Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بحث آزاداندیشی را در زمینه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم و تأکیدداریم در مواجه با دانشجویان اخلاق و کرامت انسانی رعایت شود، اظهار کرد: از سال تحصیلی جدید نیز طرح "استاد حامی" را برای ورودهای جدید اجرا می‌کنیم؛ این استاد تا پایان دوره همراه دانشجویان خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر حسین قناعتی با اشاره به نقش بی‌بدیل دانشگاه در اجتماع گفت: تمامی حلقه‌های صنعتی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و امنیتی با دانشگاه ارتباط تنگاتنگ دارند و دانشگاه باید در تمامی این عرصه نقش خود را به‌درستی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر قناعتی بابیان اینکه هیچ سازمانی در کشور تا این اندازه افراد فرهیخته، هوشمند و پرتوان  ندارد گفت: این ویژگی سبب ارائه الگوهای موفق در کشور شده و دانشگاه با رسالت ملی و انسانی خود در جامعه اثرگذار بوده است.

رئیس دانشگاه با تأکید براینکه دانشگاه باید در عرصه علمی و معنوی تأثیرگذار باشد گفت: برای اینکه دانشگاه به این حد از اثرگذاری برسد؛ مدیران قبلی تلاش بسیاری داشتند و اکنون انتظار بیشتری از دانشگاه وجود دارد و این مسئولیت اجتماعی ما را سنگین‌تر می‌کند.

دکتر قناعتی رویکرد مدیریتی دانشگاه را مشارکتی بیان کرد و گفت: باتوجه به تغییرات مدیریتی در جهان، دانشگاه رویکرد مدیریتی توأم با مشارکت حداکثری را به اجرا در می‌آورد و همه افراد در سطوح مختلف مدیریتی می‌توانند در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای آن، نقش‌آفرین باشند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر به‌روزرسانی برنامه‌های آموزشی دانشگاه گفت: برنامه‌های آموزشی مکانیسم پیچیده‌ای دارد و می‌طلبد که مدیران آموزشی، توانمندی‌های اساتید، برنامه‌ها و روش‌های آموزشی را به‌روز کنند. براین اساس از گروه‌ها خواستیم برنامه عملیاتی خود را متناسب با برنامه چهار ساله دانشگاه تدوین کنند. 

دکتر قناعتی بابیان اینکه برنامه‌های آموزشی با جدیت پیگیری می‌شود گفت: برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای تدوین‌شده که مفید باشد و فراگیران بتوانند مهارت‌های لازم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برنامه دانشگاه در تجمیع دانشکده‌های با فضای فیزیکی محدود گفت: در نظر داریم زمینی را  در ۱۸ طبقه، برای تجمیع دانشکده‌هایی که فضای کوچکی دارند تهیه و تجمیع کنیم. افزون بر این، اعتبار موردنیاز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه، ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که تصمیم داریم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

دکتر قناعتی با اشاره به توزیع بودجه‌های پژوهشی براساس معیارهای مشخص گفت: در عرصه فرهنگی نیز باید به اخلاق حرفه‌ای توجه بیشتری شود تا طبیانی تربیت کنیم که انسان‌مدار و عاشقانه کار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه پرداخت‌های نامتعارف به‌هیچ‌وجه موردقبول دانشگاه نیست گفت: با همکاری مدیران گروه‌ها کاری کنیم که پوشش حرفه‌ای و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه اجرا شود. این رویکردی است که دانشگاه‌های برجسته جهان مانند هاروارد و استنفورد نیز بر آن تأکیددارند.

دکتر قناعتی بابیان اینکه دانشگاه الگویی همچون استاد یلدا و استاد شمس شریعت دارد گفت: انسان بدون مبانی اخلاقی به بالندگی نمی‌رسد. باید قانون مداری را به دانشجویان بیاموزیم. وقت بگذاریم و با آن‌ها صحبت کنیم و با منطق و مهربانی، معیارهای فرهنگی را ترویج کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به  نقطه نظرات مدیران گروه‌ها گفت: در زمینه توانمندسازی مدیران، دوره MBA به همت معاونت توسعه، درحال برنامه‌ریزی است.  در حوزه توانمندسازی اعضای هیئت‌علمی نیز مدیران گروه‌ها،  دوره‌های آموزشی را پیشنهاد بدهند که برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر قناعتی با اشاره به نمونه‌ای از اقدامات انجام‌شده در زمینه توجه به فراگیران گفت: در رابطه با حقوق دستیاران اصلاحاتی انجام‌شده است. در حال ساخت ۲ هزار واحد خوابگاهی در بلوار فردوس هستیم.  

وی ادامه داد: بحث آزاداندیشی را در زمینه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم و تأکیدداریم در مواجه با دانشجویان اخلاق و کرامت انسانی رعایت شود. از سال تحصیلی جدید نیز استاد حامی را برای ورودهای جدید اجرا می‌کنیم؛ این استاد تا پایان دوره همراه دانشجویان خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به دغدغه مدیران گروه‌ها بر سنگینی بار درمان بر آموزش گفت: درمان قسمتی از آموزش است اما باید بودجه‌بندی آن موردتوجه قرار گیرد. یکی از مواردی که واحد IT دانشگاه پیگیری می‌کند مشخص کردن ظرفیت‌های کاری هر بخش است. نباید کاری کنیم کمر افراد براثر فشار کار خم شود. تلاش می‌کنیم در چارچوب قانونی امکان فعالیت دستیاران در دانشگاه فراهم شود.

دکتر قناعتی با اشاره به حفظ و ارتقاء دانشگاه در رتبه‌بندی‌ها گفت: مدیران گروه‌ها به‌عنوان سفیران دانشگاه می‌توانند ارتباطات بین‌الملل را  تقویت کنند.
رئیس دانشگاه با تأکید بر تقویت علوم پایه و همگرایی آن با علوم بالینی گفت: برای تقویت همکاری‌های مشترک بین‌رشته‌ای برنامه‌های متعددی داریم یکی از این برنامه‌ها ورود  تمامی گروه‌های پایه به عرصه بالین است.

تشریح برنامه ۴ ساله آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران


در ادامه دکتر فرشاد علامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه‌های آموزشی ۴ ساله دانشگاه را تشریح کرد و گفت: براساس اهداف کلان آموزشی دانشگاه، ۱۲ راهبرد و ۸۶ برنامه اولویت‌بندی شده درحال پیگیری است.

دکتر علامه راه‌اندازی و تجهیز مرکز آزمون، مرکز آموزشی شبیه‌سازی مهارت‌های بالینی و مرکز نوآوری‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران را ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار آموزشی برشمرد گفت: در نظر داریم هریک از این برنامه‌ها را براساس اولویت‌بندی، با کمک گروه‌های آموزشی پیش ببریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از مدیران گروه‌های آموزشی خواست تجربیات خود را در هریک از برنامه‌های آموزشی به اشتراک بگذارند و گفت: معاونت آموزشی دانشگاه، پذیرای نظرات و پیشنهادهای مدیران آموزشی است. نقایص کار و تجربیات خود را با ما  به اشتراک بگذارید تا با هم‌افزایی اهداف آموزشی دانشگاه را پیگیری کنیم.

ورود رشته‌های پاراکلینیکی به عرصه خدمت‌رسانی

دکتر ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای ورود دانشجویان به عرصه درمان گفت: پیرو تأکید رئیس دانشگاه و با بررسی‌های انجام‌شده،  به این نتیجه رسیدیم عرصه خدمات پاراکلینیکی بالینی را تفکیک کنیم. براین اساس آزمایشگاه یکی از بیمارستان‌ها را تجهیز کردیم و به گروه آموزشی دانشکده پیراپزشکی تحویل دادیم تا دانشجویان به‌صورت عملی وارد عرصه آموزش بالینی شوند. در صورت ارزیابی مثبت از نتایج این پایلوت، عرصه خدمت‌رسانی برای تمامی رشته‌های پاراکلینیکی دانشگاه فراهم می‌شود.

دکتر محمدحسین آیتی معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به اقدامات انجام‌شده در عرصه بین‌الملل دانشگاه، بر مشارکت بیشتر مدیران گروه‌های آموزشی در این زمینه تأکید کرد و گفت: درحال حاضر دانشگاه علوم پزشکی تهران ۳۰ میز همکاری با کشورهای مختلف و همچنین هزار و ۳۷۱ دانشجوی بین‌المللی  دارد که مدیران گروه‌های آموزشی از این ظرفیت و فرصت استاد مدعو می‌توانند استفاده کنند. همچنین آیین‌نامه PhD استاد محور درحال بازنگری است و اساتید می‌توانند برای جذب دانشجوی PhD بین‌الملل اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه های آموزشی گروه های آموزشی مدیران گروه ها دکتر قناعتی بین الملل برنامه ها انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اعلام صندوق رفاه وزارت بهداشت مبلغ وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان مجرد علوم پزشکی ۳.۰۲۵.۰۰۰ تومان و دانشجویان متاهل ۵.۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت همچنین پیش از این اعلام کرده بود، در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اعتبار پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ (بدون محدودیت در تعداد دانشجویان) ابلاغ کرده است.

بنابراین اعتبار لازم برای پرداخت ودیعه مسکن، از محل اعتبارات ابلاغی ستاد ملی جمعیت تامین شده و براساس ابلاغ صندوق رفاه، در سال ۱۴۰۳، بدون محدودیت در تعداد دانشجو، هر تعداد دانشجوی متاهل دانشکده یا دانشگاه علوم پزشکی متقاضی ودیعه مسکن، وام ودیعه مسکن پرداخت می شود.

کد خبر 6100256

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • کسب رتبه دوم کشوری در هفدهمین جشنواره شهید مطهری
  • زمان واریز وام تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجویان علوم پزشکی
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز