Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، همین ماه گذشته، کرملین هشدار داد که اروپا در یک آخرالزمان هسته‌ای ناپدید خواهد شد؛ حمله‌ای لفظی در پاسخ به متحدان غربی که قول سلاح‌های بیشتری به کیف داده‌اند.

اکنون، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر زمانی بین روسیه و ایالات متحده یک جنگ هسته‌ای رخ دهد، احتمالا یک «عصر یخبندان کوچک» هزاران سال به طول می‌انجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوفان‌های آتش، دود را در اتمسفر بالایی آزاد می‌کند که راه ورود نور خورشید را می‌بندند و منجر به عمل نیامدن محصول در سراسر جهان می‌شود.

در ماه اول پس از انفجار، میانگین دمای جهانی حدود ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

این بیشتر از عصر یخبندان اخیر است که بیش از ۱۰۰ هزار سال به طول انجامید و دمای جهانی را حدود ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش داد.

این مطالعه بر اساس شبیه‌سازی‌های کامپیوتری چندگانه منطقه‌ای و مقیاس بزرگ شکل گرفته است.

دکتر شریل هریسون، نویسنده اصلی، از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، گفت: «مهم نیست که چه کسی چه کسی را بمباران می‌کند. این می‌تواند هند و پاکستان یا ناتو و روسیه باشد. هنگامی که دود به سمت اتمسفر فوقانی رها می‌شود، در سطح جهانی پخش شده و همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که تصویر واضحی از تأثیرات زیست‌محیطی در صورت دستیابی پوتین به دکمه هسته‌ای ارائه می‌کند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، ۹ کشور در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰ سلاح هسته‌ای را کنترل می‌کنند.

تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که پس از جنگ هسته‌ای دمای اقیانوس‌ها به سرعت کاهش می‌یابد و حتی پس از پاک شدن دود به حالت قبل از جنگ باز نمی‌گردد.

با سردتر شدن سیاره، یخ دریا بیش از شش میلیون مایل مربع و عمق تا شش فوت گسترش می‌یابد که به نوبه خود بنادر بزرگی از جمله کپنهاگ و سنت پترزبورگ را مسدود می‌کند. سپس به مناطق ساحلی معمولا معتدل گسترش می‌یابد و از حمل و نقل در نیم‌کره شمالی جلوگیری می‌کند، در حالی که رساندن مواد غذایی و آذوقه به برخی از شهرهایی مانند شانگهای، جایی که کشتی‌ها برای رویارویی با یخ‌های دریا آماده نیستند، دشوار می‌شود.

کاهش ناگهانی دما و نور دریا، به ویژه از قطب شمال تا اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام شمالی، جلبک‌ها که سنگ بستر شبکه غذایی دریایی محسوب می‌شوند را از بین می‌برد.

محققان گفته‌اند که ماهیگیری و آبزی‌پروری با ایجاد «در اصل قحطی در اقیانوس» متوقف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ترور حمل‌ کننده چمدان اتمی پوتین | رسانه‌های روسیه: قصد خودکشی داشته است

یکی از این مدل ها شبیه آمریکا و روسیه است که از ۴۴۰۰ سلاح هسته‌ای ۱۰۰ کیلوتنی برای بمباران شهرها و مناطق صنعتی استفاده می‌کنند. در این حالت، آتش‌ها ۱۵۰ تراگرم یا بیش از ۱۳۶ میلیارد کیلوگرم دود و کربن سیاه جذب‌کننده نور خورشید را به اتمسفر فوقانی پرتاب می‌کنند.

مدل دیگری نشان داد که هند و پاکستان ۵۰۰ سلاح هسته‌ای ۱۰۰ کیلوتنی را منفجر کردند که منجر به تولید ۵ تا ۴۷ تراگرم، ۵ میلیارد تا ۴۶.۷ میلیارد کیلوگرم دود و دوده شد.

پروفسور آلن روبوک از دانشگاه راتگرز، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «جنگ هسته‌ای عواقب بدی برای همه به همراه دارد. رهبران جهان پیش‌تر از مطالعات ما به‌عنوان انگیزه‌ای برای پایان دادن به مسابقه تسلیحات هسته‌ای در دهه ۱۹۸۰ و ۵ سال پیش برای تصویب معاهده‌ای در سازمان ملل برای ممنوعیت سلاح‌های هسته‌ای استفاده کرده‌اند.»

کد خبر 689046 برچسب‌ها خورشید هند روسیه - اوکراین روسیه پاکستان ایالات متحده آمریکا اوکراین هسته‌ای - انرژی هسته‌ای - بمب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خورشید هند روسیه اوکراین روسیه پاکستان ایالات متحده آمریکا اوکراین هسته ای انرژی هسته ای بمب جنگ هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۶۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که میزان خطرات هسته ای در جهان به دلیل سیاست مخرب غرب به طور جدی افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای تاکید کرد: متأسفانه در حال حاضر در نتیجه سیاست مخرب غرب، سطح خطر هسته ای به طور جدی افزایش یافته است.

زاخارووا در این بیانیه افزود که مسکو به آمریکا و ناتو درباره پیامدهای فاجعه‌بار احتمالی این رویکرد، که با هدف تضعیف امنیت روسیه دنبال می شود، هشدار داده است.

دیپلمات ارشد روس متذکر شد که اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای روسیه در سطح لازم و کافی تضمین شده است و نباید کوچک‌ترین تردیدی در این باره کرد.

کد خبر 6089273

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان