Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: کشتارگاه مشترک دام اردستان زواره ازسال۹۵نواقصی داشته ومکاتبات آن موجود است که نواقصی آن برطرف نشده و تا زمان رفع مشکلات همچنان پلمب خواهد بود

به گزارش برنا  از اردستان، سعید راعی در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه اردستان اظهار داشت: متاسفانه افرادی سودجو مسائل بهداشتی را رعایت نکرده و بعضا تا زمان ذبح از دارو برای گوسفند استفاده می کنند که این باعث بوی بد در گوشت خواهد شد هرچند در کشتارگاه ناظر بهداشتی و ذبح شرعی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمام تلاش ما در راستای رساندن گوشت سالم به دست همشهریان است و تهیه آن یک زنجیره ای است که باید رعایت شود که از تغذیه تا زمان طبخ همه با شعار سلامت غذا از مزرعه تا سفره مورد بررسی قرار گرفته می شود و باید مردم از دوره گردها گوسفند تهیه نکنند. 

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: در روز عید قربان یک اکیپ کامل در دامپزشکی اردستان مستقر و سه اکیپ سیار به موحب بررسی دامها که قرار است کشتار شوند آماده هستند تا در محل حضور پیدا کنند و دام شما را مورد بررسی قرار دهند تا موردی نداشته باشد. 

وی ابراز داشت: در کشتارگاه شهرستان اردستان هم ناظر داریم تا لاشه های گوشت سالم به دست مردم برسد که فعلا به جهت مشکلاتی کشتارگاه تعطیل شده و کشتار در بیرون کشتارگاه بسیار خطرناک است و موجب شیوع مریضی های مشترک انسان و دام می شود لذا برای کشتارباید با تمام جوانب بهداشتی اقدام به کشتار شود. 

راعی بیان کرد: مطابق قانون شهرداریها موظف به تامین گوشت هستند و دامپزشکی باید نظارت کند و چون کشتارگاه اردستان ناطرهای بهداشتی هم دارد از سال۹۵مکاتبات آن موجود است که نواقصی داشته و هنوز برطرف نشده  و با مهلتی که به آنها داده شد نواقص پابرحا بود که با حکم رییس دادگاه بخش زواره و حمایت های فرماندار مهلتی دوباره داده شد که بازهم رعایت نشد و سپس کشتارگاه پلمب شد و تا زمان رفع مشکلات همچنان پلمب خواهد بود.

سرپرست دامپزشکی شهرستان اردستان تاکید کرد: مریضی تب کریمه کنکو در استان اصفهان مشاهده شده که همین امر می طلبد تا در کشتارهای پیش رو تمام موارد بهداشتی در نظر گرفته شود و گوشتها حتما۲۴ساعت قبل از مصرف در یخچال قرار گرفته شود و سعی شود گوشتهای خریداری شده حتما لیبل دامپزشکی و بهداشت را داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان اردستان سرچ گوگل شهرستان اردستان تا زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد