Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مستمری خانواده کارگران جان‌باخته در طوفان ارومیه برقرار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان تامین اجتماعی، در اطلاعیه‌ای با تسلیت به بازماندگان دو کارگری که در طوفان اخیر ارومیه جان باختند، اعلام کرد درپی وقوع این حادثه تلخ و بازتاب گسترده آن در جامعه و مطرح شدن نگرانی‌هایی در زمینه وضعیت بازماندگان آنان، با پیگیری‌های انجام شده، وضعیت بیمه‌ای این دو کارگر بررسی شد و با توجه به شمول قانون تأمین‌اجتماعی به کارگران جان‌باخته و با انجام اقدامات قانونی مورد نیاز، مستمری بازماندگان واجد شرایط برقرار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به موجب این اطلاعیه، کارگران یادشده، به سبب آن‌که دراختیار شرکت پیمانکاری فعال در طرح‌های مسکن مهر بوده‌اند، به‌عنوان بیمه‌شده اجباری، مشمول قانون عام تأمین اجتماعی هستند و پیمانکار مکلف به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه این دو مرحوم به همراه لیست سایر کارگران شاغل به شعبه تأمین‌اجتماعی است که مقرر شد با رعایت ماده 39 قانون تأمین‌اجتماعی، لیست و حق بیمه مربوط به خرداد این پیمانکار، یکم تیر به سازمان تأمین‌اجتماعی ارسال شود تا تعهدات بیمه‌ای از جمله کمک هزینه کفن و دفن و نیز مستمری بازماندگان به بازماندگانِ واجد شرایطِ دو کارگر جان‌باخته، تعلق گیرد.
امور مرتبط با گرفتن گزارش بازرسان اداره کار، پیگیری نشانی خانواده، اعزام بازرسان فنی سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین گرفتن لیست ماهیانه پیمانکار از سوی اداره‌کل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌غربی از جمله اقداماتی بود که بلافاصله بعد از وقوع این حادثه و با قید فوریت، ازسوی سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شد تا مقدمات ارائه تعهدات قانونی به بازماندگان این کارگران، فراهم شود.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، کلیه کارگرانی که در کار‌های ساختمانی اشتغال دارند، در صورت بروز حادثه ناشی از کار، نزد سازمان تأمین‌اجتماعی بیمه بوده و سازمان براساس مأموریت خود مکلف است طبق گزارش حادثه، تعهدات قانونی را درباره بیمه‌شدگان حادثه‌دیده اجرا کند تا اگر کارگر دچار ازکار افتادگی و یا فوت شد، بازماندگان وی تحت پوشش خدمات تأمین‌اجتماعی قرار بگیرند.
سازمان تأمین‌اجتماعی ابراز امیدواری کرده است با نظر مساعد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصویب اصلاحیه ماده پنج قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و تأمین منابع پایدار حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع ماده 28 قانون تأمین‌اجتماعی، کلیه کارگران شاغل در کار‌های ساختمانی علاوه بر تعهدات قانون قبلی که منحصر به حوادث ناشی از کار است، تحت پوشش کامل تعهدات بلندمدت از جمله بازنشستگی قرار گیرند.
سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش مقررات حمایتی قرار داده است.
براساس آخرین آمارها، بالغ بر 14 میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت وکوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند و با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، درمجموع بیش از 44 میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تامین اجتماعی به شمار می‌روند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طوفان ارومیه سازمان تأمین اجتماعی جان باخته بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • روزهای سخت کارگران مهاجر در پایتخت/ برای کارگران روزمرد کاری کنید
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟