Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر محرابیان روز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج گفت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج یک سامانه بسیار بزرگ برای تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان‌های مختلف استان است که بخش انتقال آب آن به سنندج با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وزیر نیرو گفت: در استان پنج سد در حال بهره برداری و هشت سد در حال احداث وجود دارد که با تکمیل این سد‌ها و طرح‌های آبی استان، بخش قابل توجهی از مشکلات آبی استان مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به پروژه سد ژاوه سنندج با ۱۲۰ میلیون مترمکعب حجم ذخیره، گفت: برای بهره برداری از این سد مشکل پساب داریم که با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب سنندج می‌توانیم شاهد رفع این مشکل باشیم و طی دو تا سه ماه آینده این تصفیه خانه تکمیل شده و مشکل حل می‌شود.

محرابیان گفت: سد سیازاخ نیز با ۲۳۰ میلیون متر مکعب ظرفیت، یکی دیگر از سد‌های مهم استان است که با تکمیل جاده دسترسی به آن، آبگیری به طور کامل انجام می‌شود و مناطق مختلفی از بیجار را نیز تامین آب خواهد کرد.

او گفت: در شهر بانه هم یک ایستگاه پمپاژ اضطراری ایجاد شده است که مشکل آب این شهر را حل کرده است؛ ایستگاه پمپاژ دایم این شهرستان هم تا پایان شهریورماه به اتمام رسیده و مساله آب بانه هم به طور کامل حل خواهد شد.

وزیر نیرو به وجود سد گاران در منطقه مریوان با ۹۸ میلیون مترمکعب حجم ذخیره اشاره کرد و گفت: این سد به تکمیل رسیده، اما خط انتقال و تصفیه خانه آن هنوز به بهره برداری نرسیده است که این مهم با سرعت خوبی در حال اجرا است و ما می‌توانیم شاهد یک تصفیه خانه اضطراری و هم یک تصفیه خانه دایم در این منطقه باشیم.

محرابیانگفت: سد چراغ ویس یک سد بزرگ برای سقز است که ۲ تصفیه خانه دارد و برای تکمیل سد، جاده دسترسی باید تکمیل شود که در دست اجرا است و در صورت اتمام، تنش آبی سقز به طور کامل برطرف شود.

او می گوید: سد امیرآباد شهر کامیاران نیز در آذرماه آبگیری می‌شود که با تکمیل این سد و سد رمشت، موضوع آب کشاورزی کامیاران حل می‌شود.

وزیر نیرو گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر برای این پروژه پیش بینی شده که به طور کامل اجرا خواهد شد.

او گفت: ما در طرح جهاد آبرسانی قرارداد خوبی با مبلغ ۵۲۸ میلیارد تومان برای ۱۶۹ روستا منعقد کرده بودیم که به ۲۵۰ روستا ارتقا دادیم و از سه ماه قبل تاکنون این طرح پیشرفت خوبی داشته است؛ از آقای استاندار می‌خواهیم کارگروه جهاد آبرسانی را فعال کرده و هر اعتباری را که لازم باشد ما تامین خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب سالم وزیر نیرو طور کامل تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۳۶۴ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، اظهار کرد: ۳۷ هزار و ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته در این تعداد هیئت ورزشی استان به فعالیت‌های ورزشی می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام در سال جاری، توسعه اماکن و فضا‌های ورزشی در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر برخوردار است، تصریح کرد: سرانه ورزشی استان پیش از این، ۹۰ صدم متر مربع بوده است که این میزان با افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، در سطح استان به ۹۸ صدم مترمربع افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبار ورزشی استان طی سال‌های گذشته، برابر اعتبار ورزشی کلان شهر‌های کشور در دولت سیزدهم اختصاص یافته است، گفت: اعتبارات ورزشی استان با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های استاندار ایلام در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۷۶ میلیارد ریال افزایش یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام با اشاره به اینکه ۶۴ طرح نیمه‌تمام ورزشی در آغاز کار دولت سیزدهم در استان وجود داشته است، گفت: از این تعداد طرح، از ابتدای کار دولت سیزدهم با تلاش مستمر و تعامل مسئولان ارشد استان، ۳۳ طرح تکمیل شده و در اختیار اقشار مختلف مردم و ورزشکاران استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح ورزشی دیگر نیز تا دهه فجر سال جاری تکمیل می‌شود، یادآور شد: قبل از دولت سیزدهم در استان ۷۸ خانه ورزش روستایی وجود داشته است که این تعداد از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، به ۱۱۴ خانه ورزش روستایی افزایش یافته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است