Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:56:53 GMT

تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۷۳۴۴

تغییر ماموریت نظامیان آمریکایی در عراق

سفیر امریکا در عراق ضمن تأکید بر تغییر مأموریت نیروهای امریکایی در عراق به محورهای نشست آتی ریاض اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراقی واع، الینا رومانوسکی سفیر امریکا در عراق ضمن تأکید بر تغییر مأموریت نیروهای امریکایی در عراق، گفت که در نشست آتی سران کشورهای منطقه با بایدن در ریاض مسائل امنیتی و اقتصادی و فرهنگی بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر امریکا در بغداد، تاکید کرد که مهم‌ترین مسئولیتش تلاش برای حمایت از اهداف مشترک تعیین‌شده در توافق‌نامه چارچوب راهبردی است که یکی از آنها تبدیل مأموریت نیروهای امریکایی به مأموریت غیر رزمی است.

او گفت که روابط امنیتی امریکا با عراق مبتنی بر حمایت از تقویت توان نظامی نیروهای عراقی و خدمات مستشاری برای تضمین شکست دائم داعش است و این روند ادامه خواهد داشت.

رومانوسکی تأکید کرد که همکاری‌های امریکا و عراق در بخش‌های آموزش و مبادلات فرهنگی میان مراکز علمی و پژوهشی نیز فعال شده است.

سفیر امریکا در بغداد گفت که چالش داعش همچنان به قوت خود باقی است و تروریست‌ها همچنان در برخی مناطق عراق فعالیت می‌کنند و می‌کوشند که نسل تازه‌ای را در سوریه پرورش دهند.

وی تصریح کرد که امریکا از بازگشت آوارگان عراقی به سکونتگاه‌هایشان و از اقدامات دولت عراق در بازپروری آوارگان ساکن اردوگاه الهول حمایت می‌کند.

رومانوسکی تأکید کرد که امریکا از سهم عراق در تجارت بین‌المللی و تبدیل شدنش به یک عنصر مؤثر در خاورمیانه و نیز تقویت بخش خصوصی و بنگاه‌های کوچک اقتصادی عراقی حمایت می‌کند.

وی افزود که کشورش از ادغام اقتصادی عراق با کشورهای منطقه در نشست آتی سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با حضور سران عراق و اردن و مصر و رئیس جمهوری امریکا در ریاض حمایت می‌کند.

رومانوسکی تأکید کرد که در نشست ریاض پرونده‌های گوناگون امنیتی و اقتصادی و روابط فرهنگی و آموزشی بررسی خواهد شد و واشنگتن بر پایبندی خود به حمایت از این کشورها در پرونده امنیت غذایی و تغییرات اقلیمی تأکید می‌کند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت عراق داعش شورای همکاری خلیج فارس دولت عراق شورای همکاری خلیج فارس اردوگاه الهول خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سفیر امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد