Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با اشاره به کمبود آب شرب در نقاط مختلف استان گفت: مردم استان بوشهر در فصل گرما و تابستان از کمبود آب شرب در عذاب هستند، نگرانی و دغدغه دارند، مشکل آب شرب استان به هر شکل ممکن برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهر، آیت‌‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر عفاف اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یکی از گناهان اقتصادی کلاهبرداری است که آثار و پیامدهای مختلفی در زندگی انسان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، دروغ‌گویی، فریب دادن اشخاص گوناگون، یغما بردن اموال مردم را از آثار کلاهبرداری دانست و بیان کرد: مال حرام زندگی انسان را به نابودی و فنا می‌رساند که کلاهبرداری نمونه‌ای از اموال حرام و گناه نابخشودنی الهی محسوب می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با استناد به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، وحدت و معنویت را 2 عامل اساسی برای عزت اسلامی و اقتدار جهان اسلام نام برد و تصریح کرد: دشمنان همواره برای خدشه‌دار کردن معنویت و اتحاد مسلمانان در حال برنامه‌ریزی و توطئه هستند که مردم باید به انس با خدا، حضور در مساجد، توجه به دعا و مناجات الهی و مراعات تقوا الهی توجه ویژه کنند.

وی وحدت و معنویت را عامل مهم در اقتدار جهان اسلام نام برد و بیان کرد: جهان غرب با روحیه استکباری در دنیا و منطقه جهان اسلام روز به روز ضعیف‌تر می‌شود که نویدبخش نزدیک شدن نابودی جهان استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیست بین‌الملل است.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه هیچگاه نباید از کید دشمن غافل شد گفت: چون دشمن لحظه به لحظه در طراحی و اجرا توطئه علیه جهان اسلام است هیچگاه نباید از کید و طراحی دشمن غافل شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، شناسایی توطئه‌های دشمنان را مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد: باید با اعتماد به نفس در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد چراکه این مهم سبب اقتدار جهان اسلام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تبریک عید سعید قربان و گرامیداشت روز عرفه این ایام را روز انس با خداوند متعال، ارتقا سطح معرفت دینی، تقویت خدامحوری و خدا سالاری در زندگی دانست و تصریح کرد: مسئولان فرهنگی با برنامه‌ریزی خوب برای انس با خدا فضایی مناسب در روز عرفه فراهم کنند.

امام جمعه بوشهر، وضعیت آب شرب استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: سند تأمین آب شرب استان بوشهر تنظیم و تدوین شده هر چند مسئولان زحمات و تلاش‌های زیادی کرده‌اند ولی به سرانجام نرسیده است و مردم استان بوشهر در فصل گرما و تابستان از کمبود آب شرب در عذاب هستند، نگرانی و دغدغه دارند.

وی مصوبات سفر رئیس استانی رئیس جمهور را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: طرح‌های بسیار مهمی در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر مصوب شد ان‌شاءالله با تلاش مسئولان مصوبات اجرایی شود.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه حل مسئله راه‌آهن، اشتغال و آب استان بوشهر در صدر مصوبات سفر رئیس جمهور است گفت: برای اجرایی شدن این مصوبات پیگیری لازم انجام شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه 90 درصد آب شرب استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است تصریح کرد: این مهم برای استان مضر است باید آب در درون استان تأمین و تولید شود، اکنون یک مشکلی در حوزه تأمین آب مربوط به دیگر استان‌ها است تذکر می‌دهم قانون رعایت شود تا مشکل برای مردم که ترکیبی از استان بوشهر و استان مورد نظر است ایجاد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، تأکید کرد: مشکل آب شرب استان بوشهر به هر شکل ممکن برطرف شود و در عین حال از خدمات مسئولان و دست‌اندرکاران که به همه روش‌ها در حل مشکل آب شرب مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌شود.

امام جمعه بوشهر، با قدردانی از تلاش حوزه بهداشت و درمان خواستار تأمین اعتبار برای تسریع در اجرا طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی و کمک بخش خصوصی و خیران شد.

وی وضعیت کرونا را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به آغاز موج جدید ویروس کرونا تصریح کرد: همه مردم دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک برای مقابله با موج جدید کرونا رعایت کنند.

ماموستا کلشی‌نژاد: مسلمانان باید از مناسک حج درس اتحاد و همنوایی بیاموزندامام جمعه بجنورد: اصلاح وضعیت "عفاف و حجاب" مطالبه متدینین استامام جمعه کرج: مسئولان استان به فروشندگان پوشاک نا مناسب تذکر بدهند

صفایی بوشهری، حل مشکل اشتغال جوانان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: جوانان که دارای شرایط اشتغال هستند مسئولان آن را به وضعیت پایدار برسانند و با برنامه‌ریزی امسال اشتغال جوانان، ایجاد و فراهم شود چون اگر اشتغال نباشد مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، خانوادگی و دیگر عرصه‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه ستاد نماز جمعه مورد اشاره قرار آب شرب استان بوشهر امام جمعه بوشهر کمبود آب شرب جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها به اعضا شوراهای اسلامی اظهار کرد: گره‌گشایی از مشکلات مردم و نیازهای اساسی در مصوبات و مقررات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

وی با بیان اینکه مردم این افراد را به‌عنوان مشاور امین انتخاب می‌کنند تا در روستاها و شهرها بتوانند نیازمندی‌های اساسی مردم را مد نظر قرار دهند و نباید نیازها و موارد غیر ضروری جای خود را به نیازهای ضروری بدهد، افزود: اعضای شوراها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بتوانند از مشکلات اولویت دار مردم مثل ترافیک گره‌گشایی کنند.

امام جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه مردم را باید ولی نعمت بدانیم، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین مردی که انقلاب ما مرهون وجودش است می‌فرمایند به من اگر خادم بگویید خوشحال‌تر از این هستم که به من رهبر بگویید، ما مردم را ولی نعمتمان بدانیم. خانواده‌های مکرم شهدا ولی نعمت ما هستند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی در مجموعه شورا و شهرداری و ادارات شهرستان توصیه بنده است، گفت: اجتناب از نزاع‌های سیاسی و تنش‌زا و به کار گرفتن تمام تلاش و توان در راستای خدمت بی منت به مردم، حفظ روحیه امید و نشاط اجتماعی در میان مردم با رعایت اصل عدالت و توزیع عادلانه امکانات از جمله مواردی است که اعضا شوراها باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شهری خوی یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود، در راستای گسترش فضای سبز و پارک‌ها و تنظیم خیابان‌ها و معابر و کمربندی‌ها کارهای فاخری انجام شده است اما در برخی از مناطق شهر نیاز مبرم به نهال کاری، ایجاد پارک و مراکز تفریحی، مراکز ورزش عمومی، پارک محله، گسترش فضای ورزشی (به ویژه فضای ورزشی ویژه بانوان) وجود دارد.

امام جمعه شهرستان خوی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب موضوع اصلی در قضایای اخیر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و شکست هیمنه دشمن بوده و تعداد موشک و یا اصابت به هدف اهمیتی پایین‌تر دارد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی اظهار کرد: مسئله قدرت، جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زد، مسئله شکست هیمنه اسرائیل جنایت کار است. مسئله تشجیع و قوت قلب مسلمانانی است که اسیر حکام بی‌لیاقت و دنیازده هستند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر افزود: حمایت از کارگر به این معنی است که ما جنس ایرانی و داخلی را خریداری بکنیم تا ثروت ملی افزایش پیدا بکند.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: تضمین امنیت شغلی، مسئله بیمه‌ها و اجرا نشدن سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی، ایمنی نیروی کار و ارتقای مهارت‌های شغلی چهار مسئله مهم کارگران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی همچنین با اشاره به در پیش رو بودن روز معلم تصریح کرد: در عظمت معلم همین بس که همه ما وقتی به دنیا آمدیم هیچ چیزی بلد نبودیم معلم به ما یاد داد تا قرآن و مفاتیح و کتاب‌ها را بتوانیم بخوانیم، این معلم در دل انسان یک چراغی را روشن کرد و انسان را از جهل به دانایی رساند.

کد خبر 748073

دیگر خبرها

  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است