Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک فرانسه با اعلام اینکه کسری تجاری این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود، افزود: این رقم در ماه می به رکورد ۱۳.۱ میلیارد یورو رسید.

کسری تجاری زمانی رخ می دهد که واردات یک کشور از صادرات آن در یک دوره زمانی معین بیشتر شود. به این وضعیت تراز منفی تجاری (BOT) نیز گفته می شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روزنامه لو فیگارو، گمرک فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کسری تجاری کالاهای فرانسوی در ماه می به رکورد جدید ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلیارد یورو رسید که دلیل آن بدتر شدن تراز انرژی است.

بر اساس این گزارش، در ماه آوریل کسری تجاری از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود .

گمرک فرانسه اضافه کرد: بدون احتساب انرژی، تراز خارجی کالاها تقریباً ثابت و رقم مثبت ۰.۱ میلیارد یورو است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در ماه‌های اخیر و در پی بهبود تدریجی اقتصاد جهانی و سپس حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت و قیمت هر بشکه را به بالای ۱۰۰ دلار رساند.

افزایش ورشکستگی تجاری شرکت‌ها

بانک مرکزی فرانسه (بانک دو فرانس) روز جمعه اعلام کرد: طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان ژوئن، ۳۳ هزار و ۱۵۵ شرکت اعلام ورشکستگی کردند که ۱۴.۶ درصد بیش از دوره مشابه منتهی به ژوئن سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس گزارش این بانک، در فرانسه ورشکستگی‌های تجاری در طول یک سال اندکی شتاب گرفته است و این تحولات در مقایسه با دوره همه‌گیری کووید-۱۹ باید با احتیاط تفسیر شود.

بر اساس این گزارش، بین ماه ژوئیه ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۲، افزایش تعداد ورشکستگی‌ها به ویژه در مشاغل کوچک رقم ۲۵.۷ درصد و در مشاغل بسیار کوچک عدد ۳۳.۵ درصد را نشان می‌دهد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، اتحادیه اروپا ، تجارت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا تجارت میلیارد یورو کسری تجاری بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای
  • افزایش قیمت ارزهای مبادله‌ای/ دلار چند شد؟
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!