Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌بی‌سی نیوز  سازمان جهانی بهداشت (WHO)  روز پنجشنبه اعلام کرد تا روز دوشنبه این هفته ۶۰۲۷ مورد تاییدشده آزمایشگاهی آبله میمونی در ۵۹ کشور شناسایی شده است که نسبت به ۲۷ ژوئن (۶ تیر) آخرین باری که WHO در این باره گزارش داد، افزایشی ۲۶۱۴ موردی را نشان می‌دهد.

همچنین بر اساس این گزارش، در سال جاری تا به حال سه مورد مرگ ناشی از آبله میمونی در آفریقا که بیماری در آن شیوع بوم‌گیر یا آندمیک دارد، رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال موردی از مرگ ناشی از آبله میمونی در شیوع اخیر در کشورهای خارج از آفریقا گزارش نشده است.

واکسن‌های آبله میمونی در اروپا توزیع می‌شود

از طرف دیگر به گزارش یورونیوز کمیسیون اروپا هم روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۱۳۰۰۰ دوز واکسن بر ضد آبله میمونی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحویل داده است.

اسپانیا نخستین کشوری اروپایی بود که در اواخر ماه ژوئن ۵۳۰۰ دوز واکسن دریافت کرد. از آن هنگام به بعد،‌آلمان نیز ۵۳۰۰ دوز، پرتغال ۲۷۰۰ دوز و بلژیک ۳۴۰ دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا است، در اواسط ماه ژوئن قراردادی با شرکت باوارین نوردیک امضا کرد تا ۱۰۹۰۰۰ دوز واکسن نسل سوم  برای آبله میمونی تولید کند. این نسل جدید واکسن‌های آبله میمونی از همان فناوری پیشرفته ایجادشده در پاسخ به پاندمی کرونا استفاه می‌کنند. دوزهای این نسل جدید واکسن‌ها به تدریج به کشورهای عضو بر اساس میزان درگیری‌شان با آبله میمونی تحویل داده خواهد شد.

شمار موارد آبله میمونی گزارش‌شده از کشورهای اروپایی تا ۶ ژوئیه (۱۵ تیر) حدود ۵۹۵۰ مورد بوده است که حدود دو سوم کل موارد بیماری در جهان را تشکیل می‌دهد.

 در میان کشورهای اروپایی بریتانیا با ۱۳۵۱ مورد آبله میمون در رده اول قرار دارد و اسپانیا و آلمان هر کدام با حدود ۱۲۵۰ مورد در رده دوم و سوم و فرانسه،‌ پرتغال و هلند رده‌های بعدی را اشغال می‌کنند.

فرانسه واکسیناسیون همجنسگرایان و کارگران جنسی را شروع می‌کند

رویترز هم گزارش داد که سازمان بهداشت فرانسه (HAS) روز جمعه توصیه کرده است که کارزار واکسیناسیون بر ضد آبله میمونی گسترش یابد و افرادی که بیشترین خطر سرایت ویروس از طریق رابطه جنسی به آنها وجود دارد، نیز باید واکسن دریافت کنند.

بر اساس بیانیه HAS، «مردانی که در رابطه جنسی با مردان دیگر هستند و افراد تراجنسی (ترانس) که شرکای جنسی متعدد دارند»  و افراد دخیل در فحشا و سایرنی که در «مناطق مصرف جنسی» زندگی می‌کنند، باید واکسینه شوند.

HAS تا به حال واکسیناسیون «واکنشی» بر ضد آبله میمونی را توصیه می‌کرد، یعنی به محض اینکه مورد تاییدشده‌ای از آبله میمونی شناسایی می‌شود، بزرگسالانی که در تماس با بیمار بوده‌اند، باید واکسینه می‌شدند.

اما HAS با توجه به انتشار بیشتر آبله میمونی و مشکلات در ردیابی تماس‌های افراد دچار عفونت، اکنون واکسیناسیون «پیشگیرانه» را برای برخی از گروه‌هایی که در معرض خطر خاص قرار دارند،‌ توصیه می‌کند.

بیماری آبله میمونی یک بیماری ویروسی است که به طور معمول به علائم شبیه به آنفلوانزا شروع می‌شود و سپس ضایعات پوستی تاول‌مانندی در افراد ظاهر می‌شود. این بیماری مانند کرونا به آسانی از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود و واکسن‌ها و داروهایی برای آن در دسترس هستند.

داده‌های سازمان بهداشت فرانسه نشان می‌دهد که ۹۷ درصد موارد آبله میمونی در این کشور در مردان همجنسگرا رخ داده است و ۷۵ درصد افراد مبتلا گزارش کرده‌اند که در هفته‌های پیش از بروز علائم با مردان متعدد رابطه داشته‌اند.

همچنین این سازمان می‌گوید فعلا ضرورتی ندارد همه کارکنان مراقبت بهداشتی که با بیماران آبله میمونی سروکار دارند، واکسینه شوند، اما ممکن است به شکل موردی واکسیناسیون این کارکنان هم انجام شود.

کد خبر 689193 برچسب‌ها آبله میمونی بیماری - ویروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آبله میمونی بیماری ویروس آبله میمونی دوز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان