Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:27:10 GMT

زندگی سبز با آب خاکستری

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۷۱۹۲

زندگی سبز با آب خاکستری

امامی گفت: حدود ۷۰ درصد فاضلاب تولیدی ساختمان‌های مسکونی را آب خاکستری تشکیل می‌دهد که محصول شست و شوی لباس، استحمام، روشویی و ظرفشویی است که می‌توان از این آب برای آبیاری فضای سبز منازل استفاده کرد.

او گفت: آب‌های خاکستری با فرآیند بسیار ساده و کم‌هزینه برای فضای سبز و سایر مصارف قابل استفاده است که از مردم درخواست داریم با استفاده از این آب در فضای سبز و سایر مصارف، مجموعه ما را در این بحران کم‌ آبی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی گفت: مشترکان پرمصرف و استفاده از آب برای واحد‌های صنعتی کوچک و دامداری‌ها شبکه آبرسانی ما را در روستا‌ها دچار چالش می‌کند و در روستا‌ها از آب شبکه برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مصارف مشترکان دائمی در مناطق روستایی بسیار پایین‌تر از مصارف مشترکان غیردائمی است و مشترکان پرمصرف در روستا‌ها معمولا خوش‌نشین‌ها هستند که تقاضای ما از این افراد مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

بیشتر بخوانید

 گلخانه های خراسان جنوبی تشنه آب هستند

او گفت: متوسط تبخیر آب در خراسان جنوبی در سال بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیمتر است که با توجه به تبخیر بالا، مصرف کولر‌های آبی در فصل تابستان حجم بالایی دارد.

امامی گفت: براساس زمانی که کولر‌های آبی روشن هستند، روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ لیتر آب مصرف می کنند که انتظار ما از شهروندان این است با به‌کارگیری روش‌های مدیریت مصرف آب در کولر‌ها این مجموعه را کمک کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: چنانچه کولر‌ها در معرض نور آفتاب قرار بگیرند آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب افزایش می‌یابد این در حالی است که قرار گرفتن کولر‌ها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آنها، ضمن افزایش کارآیی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدررفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

او گفت: نشتی کولر و تنظیم نبودن شناور نیز موجب هدررفت آب می‌شود بنابراین می توان با کنترل شناور، شیلنگ، اتصالات یا تعویض قطعات فرسوده آن در ابتدای فصل گرما از نشتی‌های احتمالی آب کولر جلوگیری کرد، ظرفیت هوادهی کولر نیز با توجه به حجم فضایی که کولر باید خنک کند، انتخاب شود.

امامی گفت: آب شهر‌ها و روستا‌های خراسان جنوبی با استفاده از ۳۷۰ حلقه چاه تأمین می‌شود، مدیریت مصرف برق و آب در استان کویری خراسان جنوبی بسیار حیاتی است، همچنین در صورت نبود مدیریت مصرف، قطعی برق در استان نیز تأمین شبکه های آب را مختل می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از مردم در روستا‌ها درخواست داریم ساخت و ساز‌های جدید را در تراز مخازن آب شرکت آب و فاضلاب انجام ندهند چراکه به دلیل افت فشار نمی‌توانیم خدمت پایدار به این مشترکان ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب خاکستری آب و فاضلاب روستایی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی روستا ها امامی گفت فضای سبز کولر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • بی‌نمک زندگی کنید!