Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس شهردار شیراز حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ متشکل از فرهنگی اجتماعی،خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک، حوزه عمرانی، حوزه ستادی، مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی مالی، شهرسازی، فنی و مهندسی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سید احسان اصنافی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز به مناسبت سالروز شهرداری‌ها اظهار کرد: گستردگی فعالیت شهرداری به گونه‌ای است که همه شهروندان به نوعی با آن ارتباط و در امور جاری با شهرداری‌ها درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه شهرداری شاید تنها دستگاهی باشد که از زمان تولد تا وفات با شهروندان همراه هست، به حوزه‌های عملکردی شهرداری‌ اشاره و به اختصار به شرح وظایف و اقدامات در دست اجرای این حوزه‌ها پرداخت.

شهردار شیراز به حوزه فرهنگی شهرداری اشاره و عنوان کرد: گستره فعالیت این حوزه از ایجاد زیرساخت تا مناسبت‌ها و رخدادهای ملی و مذهبی را شامل می‌شود.

اصنافی از آمادگی شهرداری و فضاسازی محیطی برای برگزاری عید قربان و غدیر خبر داد و گفت: شهرداری در این حوزه به عنوان مدیریت شهری در فضاسازی شهری و ایجاد جلوه فرهنگی و مذهبی شهر نقش خود را ایفا می‌کند که در این ایام تکلیف دینی به عهده ماست و هر کسی حداقل با نصب یک پرچم، عظمت دهه ولایت را به نمایش بگذارد.

او همچنین به اجرای طرح مسجد محوری با هدف احیای مساجد در محلات به عنوان یکی از طرح‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اشاره و عنوان کرد: مساجد از دیرباز به عنوان مرکز و پایگاهی برای فعالیت های دینی و فرهنگی، مشاوره، استفاده از آن در اوقات فراغت، صلح و سازش‌های خانوادگی و نظایر آن محسوب می‌شدند و امروز هم با اجرای این طرح امید است که مسجد مجددا به جایگاه اصلی خود بازگردد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: امکانات شهرداری برای اجرای مطلوب طرح مسجدمحوری به کار گرفته شده است.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: مراکز مشاوره شهرداری نیز در اختیار شهروندان است و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا پس از دوران کرونا، خدمات گسترده‌تری ارائه شود.

او به وضعیت نظافت شهر، فضای سبز و جمع‌آوری پسماند هم اشاره و خواستار همکاری بیشتر شهروندان در این باره شد و گفت: شهرداری یک نهاد مردمی غیر دولتی است و با عوارض شهر را اداره می‌کند.

شهردار شیراز خواستار پرداخت عوارض شهرداری از سوی شهروندان شد و گفت: عوارض برای شهر و خود شهروندان هزینه می‌شود.

اصنافی همچنین از بهره برداری دو ایستگاه آتش‌نشانی در هفته دولت و یک ایستگاه دیگر آن در دهه فجر امسال خبر داد.

او اضافه کرد: در حوزه آرامستان‌ها نیز آرامستان احمدی آماده خدمات‌رسانی است و به زودی با تکمیل ظرفیت دارالرحمه، متوفیان برای دفن به این آرامستان منتقل می‌شوند.

شهردار شیراز به حوزه خدمات شهری هم گریزی زد و گفت: ساماندهی بازارچه‌های میوه و تره‌بار و ضایعات فروشی‌ها تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد.

او به حوزه حمل‌ونقل هم اشاره و با بیان اینکه هم‌اینک ٤٦٠ دستگاه اتوبوس فعال در این کلانشهر در حال خدمات‌رسانی است، گفت: ٥٠ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شیراز با همکاری وزارت کشور تا پایان امسال اضافه خواهد شد.

شهردار شیراز ادامه داد: شهرداری وظیفه حمایتی در بحث تاکسیرانی را نیز مدنظر قرار داده است.

اصنافی همچنین به مترو و شاهکار مهندسی در این حوزه هم اشاره و با بیان اینکه خط یک مترو شیراز با ۲۰ ایستگاه در دسترس شهروندان است و روزبه‌روز استقبال از آن بیشتر می‌شود، گفت: دو طرح توسعه‌ای مترو نیز از میانرود تا میدان امام حسین(ع) و از میدان امام حسین(ع) تا کلبه سعدی در دستور اجراست.

او ابراز امیدواری کرد که یکسال زودتر از برنامه زمان‌بندی، شاهد بهره‌برداری و مسافرگیری ایستگاه قهرمانان تا میدان امام حسین(ع) در فاز یک خط دو مترو شیراز در دهه فجر امسال باشیم.

شهردار شیراز گفت: دسترسی به خط یک برای شهروندان در این قسمت از شهر نیز فراهم می‌شود.

اصنافی از آغاز عملیات احداث زیرگذر محور گویم در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: پروژه‌های کلانی چون بزرگراه شهید سلیمانی در دست اجراست که تقدیم شهروندان خواهد شد.

او گفت: در حوزه شهرسازی نیز اقدامات خوبی در دست اجراست و بناست که شهرداری الکترونیک به صورت کامل اجرایی و فرآیند صدور پروانه با تحقق این مهم تسهیل شود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: افزایش بودجه شهرداری شیراز از ۶ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده و تحقق این میزان بودجه، همکاری بیشتر شهروندان را می‌طلبد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری شیراز مترو شیراز ایستگاه آتش نشانی حمل و نقل شهردار شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد

تین نیوز  

وزیر حمل ونقل جمهوری کوبا با وزیر راه و شهرسازی کشورمان در تهران دیدار و پیرامون توسعه همکاری ها در زمینه حمل ونقل دریایی، هوایی و ریلی گفت وگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دیدار ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا و هیات همراه با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری این نشست اظهار کرد: امروز فرصتی شد که با وزیر حمل و نقل کوبا جلسه خوبی برگزار شود که موضوعات اصلی مورد توافق طرفین در دو بخش دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت.

وی افزود: طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به درخواست های وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

بذرپاش افزود: در این جلسه مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری کشورمان بهره مند شوند.

وی با اشاره به درخواست های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما گفت: در این زمینه مقرر شد، نیازمندی های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کشور کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام است و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه های جدید عنوان کرد و گفت: در راستای توافقات صورت گرفته در این دیدار با روحیه بالا توافقات انجام شده پیگیری می شوند تا به بهترین شکل ممکن اجرایی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران