Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر جعفری معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به آغاز فرایند فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۱۱ تیرماه، گفت: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از ۱۱ تا ۱۷ تیرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی براساس سهمیه اختصاص یافته نسبت به تایید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* آغاز ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از ۲۰ تیر

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از ۲۰ تیرماه آغاز و تا دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

جعفری با بیان اینکه شیوه‌نامه اجرایی بررسی پرونده متقاضیان جذب عضو هیأت علمی تاکید بر رعایت قوانین قبلی پذیرش اعضای هیات علمی و به منظور جذب نیروهای فرهیخته و رعایت عدالت در پذیرش اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این شیوه نامه در غربال‌گری اولیه افرادی که هر کدام از شرایط لازم قانونی از قبیل شرط سنی، هم‌سوئی رشته گرایش تحصیلی با فراخوان، حداقل معدل سه مقطع تحصیلی، هم‌سوئی مقاطع تحصیلی و شرائط اختصاصی اعلام شده در فراخوان را ندارند، حذف می‌شوند.

وی افزود: کارگروه مسئول غربال‌گری برای هر رشته تحصیلی حداقل دارای سه عضو هیأت علمی معتمد است و ترکیب آن را هیأت اجرایی دانشگاه تعیین می‌کند. این کار گروه، طی صورت‌جلسه‌ای ضمن ذکر دقیق عناوین شرائط لازم قانونی سبب حذف هر کدام از متقاضیان، افراد واجد تمامی شرایط لازم قانونی را مشخص می‌کند.

جعفری با بیان اینکه بررسی اولیه صلاحیت علمی، اختیاری بوده و توسط کارگروه بررسی توانایی علمی صورت می‌پذیرد، گفت: کارگروه بررسی توانایی علمی از طریق مصاحبه اجمالی با متقاضیان منتخب در غربال‌گری اولیه، تمامی یا حداقل سه برابر نیاز اعلام شده در فراخوان را بر اساس معیارهای قانونی انتخاب می‌کند.

به گفته معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری، افراد انتخاب‌شده در غربال‌گری اولیه با بررسی اولیه صلاحیت علمی، وارد سه فرآیند همزمان کارگروه بررسی توانایی علمی از طریق مصاحبه تفصیلی، تحقیقات میدانی و استعلامات قانونی می‌شوند.

وی گفت: پس از آنکه هر سه فرآیند مربوط به تمام افراد در یک رشته گرایش تحصیلی تکمیل شد، تمامی پرونده‌ها به هیأت اجرایی جذب دانشگاه ارجاع می‌شود. هیأت اجرایی برای هر رشته گرایش تحصیلی در یک جلسه از طریق بررسی پرونده تک تک افراد و مقایسه آنها با یکدیگر تصمیم‌گیری می‌کند. سوابق آموزشی و فرهنگی افراد، امتیازات علمی و عمومی آنها و استعلامات قانونی، از موارد ضروری در این بررسی و مقایسه هستند. هیأت اجرایی جذب پس از بررسی دقیق تمامی پرونده‌ها و کفایت مذاکرات، فرد یا افراد اصلح را انتخاب می‌کند.

جعفری خاطرنشان کرد: انتخاب افرادی که حد نصاب امتیاز علمی یا حد نصاب امتیاز عمومی را کسب نکرده‌اند یا استعلامات آنها منفی بوده، ممنوع است و با جذب آنها مخالفت می‌شود. نام این افراد و علت مخالفت با جذب آنها در صورت‌جلسه نهایی هیأت اجرایی درج می‌شود.

وی گفت: صورت‌جلسه نهایی هیأت اجرایی جذب به همراه تمامی مستندات مربوطه به مرکز جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شوند تا در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم بررسی و اعلام نظر شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جعفر جعفری معاون مرکز جذب وزارت علوم جذب هیات علمی جذب وزارت علوم متقاضیان جذب هیأت اجرایی دانشگاه ها هیأت علمی غربال گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد میرزاخانی مسؤول امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان مهمان ویژه در کنفرانس علمی «توسعه ورزش‌های الکترونیک دانشگاه سینرجی روسیه»، به معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی ایران پرداخت.

میرزاخانی مقدم که به‌صورت آنلاین در این کنفرانس شرکت می‌کرد در سخنانی به معرفی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان تنها متولی صنعت بازی در ایران پرداخت و برگزاری دوره‌های بازی‌سازی و برگزاری جشنواره بازی‌های جدی را از زمینه‌های شکل‌گیری همکاری‌های مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دانشگاه سینرجی روسیه دانست.

وی نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ایران (اسرا) را یکی از ۷ نظام رده‌بندی سنی دنیا و تنهاترین آنها در میان کشورهای اسلامی دانست و در ادامه گزارشی از روند شکل‌گیری و توسعه همکاری میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، سرمایه‌گذاری، نشر بازی‌های ایرانی در روسیه و نشر بازی‌های روسی در ایران ارائه داد.

نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزار شدن جلسات حضوری و وبیناری میان دو مجموعه در سال گذشته و شکل‌گیری روابط علمی، پژوهشی و تجاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی، از طراحی پروژه‌ها و رویدادهای علمی و تجاری مشترک در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های حاکمیتی مختلف از بازی سازان و ناشران گفت: ایران با وجود ۳۴ میلیون بازیکن، جمعیت جوان و میزان بسیار بالای کاربران اینترنت کشوری دارای ویژگی‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی حوزه بازی‌های رایانه‌ای است.

مقدم، در جریان برگزاری این کنفرانس نیز به پرسش‌های مطرح شده در خصوص آمارهای مربوط به بازار بازی‌های رایانه‌ای ایران و فعالیت‌های بین‌المللی شرکت‌های ایرانی و حمایت حاکمیت از آنها پاسخ دادند.

در پایان مقدم با قدردانی از میخائیل پیمنوف مدیر بین‌الملل دانشگاه سینرجی روسیه، نسبت به تحکیم روابط علمی و پژوهشی میان اساتید و دانشجویان این صنعت در دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 6092094 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد