Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران فاطمی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای اکوسیستم تشخیص و درمان سرطان در استان خبر داد و گفت: به زودی چند دستگاه پزشکی مورد نیاز به مجموعه علوم پزشکی اضافه می‌شود و تحولی بزرگ در این زمینه رقم خواهد خورد.

او می گوید: یزد در دوره کرونا بار چندین استان را به دوش کشید و اگر زیرساخت‌های استان در دوران کرونا فراهم نبود مرگ و میر‌ها در استان چهار تا پنج برابر بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی گفت: حوزه گردشگری سلامت مقوله بسیار مهمی است که در استان باید بطور ویژه به آن پرداخته شود. یزد در دوره کرونا بار چندین استان را به دوش کشید

او لازمه تبدیل یزد به قطب گردشگری سلامت را فراهم سازی زیرساخت‌های این حوزه دانست و گفت: در این بخش باید به هر دو مقوله سخت افزاری و نرم افزاری توجه ویژه داشت.

استاندار یزد تکیه صرف بر منابع دولتی برای پیشبرد مسائل و ارتقای زیرساخت‌های حوزه سلامت را نادرست خواند و گفت: منابع دولتی، محدود است و اخذ آن هم دردسر‌های خاص خود را دارد و هم زمان بر است و آن جهش مورد نظر ما اتفاق نخواهد افتاد.

او می گوید: اگر زیرساخت‌های ما در دوران کرونا فراهم نبود مرگ و میر‌های ما چهار تا پنج برابر بیشتر بود. ضمن اینکه استان یزد در دوره کرونا بار چندین استان دیگر را هم به دوش کشید.

به گفته او بسیاری از این طرح‌ها در مناطق محروم و روستا‌ها و مراکز جامع سلامت در مرحله فندانسیون و اسکلت بندی قرار دارند که عملیات اجرای برخی از آن‌ها ۱۰ سال طول کشیده و مستهلک شده است.

استاندار یزد یکی از مطالبات جدی استان را تکمیل طرح‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان دانست و گفت: این طرح‌های نیمه تمام در شهر یزد هم وجود دارد که لازم است برای تکمیل آن‌ها از ظرفیت خیرین نیز استفاده شود.

فاطمی گفت: باید اتفاق بزرگی در حوزه بهداشت و درمان استان رقم بزنیم و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه از جمله معاونت عمرانی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و اقتصاد و دارایی باید به صورت ویژه به این حوزه ورود کنند.

او می گوید: سه حوزه «سلامت»، «آموزش و پرورش» و «فناوری»  از اولویت‌های نخست استان است  و در حوزه فناوری هم می‌خواهیم به سمت منابع تسهیلاتی روی بیاوریم؛ منابع را در بانک تعیین کنند تا از این منابع بتوان تسهیلات لازم را دریافت کرد.

فاطمی گفت: باید این شهرک را با همکاری شهرداری ایجاد و همه خدمات پزشکی و دارویی را در آن متمرکز کنیم و حتی بعد‌ها بخش تجهیزات پزشکی و دارویی هم در این شهرک مستقر و هتل آپارتمان‌های لازم هم در آن پیش بینی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی طرح های نیمه تمام طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه 1403، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم 10 هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی گفت: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • شرایط سخت رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ تعهد محضری و ضمانت می گیریم
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی