Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:42:40 GMT

ضرورت وحدت مسلمانان در انجام فریضه حج

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۳۹۹۸۰

ضرورت وحدت مسلمانان در انجام فریضه حج

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به پیام مهم امروز رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الحرام، گفت: مضمون این پیام این بود که غرب مستکبر در منطقه حساس ما و در همه جهان روز به روز ضعیف‌تر شده است و ما نباید یک لحظه هم از دشمن غافل بمانیم و با امید و اعتماد به نفس برای ساختن آینده تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قطر برنامه ریزی هایی انجام داده تا نقش خود را در منطقه پیدا کند و آبروریزی و تضعیف شدن جایگاه خودش در دوران ترامپ را برگرداند، گفت: بعد از سفر مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به ایران، توافق شد تا مذاکرات متوقف شده در وین پس از سه ماه وقفه دوباره از سرگرفته شود و مکان این مذاکرات از وین به دوحه تغییر یافت.

وی با بیان اینکه بین قطر و عربستان از دیرباز نوعی رقابت وجود دارد، اظهار داشت: در زمان کنونی که عربستان روابط خوبی با ایران ندارد بهترین زمان برای نقش آفرینی قطر است و دوحه تلاش می‌کند با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و میزبانی مذاکرات رفع تحریم‌ها به اهداف خود برسد.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: قطر می‌خواهد به این وسیله جایگاه تضعیف شده خود در زمان «ترامپ» را بازگرداند و در راستای منافع منطقه‌ای خود به دنبال ایجاد فضایی توأم با آرامش، امنیت و ثبات در منطقه است و تحقق چنین هدفی بر جایگاه دوحه در منطقه تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی با اشاره به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری، یادآوری کرد: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه زمینه‌ها جریان دارد؛ از جنگ لفظی مقامات گرفته تا اختلال در تأسیسات هسته‌ای و این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و بیشتر در حوزه سایبری دیده می‌شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی مبنی اینکه سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ حمله سایبری مختلف جبهه مقامت را خنثی کرده است، گفت: محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته است و بازدارندگی در عرصه سایبری نیز می‌تواند هزینه‌های تل‌آویو را بالا ببرد.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی بارها به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و اطلاعات زیادی کسب کرده است، افزود: این گروه با آسیب رساندن به بخش‌های مالی و زیربنایی این رژیم موجب نگرانی‌هایی برای این رژیم شده است.

وی با اشاره به به سخنان رهبر معظم انقلاب که رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: هر سال که می‌گذرد رژیم پوشالی صهیونیستی ضعیف و روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد.

کد خبر 5533743

منبع: مهر

کلیدواژه: حج تمتع خطبه های نماز جمعه بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله هرمزگان اردبیل سنندج خراسان رضوی آلودگی هوا حجاب و عفاف آمار کرونا شیراز مشهد رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۳۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف گمرک شهید رجایی بندرعباس؛ با اشاره به برخی اقلام دپو شده در گمرک که مورد نیاز کشور هستند، اظهار کرد: ضرورت دارد با هماهنگی بین‌دستگاهی موانع موجود در برابر ترخیص کالاهای موردنیاز کشور را رفع کنیم و چنانچه در برداشت متفاوتی از قانون وجود دارد تلاش کنیم تا به یک اشتراک نظر در فهم از قانون برسیم.

وی علت بازدید خود از بندر و گمرک شهید رجایی را تلاش در راستای اصلاح رویه‌ها و کاهش زمان معطلی کالاها در گمرک دانست و گفت: بدون تردید با ایجاد سامانه‌های مشترک میان گمرکات، بنادر و اموال تملیکی و اتصال آن‌ها به سامانه جامع تجارت از بسیاری از این نواقص و ناهماهنگی‌ها که سبب عدم ترخیص کالاها می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: ضرورت دارد مسؤولان سازمان‌های مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی کامل سامانه‌های مورد نیاز، اتصال و ایجاد دسترسی‌های لازم تدابیر مورد نیاز را در نظر بگیرند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وجود تناقض در میان برخی بخشنامه‌های معاونت حقوقی گمرک، گفت: بخشنامه‌های متفاوت و متناقض از جمله عواملی است که زمان معطلی کالاها در گمرک را افزایش می‌دهد و نهایتاً منجر به متروکه شدن کالاها می‌شود از این رو ضرورت دارد بخش حقوقی گمرک نیز در تصمیم‌گیری‌ها به وحدت رویه برسد.

اژه‌ای با بیان اینکه هدفش از این بازدید شناسایی مقصرین در گمرک نیست، گفت: وضعیت گمرک شهید رجایی نسبت به اسفند ۱۴۰۰ که از آن بازدید به عمل آوردیم بسیار بهتر و مطلوب‌تر شده است اما هنوز نواقص و ناهماهنگی‌هایی در این گمرک میان دستگاه‌های مسئول وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدام شود.

کد خبر 6095093

دیگر خبرها

  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف نسل ‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • ۳ مساله تاثیر گذار بر تحولات منطقه
  • اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی نشان از افول و نابودی زودهنگام این رژیم دارد
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند