Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشتر در خبرها آمده بود از ۱۵۰ عضو حزب محافظه‌کار که در جلسه کمیته این حزب موسوم به «کمیته ۱۹۲۲» شرکت کردند، فقط یک نفر در حمایت از جانسون به‌عنوان رهبر این حزب و نخست‌وزیر انگلیس صحبت کرد. گمانه‌زنی‌ها درباره جایگزین جانسون هم آغاز شده و نام افرادی چون جرمی هانت وزیر اسبق بهداشت، بن والاس وزیر دفاع، لیز تراس وزیر امور خارجه و ریشی سوناک وزیر دارایی به عنوان گزینه‌های احتمالی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، ناظران معتقد بودند دوره صدارت جانسون سر آمده و زمان زیادی در قدرت دوام نخواهد آورد. 
اما جدا از چالش‌های داخلی، کنار رفتن بوریس جانسون از مقام نخست‌وزیری در حوزه رابطه با مسکو هم اثرگذار خواهد بود. جانسون مواضع سفت و سختی در حمایت و دفاع از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین داشت که با کنار رفتنش از عرصه قدرت بی‌شک شاهد تغییر موضع لندن از شوآف سیاسی به واقع‌گرایی دیپلماتیک درزمینه تحولات اوکراین خواهیم بود. بریتانیا از جمله کشورهای اروپایی است که دیر یا زود درگیر چالش بحران انرژی خواهد شد. آن‌ها باید با همپیمانان خود و روسیه به تنظیم روابط و بازیابی نقش سیاسی‌ بپردازند. بازآفرینی ثبات اقتصادی سیاسی و اجتماعی از جمله اقداماتی است که نخست‌وزیر بعدی بریتانیا باید روی آن‌ها متمرکز شود. در غیر این صورت رشد نارضایتی از نهاد دولت و همین‌طور استمرار گلایه‌مندی بخشی از جامعه بریتانیا از ملکه و دربار موجبات شکل‌گیری شکاف اجتماعی و سلب مشروعیت هرچه بیشتر از نهاد قدرت در این کشور خواهد شد. طی هفته‌های گذشته «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز با انتشار مطلبی در حساب تلگرامی خود در واکنش به بحران دولت بریتانیا، نوشت: «لندن تمام توان خود را برای مقابله با روسیه و شرکت در خصومت‌های اوکراین به‌کار گرفته و قادر به رسیدگی به مشکلات داخلی خود نیست». این در حالی است که آینده‌ تحولات بریتانیا یکی از اولویت‌هایی است که با وخیم شدن معادلات سیاسی این کشور برای رقبای منطقه‌ای و جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انگلستان لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران