Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شورای اداری استان قزوین بر تلاش مدیران برای خدمت خالصانه به مردم و پرهیز از جناح‌بندی و بازی‌های قومی و قبیله‌ای تاکید شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ دومین شورای اداری استان قزوین در دولت سیزدهم که به ریاست محمدمهدی اعلایی استاندار و نماینده عالی دولت در استان روز گذشته در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، نمایندگان مجلس و آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مسئولین از بازی‌های قومی و قبیله‌ای بپرهیزند
  آیت الله عبدالکریم عابدینی در این جلسه با بیان اینکه مدیران استان توجه ویژه‌ای به جهاد‌تبیین داشته باشند، اظهار کرد: استکبار اقدامات بنیادی جمهوری اسلامی را کوچک جلوه داده و حاکمیت طاغوت را تبلیغ می‌کند و در اثبات ناحق استوار است و گاه در داخل کشور با صرف هزینه‌های بیت‌المال علیه نظام مقدس جمهوری‌اسلامی‌ایران اقدام می‌شود.
  وی گفت: هوشیار باشیم که در این جنگ تمام‌عیار سیاسی، اقتصادی، جمعیتی و فرهنگی بتوانیم با جهادتبیین به‌موقع نقشه‌های تهاجمی دشمن را خنثی کنیم تا لطمه‌های سهمگینی به نظام‌مقدس جمهوری‌اسلامی‌ ایران وارد نشود.
  این مسئول خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده می‌شود که مسئولین در جایگاه خود به دنبال حوائج‌شخصی هستند و منافع قومی_قبیله‌ای را در راس امور خود قرار می‌دهند. هشیار باشید که این جایگاه حساس است. در قیامت از اموال‌شخصی سوال خواهد‌شد که از کجا آمده و چگونه مصرف شده‌است. چه برسد به بیت المال که خیلی وقت‌ها سهم مردم، خرج هزینه‌های سازمانی می‌شود که این مورد در آینده وبال گردن مسئولان خواهد شد.
  آیت‌الله عابدینی در پایان تصریح کرد: تلاش شود تا مدیریت منابع و اصلاح زیرساخت‌ها و جراحی‌اقتصادی به ارتقاء کیفی و کمی سفره مردم کمک کند که علاوه بر تحمل این رنج‌ها، کمر آن‌ها زیر بار گرانی‌های جدید خم نشود.
   
تخلفات مسئولین اثرات منفی عمیقی در جامعه دارد
  علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این جلسه بیان کرد: گاهی مسئولان به جای خدمت به مردم، برای آنها هزینه و دردسر ایجاد می‌کنند. گاهاً جرایم و تخلفاتی که در سطح جامعه شکل می‌گیرد مربوط به جرایم و تخلفات مسئولان است. شاید از لحاظ کمی تعداد آن کم باشد اما از لحاظ کیفی، بسیار قابل تامل است.
  وی خطاب به مدیران گفت: اگر جای اصل و فرع عوض شود گاهی بسیاری از سرنوشت‌ها تغییر خواهد کرد. اگر مسئولیت به دوش گرفته‌ایم پس تقوا اقتضا می‌کند این بار امانت را صحیح و کامل به مقصد برسانیم و در این راه به قوانین و مقررات پایبند باشیم که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تخطی از قانون حرام است.
  این مقام عالی قضایی خاطرنشان کرد: مبنای مشروعیت قانون به شرع برمیگردد. پذیرفته نیست که حتی با استدلال شرعی از تبعیت قانون سرپیچی کنیم. اگر به قانون و تقوا مصلح نباشیم، به جای خدمت مردم به خود خدمت کرده‌ایم و بیت‌المال را دست‌‌آویز حوائج شخصی ساخته‌ایم.
  شعبانی گفت: ایران از لحاظ ایمان، منابع ملی، منابع انسانی، آب‌ها و نیروهای نخبه در موقعیت برتری نسبت به دیگر کشورها قرار دارد و همین ایمان عامل برتری ما نسبت به سایر کشورها است. اگر به آن پایبند و عامل باشیم می‌توانیم کشور را از بسیاری از ورطه‌هایی که در آن افتاده به راحتی عبور دهیم.
  تنها وامدار نظام هستم و به کسی بدهکار نیستم
  حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت امانتی است که بر دوش مدیران نهاده شده است اظهار کرد: هر آمدنی رفتنی دارد و خوشا کسانی که در طاعت خالق‌اند و خدمت به مخلوق می‌کنند.
  وی با اشاره به شیوه کاری خود گفت: روش من پیشگیری است. امیدوارم شاهد کاهش تخلفات در سطح عالی باشیم. دستگیری مدیران افتخار نیست. دولت انقلابی باید شاهد کاهش تخلفات و کار جهادی در مدیران استان باشد.
  دادستان قزوین با اذعان به اینکه من تنها به نظام بدهکارم به هیچکس بدهی ندارم عنوان کرد: اولویت‌های قوه قضاییه را در دادسرای مرکز استان تدوین و راهبری خواهم کرد تا شاهد کاهش جمعیت‌کیفری، کاهش جرایم‌خشن و کاهش ورود پرونده‌ها به مجموعه قضایی ‌استان قروین باشیم.
  وی خطاب به مدیران استان گفت: مدیران طاعت مخلوق را سرلوحه کار خود قرار دهند. از نشانه‌های مدیریت تواضع و فروتنی است. برای عزت و پایداری این کشور ۲۳۰ هزار شهید تقدیم نظام شده است پس وظیفه ما کار فراوان و تلاشی جهادی است.
  مدیران ارشد استان در نهضت خدمت حضور یابند
  فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار کرد: امروز وقت سیاسی‌کاری و سیاسی‌بازی نیست و همه باید رخت خدمت بپوشیم چون دیگر ناخدمتی توجیهی ندارد و بحمدلله هر سه قوه همسو هستند.
  وی گفت: امروز در رزمایش خدمت هستیم تا با همکاری همه قوا و ارگان‌ها و نهادهای مسئول، به مردم خدمت کنیم تا در این جنگ ترکیبی اقتصادی، جمعیتی، فرهنگی و سایبری که کمر به ناامید کردن مردم بسته‌است مردم را دریابیم.
  این عضو مجلس شورای‌اسلامی گفت: علیرغم همسویی که در سه قوه وجود دارد هنوز موفق به مهار تورم و گرانی‌های افسارگسیخته نشده‌ایم و نتوانسته‌ایم رضایت مردم را جلب کنیم.
  وی عنوان کرد: مردم امروز برای تامین مایحتاج سفره خود دچار چالش هستند و به‌ویژه تامین اجاره‌بهای سرسام آور مسکن، مردم را درمانده کرده است.
  محمدبیگی با اشاره به نهضت خدمت‌رسانی و بازدید میدانی از مناطق استان خاطرنشان کرد: حضور در مناطق و بازدیدهای میدانی، اثر فوق العاده‌ای در حل مسائل مردم دارد. بهتر است مدیران کل و فرمانداران محترم در این سفرها حضور داشته باشند و کارشناس اعزام نکنند که قطعا پس از بازگشت از دیدار با مردم، نحوه تصمیم گیری آنها نسبت به پشت میز نشتن و دستور دادن، تغییر محسوسی خواهد داشت.
  وی در خصوص بودجه استان قزوین تصریح کرد: مدیران استانی می‌توانند با تعریف پروژه، سقف بودجه را افزایش دهند. همچنین ایجاد اشتغا‌ل‌های زودبازده کم‌هزینه و کوچک مقیاس بسیار می‌تواند در جذب سرمایه برای استان تاثیر‌گزار باشد.
  محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی که با صنعت و اقتصاد و کشاورزی درگیریم نباید مسائل‌فرهنگی را فراموش کنیم. بودجه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی را در نظر بگیریم و سلامت اندیشه‌ و دین مردم را هم در بودجه پیش‌بینی کنیم تا بتوانیم در کنار معیشت، فرهنگ مردم را هم ارتقا دهیم.
   
وضعیت مالی دولت بد نیست
  لطف الله سیاهکی، نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ۵۰ سال گذشته تمامی دولت‌ها با کسری بودجه مواجه بودند که منجر به تورم شده است.وقتی ناترازی در بودجه است یعنی مصارف و منابع با هم همخوانی ندارند. تنها زمانیکه مصرف و منابع تراز شوند تورم کنترل خواهد شد.
  وی گفت: در شرایط فعلی کشور باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا مردم لای چرخ اصلاح اقتصادی له نشوند. که پیش‌بینی شده برای مردمی که در این مسیر خسارت دیده‌اند یارانه‌ها افزایش یافته و کارت کالا هم بزودی داده خواهد شد.
  سیاهکلی با بیان اینکه اصلا در جریان تنظیم و تصویب بودجه قرار نگرفته است گفت: در سفر استانی رئیس‌جمهور به قزوین، بودجه‌ی خوبی برای استان تصویب شد. ‌دل مردم را خالی نکنیم. دولت پول دارد، دولت و نظام در حال تلاش است تا این بودجه کلان، را به‌جا، شایسته و مفید برای مردم استان هزینه شود.
  وی عنوان کرد: با بهره‌گیری از فن‌آوری و امور‌ دانش‌بنیان در مدیریت استان، می‌توانیم کیفیت مدیریت را افزایش دهیم.
  این مسئول با اشاره به مشکل کمبود آب در استان ادامه داد: کشورهایی که مشکل آب دارند باید از مدیران فن‌آور استفاده کنند چون ممکن است در آینده نزدیک با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوند که می‌تواند کشور را از نقشه‌ی جهانی محو کند.
  سیاهکلی در پایان در خصوص انتصابات استان عنوان کرد: ما از عدم دخالت نمایندگان در انتصابات که در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده، اینگونه برداشت کرده‌ایم که، نمایندگان به جهت اشرافی که بر امور استان دارند می‌توانند برای یک جایگاه، گزینه پیشنهاد دهند یا در مقام مشورت مسئولان عالی‌رتبه استان قرار گیرند اما نباید برای انتصاب یک شخص‌خاص، در یک مسند خاص، اصرار داشته باشند.
  نباید فرمایشات رهبر را تفسیر به رای کنیم
  رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای‌اسلامی گفت: امکانات مالی، دارایی و ثروت ستون فقرات یک جامعه است و مدیران حافظان آن محسوب میشوند. پیامبر(ص) فرمودند برای امت خودم از فقر و نداری نمی‌ترسم بلکه از سوء مدیریت و بی تدبیری مدیران می‌ترسم که می‌تواند امت را بر باد دهد.
  وی بیان اینکه از مصادیق تدبیر مدیر پیش‌بینی و آینده‌نگری است گفت: حالا که هر سه قوا با هم همسو هستند باید به این مسائل پایبند باشیم و بیش از پیش مشکلات مردم را رفع کنیم.
  رحمانی خاطرنشان کرد: نمایندگان بر اساس اصل ۸۴ قانون‌اساسی حق اظهار‌نظر در تمام مسائل را دارند اما ما نباید فرمایشات رهبر را تفسیر به رای کنیم بلکه باید روحیه انقلابی داشته و در اجرا دخالت نکنیم.
  وی با اشاره به اینکه مراجعات مردم به نمایندگان زیاد است و نمایندگان خدمت‌گزار آحاد ملت هستند و فلسفه وجودی مسئولین خدمت به مردم است خاطرنشان کرد: مسئولین اجرایی با حضور در زیر‌مجموعه‌ها و ادارات تابعه خود، مشکلات مردم را از نزدیک درک و رفع نمایند تا مراجعات به نمایندگان کاهش یافته و شرایط برای تصویب قوانین صحیح، که اصلی‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است به‌درستی فراهم شود.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مدیران استان استان قزوین خواهد شد قبیله ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا، شهردار زرند روز دوشنبه در جمع کارگران و پاکبانان با گرامیداشت روز کارگر، افزود: خدمت به مردم نشاط‌آور و شیرین است.

علی ضیاء‌الدینی بیان کرد: توجه به جایگاه ارزشمند کارگران در جامعه اسلامی از مهمترین مسائلی است که در نگاه ائمه معصومین (ع) به وضوح تشریح و تبیین شده است و در واقع گرامیداشت روز جهانی کارگر تعظیم به کار و تلاش بندگانی است که در راستای پیشرفت امور جامعه گام بر می‌دارند.

وی اظهار کرد: روزانه در حوزه خدمات شهری هزاران متر مربع معابر شهری جاروب و همچنین لایروبی بخش قابل توجهی از جوب‌ها در سطح شهر انجام می‌شود.

شهردار زرند خاطرنشان کرد: خداوند را شاکرم که بخشی از زندگیم را با افتخار در کنار شما زحمت کشان هستم و از جنس شما‌ها خواهم بود و از خداوند می‌خواهم یاریم کند تا روزی شرمنده شما عزیزان و خانواده‌هایتان نباشم.

عباس ایرانمنش رییس شورای شهر و دیگر اعضا هم با اهدا شاخه گل به کارگران از تلاش بی وقفه آنها قدردانی کردند و هفته کار وکارگر را تبریک گفتند.

ایرانمنش بیان کرد: کارگران عزیز چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و پس از آن همواره پای کار نظام بوده‌اند و امروز نیز در سنگر تولید و پیشرفت خدمت‌رسانی می‌کنند.

یکی از کارگران از حضور شهردار و اعضا شورای شهر با لباس پاکبانی و اهدا شاخه گل و تبریک روز کارگر تعجب کرد و گفت: باورم نمی‌شود این اقدام جالب شهردار تا آخر عمرم در ذهنم ماندگار خواهد بود که شهردار و اعضا شورای شهر، خود را اینگونه در سطح ما قرار داده اند این اقدام جالب در واقع قوت قلبی برای ما در خدمت بیشتر و بهتر به شهروندان را در پی دارد.

یکی دیگر از پاکبانان هم اظهار کرد: تاکنون چنین تجلیلی در شهر زرند نبوده، اما این اقدام و حضور در سطح شهر نشان از توجه مسئولان به سختی کار ما کارگران دارد و خدا را شاکریم که در حال حاضر حقوق و مزایای ما به موقع پرداخت می‌شود.

یکی از شهروندان که شاهد پاکبانی شهردار و رییس شورای شهر در حاشیه بلوار جنت بود نیز گفت: به نوبه خودم به عنوان یک شهروند زرندی از اقدام جالب شهردار و اعضاء شورای شهر در تجلیل از کارگران رفتگر قدردانی می‌کنم، اینگونه اقدامات ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد