دیگران و خودتان ۱۹:۴۴ ویژگی لباس خانم ها در محیط کار ۱۹:۴۳ هواپیمایی با بدنه سوراخ ١۴ ساعت پرواز کرد! ۱۹:۴۰ خوراکی‌ هایی که نباید به کودکان زیر یک سال بدهیم ۱۹:۳۵ چه رنگ لباسی به پوست های روشن میاد؟ ۱۹:۳۰ واکنش سرمربی تیم ملی والیبال ایران به شکست مقابل ایتالیا ۱۹:۳۰ قیمت تور زمینی مشهد ویژه عید قربان + جدول قیمت ۱۹:۱۶ اعداد عجیب مالیات پرداختی پزشکان، وکلا و اصناف! ۱۹:۱۰ کاپیتان میلاد امتیاز آورترین بازیکن ایران- ایتالیا ۱۹:۰۴ چرا در رابطه هایتان شکست می خورید؟ ۱۹:۰۱ آمریکا همچنان نفت سوریه را می دزدد! ۱۸:۵۷ دیدار سه وزیر برای ارتقای امنیت سایبری ۱۸:۵۵ خود واقعی شما کیست؟؛ ببینید کدام فرشته شما را راهنمایی می کند ۱۸:۵۲ با حمایت همراه اول، تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان آسیا شد ۱۸:۵۰ سرایت آبله میمونی از طریق هوا چقدر است؟ ۱۸:۴۵ فلفل سیاه چاقی شکم و بیماری قند خون را درمان می کند اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتاق خواب جدا کردن اتاق کودک اتاق خواب کودک اتاق والدین زمانی که کودک خوابیدن کودک کودک در اتاق کنار والدین اتاق خود باعث می شود ۱۴۰۱ ۰۴ ۱۶ صدای محیط تخت کودک درب اتاق کودک سه نه تنها یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

به جان او که گرم دسترس به جان بودی
کمینه پیشکش بندگانش آن بودی

بگفتمی که بها چیست خاک پایش را
اگر حیات گران مایه جاودان بودی

به بندگی قدش سرو معترف گشتی
گرش چو سوسن آزاده ده زبان بودی

به خواب نیز نمی‌بینمش چه جای وصال
چو این نبود و ندیدیم باری آن بودی

اگر دلم نشدی پایبند طره او
کی اش قرار در این تیره خاکدان بودی

به رخ چو مهر فلک بی‌نظیر آفاق است
به دل دریغ که یک ذره مهربان بودی

درآمدی ز درم کاشکی چو لمعه نور
که بر دو دیده ما حکم او روان بودی

ز پرده ناله حافظ برون کی افتادی
اگر نه همدم مرغان صبح خوان بودی

شرح لغت: کمینه:صفت پیشکش/ لمعه ی نور:درخشش نور.

تفسیر عرفانی:‌

۱- حضرت حافظ در بیت‌های هفتم و هشتم می‌فرماید:

او را در خواب حتی نمی‌بینم، چه رسد به دیدار او. پس اینک که وصال میسر نمی‌باشد، کاش او را در خواب می‌دیدم.

* اگر حافظ با پرندگانی که هر صبح نغمه سر می‌دهند، هم آواز شود، ناله اش فاش نمی‌شود تا محبوب آگاه شود.

حال خود باید نیت خود را تفسیر نمایید.

۲- در اندیشه کار یا چیزی یا کسی هستید که فعلاً بسیار دور است؛ بنابراین بهتر است که صرف نظر کنید. وقت را بیهوده از دست ندهید، زیرا دل در گرو آرزو‌های رنج آور نهاده اید.

تعبیر غزل:

به کسی دل بسته‌ای و این دلبستگی تا به آن حد است که فکر می‌کنی او تنها بهانه‌ی تو برای زندگی است، اما به وصال او امید نداری. با این حال با تمام وجود در این راه تلاش می‌کنی و از جان مایه می‌گذاری.

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن