Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غلامرضایی گفت : ایمن‌ترین و سریع‌ترین اقدام برای عبور از شرایط فعلی اجرا خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان کرمانشاهی نیست.

به گفته معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه از دیروز در تونل قطعه دوم قطار شهری کرمانشاه در عمق ۲۹ متری زمین با زون ناپایداری روبرو شدیم.

از دقایق اولیه مواجه با این زون ناپایدار رصد لحظه به لحظه توسط مشاوران طرح در حال انجام است و نشست سنجی از سطح زمین هر دو ساعت یک بار در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بعد از ظهر دیروز (پنجشنبه) به مرحله هشدار رسیدیم و مسئولین استانی در جریان این اتفاق قرار گرفتند.

استاندار، فرماندار و شهردار با حضور در تونل و بررسی جوانب و تشکیل ستاد بحران در محل کارگاه پروژه، در راستای حفظ ایمنی شهر و شهروندان، تردد در خیابان مدرس، حدفاصل بین میدان آزادی تا سه راه نواب محدود شد.

این تصمیم برای بالابردن سرعت بررسی و جلوگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

مشاوران پروژه در سطح ملی در حال بررسی و ریشه‌یابی موضوع هستند و به زودی بهترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین راهکار برای حفظ ایمنی شهر و شهروندان اجرایی خواهد شد.

در تونل سازی همواره مشکلاتی از قبیل ریزش و نشست بر سر راه است، در طول دو سال گذشته مشکلاتی مشابه ناپایداری این زون بوجود آمده، اما با توجه به اینکه محدوده فعلی در بافت اصلی و قدیمی شهر است، حساسیت‌هایی به وجود آورده است.

در اتفاق پیش آمده هیچگونه خسارت جانی و مالی رخ نداده و کنترل نشست سطح زمین هر دو ساعت یکبار انجام می‌شود که تاکنون تغییری مشاهده نشده است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در تلاش هستیم به زودی وضعیت کارگاه را به حالت پایدار برسانیم، گفت: احتمالا یک یا دو روز عبور از این حالت زمان خواهد برد و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

نبود تثبیت بتن ریزی علت ریزش سقف مترو

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : مشکل خاصی در رابطه با ریزش سقف مترو وجود ندارد مشکل ریزش سقف قطاری شهری نبود تثبیت بتن ریزی بوده است.

غلامرضا شهبازی گفت: مدیریت بحران چهار مرحله دارد که مورد اول آن، پیش بینی و پیشگیری است.

او با بیان اینکه در راستای پیشگیری از هرگونه اتفاق، بازدید از پروژه‌های مهم را در اولویت کاری قرار داده‌ایم، گفت: حسب بررسی به عمل آمده و اطلاع رسانی واحد HSE در خصوص ریزش محدود از سقف تونل قطار شهری و نیاز به مقاوم سازی و تثبیت خاک، موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

طی بازدید میدانی استاندار محترم، بنده و معاونین شهردار، با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع و به دلیل انجام تثبیت خاک و فرصت به پیمانکار، حسب دستور استاندار و جهت حفظ ایمنی شهروندان و پرسنل پیمانکار، تا اطلاع ثانوی به منظور مقاوم سازی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی محدودیت ترافیک اعلام شد.

اکنون باید تزریق بتن صورت گیرد و حساسیت موضوع باعث شد که استاندار شخصاً در محل حاضر شوند و دستورات لازم برای رفع مشکل را صادر کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پروژه های عمرانی اعتبارات عمرانی ریزش سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان‌شهر و تکمیل سالن اجلاس، نیازمند حمایت مستقیم استاندار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) با فرمانی که داشتند، دستور بر تشکیل شورا دادند که در ادامه این روز در تقویم ثبت شده است، شوراها نقطه عطف در انقلاب اسلامی و تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی است که مردم را صاحبان اصلی نظام قلمداد می‌کنند.

وی افزود: تشکیل شوراها به‌منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها و روستاها است، بنابراین باید از این ظرفیت و توان حضور مردم با توجه به شعار سال بهره برد، شکل‌گیری شوراها نشان‌دهنده آن است که از آغاز انقلاب تا امروز مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت آن‌ها در تمام عرصه‌ها مدنظر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با اینکه نهاد مردمی شورا با ۲۰ سال تأخیر تشکیل شد، اما طی ۲۵ سال که از فعالیت آن می‌گذرد، شاهد رشد و شکوفایی مسئولیت‌پذیری نهاد مردمی هستیم.

نورصالحی گفت: تمام مسئولان نظام و رؤسای قوای مختلف توجه داشتند که از این ظرفیت بیشتر استفاده شود و به نوعی ارتباط مستقیم مردم با بدنه نظام برقرار شود.

وی ادامه داد: میان مدیریت شهر و شورا و مقامات استان همدلی و تفاهم و حمایت و پشتیبانی وجود دارد که امیدوارم روزافزون شود تا در روزهای باقی‌مانده دولت و مدیریت شهری، دستاوردهای خوب و ارزنده برای شما و مردم داشته باشیم.

نورصالحی با اشاره به مطالبه شورای ششم از استاندار اصفهان افزود: راه‌اندازی فاز اول خط دو مترو، بحث قرارداد مپنا برای تجهیزات خط دو مترو، خرید ۵ واگن قطار برای یک و دو خط مترو، اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل شهر و نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده، اتصال حلقه حفاظتی رینگ چهارم از شمال به جنوب به سپاهان شهر و تکمیل سالن اجلاس، کلنگ آغاز حفاری خط سه مترو و ورزشگاه نقش جهان و شهرک ورزشی در شمال اصفهان نیازمند حمایت مستقیم استاندار است که مطالبه ما از نماینده دولت در استان است.

کد خبر 748631

دیگر خبرها

  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • اوسمار: در دفاع مشکل داشتیم نه حمله
  • ورود سامانه‌ ناپایدار به کرمانشاه
  • ورود سامانه ناپایدار به استان کرمانشاه
  • بارش ۲ برابری در کرمان و سیلابی شدن شرق استان بدون تلفات
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • ورود سامانه ناپایدار به جو استان کرمانشاه