Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعای تارنمای رسمی دولت انگلیس مبنی بر توقیف محموله تسلیحات ایرانی به مقصد یمن در ژانویه ٢٠٢٢، این ادعای بی اساس را رد و تاکید کرد که فروشنده تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی برای تجاوز به مردم بی دفاع یمن، صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه ایران را ندارد.

به گزارش بامداد جمعه ایران اکونومیست، ناصر کنعانی ضمن مردود دانستن این ادعای بی پایه و تاریخ مصرف گذشته منتشرشده در تارنمای رسمی دولت انگلیس، گفت: انگلیس با فروش بی وقفه تسلیحات پیشرفته به ائتلاف نظامی خودخوانده علیه مردم بی دفاع یمن، شریک جنگ و تجاوز علیه یمن بوده و در مقامی نیست که چنین اتهامات بی اساسی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران مطرح کند و چهره انسان‌دوستانه به خود بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: تنها بر اساس اخبار و آمار منتشرشده در رسانه‌های انگلیس، این کشور حدود ۸ میلیارد پوند تسلیحات پیشرفته شامل بمب، موشک هوا به زمین و هدایت شونده و جت‌های جنگنده را از ابتدای تهاجم نظامی به یمن، به ائتلاف ضدیمن فروخته است، این رقم با احتساب مجوزهای اختصاصی که دولت این کشور در اختیار تولید کنندگان سلاح قرار داده است، افزایش چند برابری می‌یابد.

کنعانی گفت: در واقع انگلیس با علم به وقوع جنایات جنگی توسط ائتلاف متجاوز نسبت به مردم بی دفاع یمن و حملات نظامی آنها علیه مدارس، بیمارستان‌ها، جشن‌های عروسی و انبارهای مواد غذایی، این سلاح‌ها را در اختیار متجاوزان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: بی تردید رویکرد دولت انگلیس در استمرار صادرات تسلیحات به نیروهای ائتلاف، از جمله دلایل تداوم جنگ ضد بشری در یمن بوده است، فلذا این کشور صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعا علیه جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، جمهوری اسلامی ایران ، یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس جمهوری اسلامی ایران یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان

سرهنگ  کامران خوشناموندفرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز، کارکنان انتظامی این فرماندهی با کنترل محور‌های مواصلاتی ورودی شهرستان هندیجان ۳۲ دستگاه خودروی وانت و سواری شوتی را شناسایی و با رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علایم هشداردهنده آنها را متوقف کردند.  

او افزود: در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آجیل خارجی، نوشیدنی‌های غیرمجاز، تجهیزات الکتریکی، کالای خانگی و تجهیزات پزشکی فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان درپایان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی قاچاق کشف شده را ۶۷ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این ارتباط ۳۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان هندیجان معرفی شدند.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان
  • محموله ۱۵ تنی خوراک ماهی قاچاق در الیگودرز توقیف شد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است