Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود افزایش قیمت، بازار مسکن این بار با افزایش خریدار هم رو به رو بوده است، ۳ منطقه تهران بیش از ۵۰ درصد رشد معاملات مسکن را درخرداد ماه تجربه کرده اند ۶ با رشد ۶۷.۴۴ درصد بیشترین افزایش معاملات را در خردادماه داشته است.

منطقه ۱۲ با رشد ۶۵.۸۸ درصد درجایگاه دوم قرار داردو منطقه ۲۲ نیز با ۵۷.۸۹ درصد افزایش سومین منطقه ای است که با رشد معاملات رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه شش ۵۷۶ معامله درآخرین ماه فصل بهار به ثبت رسیده، منطقه ۱۲ نیز ۴۲۳ معامله و در منطقه ۲۲ هم ۲۴۰ معامله مسکن انجام شده است. در منطقه یک که گران ترین منطقه تهران است رشد معاملات قابل توجه بوده، درخرداد ماه در این منطقه ۶۲۰ معامله انجام شده و رشد ماهانه تعداد معاملات ۴۴.۸۶ درصد بوده است.

بررسی فایل های فروش این سه منطقه نشان می دهد که فروشندگان آپارتمان در این منطقه بیش از قیمت میانگین منطقه آپارتمان های خود را برای فروش گذاشته و تعداد فایل های قرمز بیش از فایل های سیاه و سبز است.

به طور مثال آپارتمانی نوساز در محله امیرآباد شمالی متری ۱۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است یا آپارتمان دیگری در محله فاطمی خیابان کاج متری ۷۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

اما در منطقه ۱۲ که رتبه دوم رشد معاملات را داشته فایل های سبز(پیشنهاد قیمت زیر نرخ میانگین منطقه) بیش از فایل های سیاه و قرمز است، در این منطقه آپارتمان های نوساز که معمولا بیش از نرخ میانگین منطقه قیمت گذاری می شوند هم در میان فایل های سیاه(هم قیمت با نرخ میانگین منطقه) برای فروش گذاشته شده اند.

در منطقه ۲۲ هم با وجود فایل های قرمز اندک اما تعداد فایل های سیاه (هم قیمت با نرخ میانگین منطقه) نسبت به فایل های سبز و قرمز بیشتر است. براساس آخرین آمار بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن، تعداد معاملات مسکن در پایتخت در یک ماهه خرداد امسال نسبت به ماه قبل، رشد ۳۲.۳ داشته است. البته تعداد معاملات مسکن نسبت به سال گذشته نیز رشد کرده و به ۱۳ هزار و ۸۷۴ فقره رسیده است. این عدد در خردادماه پارسال، ۵ هزار و ۱۰۲ بود و حالا نزدیک به ۱۷۲ درصد افزایش یافته است.

محله

متراژ(مترمربع)

سن بنا(سال)

قیمت هر مترمربع(تومان)

بلوارکشاورز

۱۶۷

نوساز

۶۰میلیون

امیرآباد، کارگر شمالی

۲۳۵

نوساز

۱۰۰میلیون

جمالزاده

۱۶۴

نوساز

۶۳میلیون

فاطمی، خ کاج

۱۶۴

۳

۷۰میلیون

یوسف آباد

۱۵۸

نوساز

۹۳میلیون و ۶۷۰هزار

میدان شهدا

۸۵

۲۰

۲۲میلیون و ۳۵۲ هزار

ایران خ گل محمدی

۲۳۷

نوسااز

۵۵میلیون

دروازه شمیران

۶۱

۲۱

۱۹میلیون و ۶۷۰هزار

۱۷ شهریور

۱۱۵

نوساز

۳۲ میلیون

بهارستان، ظهیرالاسلام

۱۱۳

۷

۲۹ میلیون

شهرک راه آهن

۱۵۰

۴

۴۲ میلیون

دهکده المپیک

۱۲۰

نوساز

۷۰میلیون

دریاچه میدان موج

۱۵۶

۳

۸۹ میلیون

شهرک سرچشمه

۱۲۷

۱۰

۵۷میلیون و ۴۸۰هزار

زیبادشت

۱۰۰

۷

ابزارک همایش معدن کاری تصویر

کد خبر 1649096

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران وام و تسهیلات مسکن نرخ میانگین منطقه فایل های سیاه رشد معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!

شاخص‌های ارزی در بازار روز گذشته به رشد نرخ خود ادامه دادند. به عقیده فعالان ارزی، نرخ دلار در بازار روز یکشنبه به کف حمایتی خود برخورد کرده و پس از آن به واسطه بازگشت خریداران به بازار تغییر روند داده است. به نظر می‌رسد بازار ارز پس از نوسانات قیمتی یک ماه اخیر اکنون به دنبال بازیابی کریدور آرامش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، دامنه نوسانات نرخ ارز کوچک نشد. در حالی که انتظار می‌رفت پس از اتمام روند کاهشی بازار و اصلاح آن، نرخ شاخص‌های ارزی وارد بازه ثبات شود؛ قیمت این پول‌های خارجی در جریان یک روند افزایشی جدید قرار گرفتند. به عقیده برخی از تحلیلگران روند کاهشی به گونه‌ای بود که نقطه ورود مناسبی برای معامله‌گران به وجود آورد در نتیجه بسیاری از افراد در سطوح قیمتی کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی اقدام به خرید کردند که این بالا رفتن میزان تقاضا منجر به رشد نرخ شد.

آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارز در یک ماه اخیر نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. بر اساس نرخ‌های نقدی ثبت شده، قیمت این ارز از ابتدای سال تا روز ۲۶ فروردین ماه حدود ۱۱ درصد رشد را تجربه کرده بود. این در حالی است که در صورت احتساب نرخ‌های فردایی، بازدهی دلار در بازه مذکور حدود ۱۶ درصد بود. اما پس از تخلیه هیجانات سیاسی، نرخ بازدهی این ارز از ابتدای سال، در روز‌های ابتدایی هفته جاری به زیر یک درصد رسید.

فعالان بازار عامل اصلی تشدید روند کاهشی را حمایت‌های بانک مرکزی می‌دانند. اکنون که از حجم سیگنال‌های منفی موجود در فضای اخبار کاسته شده به نظر می‌رسد بازار در حال بازیابی نقطه تعادل عرضه و تقاضا است. البته باید توجه داشت که در روز‌های اخیر مقامات بانک مرکزی اقدام به انتشار برخی سیگنال‌های مثبت کرده‌اند.

محسن کریمی، معاون بین‌المللی بانک مرکزی در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی گفت: «خوشبختانه اتفاقات خوبی در خصوص گشایش‌هایی برای آزادسازی منابع مسدود شده ما در برخی کشور‌ها که سال‌ها بود به کار گرفته نشده بود صورت پذیرفت که در آینده خبررسانی می‌شود.»

او در ادامه افزود: «بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ۴۴۵ میلیون یورو از بدهی‌های سال گذشته ایران به بانک توسعه اسلامی را از محل منابع مسدود شده تامین کرد که این باعث شد فرصت‌های جدیدی برای تامین مالی‌های جدید این بانک صورت پذیرد. چون تا زمانی که ایران بدهی داشت عملا تامین مالی جدیدی صورت نمی‌گرفت.»

در سال گذشته نیز اخبار مربوط به آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی و همچنین بهبود روابط سیاسی و اقتصادی با عربستان سعودی توانست انتظارات تورمی بازار را برای مدتی کنترل کرده و زمینه‌ساز ورود نرخ ارز به بازه ثبات ۳ ماهه شود. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که در بازار روز دوشنبه به رقم ۶۱ هزار تومان رسیده بود در عصر دیروز با رشدی هزار و ۵۵۰ تومانی در رقم ۶۲ هزار و ۵۵۰ تومان به فروش رسید. سکه طلا نیز در این روز با رشد قیمت چشمگیر ۲ میلیون و ۲۰ هزار تومانی در رقم ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • رشد اندک بهای سکه و ثبات قیمت نیم سکه در معاملات امروز
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ این غذا محبوب ممنوع است! + ویدئو
  • هشدار به خریداران امتیاز مسکن دولتی | مراقب سلب امتیاز باشید!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • توقف در روند کاهشی دلار؛ خریداران دوباره برگشتند!
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید