Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز جمعه در مراسم تقدیر از دهیاران بخش شریف‌آباد پاکدشت که در محل بخشداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: دهیاران به واسطه حضور مردم در صحنه انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب اعضای شورا، برای رفع مشکلات جامعه روستایی مشغول به فعالیت شدند و باید بهترین خدمات را به مردم که صاحبان اصلی انقلاب هستند ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در مناطق روستایی یاد کرد و افزود: کار و تلاش دهیاران در مناطق روستایی، بیانگر تلاش و تحرک دولت در رفع مشکلات جامعه است و روستائیان دولت را با کار و تلاش دهیاران و اعضای شورای اسلامی می‌سنجند و هر چه این خدمات شایسته‌تر و با هدف رفع مشکلات مردم ارائه شود، دلبستگی روستائیان به نظام و دولت افزایش پیدا می‌کند.

اردستانی تصریح کرد: امروز به واسطه اعتماد مردم، فرصت خدمت در اختیار افراد قرار گرفته و لازم است تا با کار و تلاش شبانه‌روزی و جهادی و ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید، روستا را بیش از پیش در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داد.

وی گفت: روستاهای شهرستان پاکدشت به دلیل نزدیکی به پایتخت، از فرصت‌های بی‌نظیری برخوردارند و امکاناتی که در این مناطق به واسطه استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، گاه در برخی از شهرهای محروم یافت نمی‌شود از این رو باید تلاش کرد تا این مناطق بیش از گذشته محلی مناسب برای زندگی بوده و از جاذبه‌های لازم برای زندگی به ویژه برای جوانان برخوردار شوند.

نماینده دولت در شهرستان پاکدشت روستا را محلی برای تولید و تأمین غذای جامعه دانست و افزود: امروز توجه به مناطق روستایی باعث می‌شود تا کشاورزی شهرستان نیز از رونق بیشتری برخوردار شود،مشکل اصلی کشاورزی شهرستان پاکدشت کمبود منابع آبی است و از دهیاران درخواست می‌شود در راستای اصلاح الگوی مصرف، حرکت به سمت کشاورزی علمی، تغییر الگوی کشت و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری کشاورزان را ترغیب و تشویق کنند.

اردستانی اظهار داشت: روستاهای شهرستان پاکدشت به دلیل استقرار گلخانه‌های منحصر به فرد تولید گل و گیاه، در حوزه گردشگری از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردارند و این قابلیت با توجه به عبور بزرگراه امام رضا(ع) از شهرستان می‌تواند باعث جذب گردشگران از اقصی نقاط کشور شود.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: دهیاران علاوه بر توجه به مسائل عمرانی، باید در حوزه فرهنگی نیز اقدامات موثری انجام دهند لذا درخواست می‌شود تا در مناطق روستایی شورای فرهنگی با همکاری اعضای شورای اسلامی و بسیج تشکیل شود تا مسائل و مشکلات این حوزه به ویژه در تقویت مساجد پیگیری گردد، هیچ روستایی نباید فاقد امام جماعت دائم باشد.

وی با اشاره به لزوم پیگیری طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی گفت: باید توجه داشت که اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای، نباید بافت روستا را به شهر تغییر دهد، بافت روستا باید حفظ شده و توسعه آن بر اساس هویت آن صورت گیرد.

وی بر لزوم بازنگری طرح‌های هادی روستایی به عنوان اولویت مناطق روستایی پاکدشت یاد کرد و افزود: اگر طرح هادی بر اساس پیشرفت و افزایش جمعیت اصلاح نشود، امکان ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق افزایش پیدا می‌کند، جوان روستایی اگر نتواند برای خود مسکنی بسازد، مجبور می‌شود که به شهر عزیمت کند که این با سیاست جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر منافات دارد.

در پایان این مراسم از دهیاران بخش شریف‌آباد پاکدشت تقدیر شد.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها دهیاران پاکدشت شریف آباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهیاران پاکدشت شریف آباد دهیاران پاکدشت شریف آباد مناطق روستایی شهرستان پاکدشت رفع مشکلات شریف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

استاندار در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان بر هم‌افزایی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات شهر و استان اصفهان تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان گفت: دست عنایت الهی به صورت مستمر به امداد مردم این سرزمین آمده و بی‌توجهی به پیشینه تاریخی این امداد الهی ما را دچار غفلت خواهد کرد.

وی با یادآوری شکست آمریکایی‌ها در طبس، خاطرنشان کرد: رژیم جنایتکار آمریکا به واسطه حمله به طبس قصد انجام جنایت‌های متعددی داشت و برای بمباران برخی از مناطق تهران برنامه‌ریزی کرده بود اما به مدد الهی این رژیم جنایتکار شکست خورد و این واقعه، سوره فیل را در ذهن یادآور می‌کند و خداوند متعال با امدادهای غیبی، تصویر و ترسیم دیگری از اراده خدا را در این سرزمین رقم زد و امیدواریم که خداوند باز هم ما را در مسیر حرکت به سوی جهانی شدن انقلاب یاری کند.

استاندار در ادامه به بازدید از منطقه شرق شهرستان اصفهان اشاره کرده و گفت:  با توجه به‌ وسعت شهرستان اصفهان و همچنین چالش‌ها، مشکلات، حواشی مسائل مناطق مختلف این شهرستان، قرار بر این بود که مسائل شهرستان اصفهان در سفرهای متعدد و به صورت منطقه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد و در این راستا و در امتدا سفرهای شهرستانی، امروز در خدمت منطقه شرق شهرستان اصفهان بودیم و چالش‌ها و مشکلات این منطقه مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این سومین سفر منطقه‌ای به شهرستان اصفهان بود و در این راستا به  مناطق بر آن شمالی و جنوبی، کراج و شهرهای زیار، قهجاورستان سفر کرده و از برخی پروژه‌ها بازدید به عمل آوردیم‌.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در ادامه سفرهایی را به سایر مناطق اصفهان نیز خواهیم داشت تا بتوانیم چالش‌ها و مسائل سایر مناطق را هم از نزدیک بررسی کنیم.

وی در ادامه خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت:  از روسای دستگاهی اجرایی شهرستان و استان انتظار داریم با مساعدت و هم‌فکری راهکارهای خودشان را برای حل مشکلات ارائه دهند و این رویکرد هم‌افزا و  نگاه خیرخواهانه مدیران استان در جلسات مختلف تجلی پیدا کرده و منجر به حل موانع و مشکلات شده است و امیدوارم که امروز نیز همه کمک کنند تا اتفاق ماندگاری برای منطقه شرق اصفهان داشته باشیم.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی