Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه روابط عمومی استانداری یزد مهران فاطمی در جریان بازدید از چند پروژه نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی استان در جمع مسوولان این دانشگاه بر راه اندازی شرکت های سرمایه گذاری از سوی پزشکان برای ایجاد این شهرک تاکید کرد و یادآور شد: باید با همکاری شهرداری و دیگر ارگانهای ذیربط، شهرک سلامت را ایجاد و همه خدمات پزشکی و دارویی را در آن متمرکز کنیم و حتی بعدها بخش تجهیزات پزشکی و دارویی هم در این شهرک مستقر شود و هتل آپارتمانهای لازم هم در آن پیش بینی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فراهم شدن این ساز و کارها، حوزه سلامت استان را ۱۰۰ سال به جلو می کشد اظهار داشت: طی یک ماه اینده خیرین را وارد این حوزه کرده و پروژه شهرک سلامت را برنامه ریزی و طراحی کنید.

استاندار یزد، حوزه بهداشت و درمان و سلامت استان را از حوزه های مهم و ویژه استان دانست و گفت: در این بخش، قابلیت یک جهش بزرگ و قطب شدن را داریم؛ حوزه گردشگری سلامت هم مقوله بسیار مهمی است که در استان باید بطور ویژه به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه لازمه قطب گردشگری شدن، فراهم کردن  زیرساخت های آن است تصریح کرد: در این بخش باید به هر دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشت.

فاطمی، تکیه صرف بر منابع دولتی را نادرست خواند و یادآور شد: منابع دولتی، محدود است و اخذ آن دردسرهای خاص خود را دارد، زمان بر است و آن جهش مورد نظر ما اتفاق نخواد افتاد.

وی به پروژه های نیمه تمام در حوزه سلامت استان اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از این پروژه ها در مناطق محروم و روستاها و مراکز جامع سلامت در مرحله فونداسیون و اسکلت بندی قرار دارد که تکمیل برخی از آنها ۱۰ سال طول کشیده و مستهلک شده است.

استاندار یزد تکمیل این طرحها در شهرستانها و مناطق مختلف استان را مطالبات مردمی دانست و اضافه کرد: این پروژه های نیمه تمام در شهر یزد هم وجود دارد که لازم است به سراغ منابع خیری برویم.

وی با اشاره به اینکه باید اتفاق بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رقم بزنیم زیرا این حوزه مزیت بزرگ استان است، افزود: باید دستگاههای ذیربط در این زمینه از جمله معاونت عمرانی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اقتصاد و دارایی ورود کنند.  

استاندار یزد سه حوزه سلامت، آموزش و پرورش و فن آوری را اولویت های نخست استان اعلام کرد و گفت: باید نشستی با ۱۶ شرکت بزرگ استان برگزار و هر کدام بخشی از این مسوولیت را متقبل شوند و طی سه سال، تفاهم نامه ای منعقد گردد تا سهم منابع برای هر بخش مشخص شود؛ سپس نتیجه این نشست را در قالب همایشی برگزار و حتی رییس جمهور را هم به صورت ویدئو کنفرانسی به این همایش دعوت کنیم زیرا اقای رییسی بر حضور خیرین در حوزه های مختلف تاکید دارند.

وی با بیان اینکه باید به کمک بخش سلامت بشتابیم تاکید کرد: اگر زیرساخت های ما در دوره ۲ ساله کرونا فراهم و قابلیت های موجود استان در حوزه سلامت نبود مرگ و میرهای ما چهار تا پنج برابر بیشتر بود ضمن اینکه در دوره کرونا بار چندین استان دیگر را هم به دوش کشیدیم.

فاطمی همچنین از تلاش های کادر درمان استان در این دوره ۲ ساله کرونا قدردانی کرد.

وی در ادامه از کمبود شدید مدرسه در استان و بخصوص شهر یزد خبر داد و گفت: امسال مدارس استان ۲ شیفته می شوند؛ کلاسهای ما اکنون ۳۰ یا ۴۰ نفره هستند و حتی همین کلاسها هم باید در برخی مدارس ۲ شیفته شوند که این اتفاق خوبی نیست.

وی اضافه کرد: در حوزه فن اوری هم می خواهیم به سمت منابع تسهیلاتی روی بیاوریم؛منابع را در بانک تعیین کنند تا از این منابع بتوان تسهیلات لازم را دریافت کرد.

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام علوم پزشکی، تکمیل، ساخت و تجهیز مدارس و اخذ منابع برای تقویت و حمایت شرکت های دانش بنیان استان را یادآور شد .

استاندار یزد در پایان با اشاره به بازدید خود از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت یزد گفت: این پروژه ها عمدتاً به خاطر عدم امکانات مالی مناسب و اعتبارات کافی، معطل مانده اند که باید بتوانیم از محل مشارکت خیرین و همچنین از مسیر مولدسازی اموال و املاک مازاد و دولتی، تحولی را در این حوزه ایجاد کنیم.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای اکوسیستم تشخیص و درمان سرطان در استان خبر داد و اظهار داشـت: بزودی چند دستگاه پزشکی مورد نیاز به مجموعه علوم پزشکی اضافه میشود و تحولی بزرگ در این زمینه رقم خواهد خورد.

استاندار یزد از مرکز جامع سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی یزد بازدید و مسائل پروژه های مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی شامل پژوهشکده تولید مثل، پت اسکن، مرکز توانبخشی و مرکز دندانپزشکی را مورد بررسی قرار داد.

ساختمان پیوند عضو و کلیه و مجموعه پیوند مغز و استخوان بیمارستان شهید صدوقی، مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری یزد و مرکز پرتو درمانی شهید رمضانزاده از دیگر اماکن مورد بازدید استاندار بود که مسائل و مشکلات ان مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها یزد مهران فاطمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد مهران فاطمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی یزد مهران فاطمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروژه های نیمه تمام استاندار یزد حوزه سلامت علوم پزشکی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است

آیت الله سیدنورالدین شریعتمدار جزائری استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم درگفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم وحدت میان کشورهای اسلامی در اولویت های جهان اسلام خصوصا مسئله غزه، اظهار داشت: مسئله وحدت از منظر علوم فقه ، سیاست و اجتماع در جایگاه بالایی قرار دارد زیرا بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون و مدیون وحدت و تقریب مذاهب اسلامی است.
 
وی افزود: تقویت ، تحکیم و حفظ وحدت از جمله اولویت های جهان اسلام است؛ دشمنان نیز دقیقا همین مسئله را نشانه گرفته و با آسیب رساندن به راس تقویت این وحدت یعنی جمهوری اسلامی ایران درصدد نابودی آن هستند که هوشیاری جهان اسلام را می خواهد.

این عالم شیعه، ادامه داد: در عملیات وعده صادق اقتدار و قدرت ایران اسلامی را مشاهده کردیم و فهمیدیم تنها آسیبی که انقلاب و اسلام را تهدید می کند تفرقه و اختلاف است و نه مسائل نظامی، از اینرو امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری امت اسلام را در داخل و خارج از کشور همواره به وحدت و تقریب توصیه نموده اند.

وی تصریح کرد: با مطالعه در تاریخ اسلام و عملکرد انبیا الهی و اهل بیت علیهم السلام و نیز سیره علما و اندیشمندان جهان اسلام می توان به این مسئله دست پیدا نمود که یکی از مسائل مهم و مورد اتفاق در تمامی ادیان و مذاهب اسلامی وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: بزرگان و علمای اسلام پیوسته در تلاش بوده اند که اهداف تقریب موثر واقع شود و با تلمذ در مکاتب علمی وحدت بین مذاهب را گسترش داده اند، لذا باید مسئله غزه را بیش از گذشته همگان جدی بگیرند و با قاطعیت در مقابل صهیونیسم اقدام نمایند.
 
انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم