Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: برخی از جهنمی‌ها در روز قیامت افرادی هستند که ضعف فکری داشته و بدون فکر از مستکبران و ظالمان پیروی کرده اند.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان عقل داده تا از آن برای انتخاب راه درست استفاده کند، عنوان کرد: برخی در جامعه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند که همان ضعیفان فکری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد افزود: افرادی فریب خورده در داخل هستند که دل به آمریکا بسته اند و در تلاش برای تقویت قدرت استکباری هستند و آن‌ها را متمدن، پیشرفته و مترقی جلوه می‌دهند.

حجت الاسلام نکونام مطرح کرد: مؤمنان نباید در صف ظلمت زدگان، ظالمان و ستمگران قرار گیرند بلکه باید جز پاکان عالم باشند و به این قشر در جهان کمک کنند.

وی با بیان اینکه نباید از راه درست خارج شویم، تصریح کرد: مؤمنان باید مسیر توحید را ادامه دهند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: گناه زندگی انسان را تیره و تار می‌کند و اجازه نمی‌دهد آدم به سوی طاعت خداوند حرکت کند.

حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه گناه ظلمت می‌آفریند، گفت: باید تلاش کنیم خود و خانوادمان را از گناه در امان بداریم.

مالیات تأمین سرمایه برای آبادانی کشور است

وی به روز مالیات اشاره کرد و افزود: مالیات در حقیقت تأمین سرمایه برای اداره کشور و آبادانی خانه خود می‌باشد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انسان برای اهل معرفت و شناخت شدن آفریده شده است، اعلام کرد: روز عرفه روز توجه به این حقیقت است.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه روز عرفه را باید قدر دانست، گفت: همانگونه که ابراهیم وار باید از تمام زندگی خود در برابر خدا گذشت کنیم.

وی به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و ادامه داد: مسئله تربیت برای کودک و نوجوان یک اصل مهم است.

اجازه ندهیم دشمن فکر و ذهن فرزندانمان را در دست بگیرد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه ادبیات یکی از اموری است که در تربیت فرزندان مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: نسل جوان و نوجوان ما آینده سازان این کشور و انقلاب هستند به همین منظور تربیت باید به عنوان یک اصل در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: این در حالی است که برخی خانواده‌ها مسائل رفاهی را برای فرزندان خود اصل قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه مسائل رفاهی باید وجود داشته باشد، عنوان کرد: فکر و جان، روح و روان فرزندان را نباید در اختیار دشمن قرار داد و تنها به مسئله رفاهی توجه کرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه خانه باید کانون تربیت شود، اعلام کرد: نسل آینده را باید دریابیم و اجازه ندهیم دشمن فکر و ذهن این قشر را در دست خود بگیرد.

حجاب و عفاف نباید در جامعه کم رنگ شود

حجت الاسلام نکونام به مسئله عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: برای این مسئله مبارزه و تلاش‌های زیادی شده است.

وی با بیان اینکه گوهر حجاب و عفت، گوهری قرآنی، دینی، اسلامی و وحی است، گفت: نباید این مسئله در جامعه کم رنگ شود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه کمال انسان به حجاب و عفاف مرتبط است، اعلام کرد: چادر به جامعه سلامت و به زنان وقار، شخصیت، هویت زنانگی و انسانی عطا می‌کند.

حجت الاسلام نکونام اظهار کرد: بیش از ۳۰ دستگاه متولی حجاب و عفاف هستند، که باید در کشور نقش خود را ایفا کنند.

کد خبر 5533661

منبع: مهر

کلیدواژه: تربیت کودکان امام جمعه شهرکرد محمد علی نکونام حجاب و عفاف بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا زلزله هرمزگان خراسان رضوی اردبیل سنندج آلودگی هوا مشهد آمار کرونا شیراز مجلس شورای اسلامی گرد و غبار امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام نکونام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، در جریان این بازدید حجت الاسلام و المسلمین کلب جواد نقوی امام جمعه لکهنو به همراه جمعی از نخبگان علمی و دینی هندوستان ضمن بازدید از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری رئیس این مدرسه دیدار و ضمن آشنایی با امکانات، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی‌های این مجموعه بر همکاری و هم افزایی دو جانبه تاکید و توافق کردند.
در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن وحدتی شبیری با ذکر سابقه تاریخی پیوند مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) گفت: «به صدقات جاریه توجه کنید و مردم هند را به این نوع صدقه جاریه توجه بدهید که امام صادق (ع) فرمودند: پس از مرگ انسان، جز از ناحیه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد؛ صدقه اى که در حال حیاتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جریان مى یابد، سنّت و روش هدایتى که بنیان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شایسته اى که براى او دعا مى کند.

وی از این صدقات جاریه، وقف‌های مختلف و فعالیت‌هایی که بین علما و خیرین دو کشور تاکنون انجام شده است نمونه‌ای را بیان کرد و افزود: ما مطلع شدیم در شهر مقدس مشهد بانویی نیکوکار از کشور هند اقدامی خیر انجام داده و فضایی برای زوج‌های جوان هندی مهیا کرده است که بتوانند زندگی مشترک خود را با تشرف به حرم مطهر و زیارت امام هشتم (ع) آغاز کنند. این دست امور به عنوان کار‌هایی ماندگار و بسیار پسندیده به شمار می‌آید.
 در پایان این نشست صمیمانه، دکتر وحدتی شبیری با دعوت از طلاب نخبه هندی برای تحصیل در این مدرسه و همچنین اعزام مبلغ و مدرس از نخبگان مدرسه عالی فقاهت به هندوستان افزود: خیلی خوب است با صرف وقف‌ها و نیت‌های خیر شیعیان و خیرین هندی و ایرانی، طلاب و استادان هندی بتوانند در این مدرسه تحصیل کنند و پس از کسب علم به کشور خود برگشته و این علم را نشر دهند و برکاتش سراسر آن کشور را فرابگیرد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد