Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که جو بایدن دستور تخصیص بسته کمک نظامی جدید ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به کی‌یف را صادر کرده، سفارت روسیه در واشنگتن یادآور شد: ایالات متحده با ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین می‌خواهد به هر قیمتی درگیری‌های نظامی در این کشور را طولانی‌تر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که بسیاری از شرکای روسیه در جریان نشست وزیران کشورهای گروه 20، با ارسال سیگنال‌های روشن، غیرقابل قبول بودن انزوای روسیه و پیامدهای منفی تحریم‌های یکجانبه را نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه یادآور شده، در جریان این اجلاس موضوع تقویت همکاری‌های چند جانبه بین کشورها و موضوع پاسخ مشترک به چالش‌ها در زمینه امنیت غذایی و انرژی بحث و تبادل نظر شد و ارزیابی‌های دقیقی از علل واقعی شوک‌های اقتصادی وجود داشت که ماهیت چندعاملی، از جمله تورم ناشی از اقدامات کشورهای غربی در پس‌زمینه همه‌گیری ویروس کرونا، بی‌ثباتی زنجیره‌های تامین فرامرزی و پیچیده‌تر شدن وضعیت ژئوپلیتیکی در جهان انجام شد.

در همین رابطه، یک کارشناس ارشد مؤسسه روابط بین‌الملل چین ابراز عقیده کرد که گروه 20 به دنبال ایجاد درگیری‌های ژئوپلیتیکی جدید نیست و به همین منظور قرار نیست تغییر کرده و به یک ائتلاف ضدروسی یا ضدچینی تبدیل شود. به عقیده وی، بسیاری از کشورهای جهان با مواضع بلوک غرب به رهبری آمریکا موافق نبوده و از آنها پیروی نمی‌کنند. این کارشناس معتقد است که نیت کشورهای غربی برای نابودی روسیه با کمک تحریم‌های اقتصادی تنها به خودشان آسیب خواهد زد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز شب گذشته یادآور شد که غرب نتوانست سخنرانی سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه را تحریم کند و "در اقلیت باقی ماند".  این دیپلمات یادآور شد که روزنامه‌نگاران غربی ساعت‌ها با دفترچه‌های یادداشت خود در سالن قدم می‌زدند و به دنبال این بودند که هر یک از سیاستمدار چقدر زمان را در دیدار با لاوروف سپری کرده‌اند تا به نوعی «موضوع تحریم» را گسترش دهند.

 وی همچنین یادآور شد که ادعای آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه برای گفتگو در نشست وزرای خارجه گروه بیست (G20) در اندونزی آمادگی نداشت، حرفی کاملاً مزخرف است.  وزیر خارجه آلمان مدعی شده که لاوروف بیشتر مذاکرات در شورای وزیران گروه 20 را نه در داخل سالن، بلکه در خارج از اجلاس انجام داده و این واقعیت، به گفته وی، ظاهراً نشان داده که دولت روسیه حتی "یک میلی متر" برای گفتگو آماده نیست.

زاخارووا یادآور شد که لاوروف از آغاز نشست شورای وزیران گروه 20 در سالن حضور داشت و حدود دو ساعت بعد از آن نیز مذاکرات دوجانبه‌ای را با همتایان خارجی خود در اتاق مجاور انجام داد. علاوه بر این، وزیر خارجه روسیه از قبل برنامه‌ریزی کاملی برای شرکت در اجلاس، ضیافت شام از طرف برگزارکنندگان، تماس‌های دوجانبه متعدد و ارتباط با مطبوعات بین‌المللی را تنظیم کرده بود.

به گفته سخنگوی  وزارت خارجه روسیه، این اظهارات وزیر خارجه آلمان نشان دهنده شکست طرح کشورهای گروه 7 برای منزوی ساختن روسیه است. این دیپلمات افزود: "هیچ کس از رژیم‌های غربی حمایت نکرد، به همین دلیل آنها با خشم اجلاس را ترک کردند."

یک روز قبل گزارش شده بود که عکس مشترک مرسوم از وزرای خارجه کشورهای گروه 20 لغو شده است. بر اساس برخی گزارشات رسانه‌ای، دلیل احتمالی لغو این رسم، اختلاف در نگرش شرکت کنندگان در نشست وزیران به حمله نظامی روسیه به اوکراین بود. به ویژه، موضع گیری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تا حد زیادی بر لغو عکس یادگاری جمعی تأثیر گذاشت. گزارش شده بود که او نمی‌خواست با حضور لاوروف در این رویداد شرکت داشته باشد.

این خبر به‌روزرسانی می‌شود| در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به روز صد و سی و ششم جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:

***

قصد چین برای کمک به ادامه مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین

وانگ ایی، وزیر امور خارجه و عضو شورای عالی دولتی جمهوری خلق چین شب گذشته اعلام کرد که مقامات پکن برای حل و فصل سریع بحران کنونی پیرامون اوکراین و همچنین برای بازگرداندن صلح در این کشور از طریق گفتگو و رایزنی ابراز امیدواری کرده و آماده ارائه هر نوع کمک لازم برای برقراری صلح هستند.

وزیر خارجه چین گفت: چین به ادامه مذاکرات و مصالحه در اوکراین ادامه خواهد داد و از ابتدا تا انتها از برقراری صلح در این کشور حمایت کرده و خواهد کرد.

این دیپلمات چینی تأیید کرد که در نشست وزرای خارجه گروه 20 در اندونزی و دیدار با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود نیز بر این موضوع تاکید کرده است.

وزیر دفاع اوکراین تعداد نیروهای مسلح این کشور را بیش از یک میلیون نفر تخمین زد

آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که دفاع و امنیت این کشور با تلاش و جان فشانی بیش از یک میلیون نیروی مسلح نظامی اوکراین تامین می‌شود.  وی شب گذشته، جمعه، در مصاحبه‌ای گفت: «در حال حاضر بیش از 1 میلیون نفر با یونیفرم‌های نظامی وظیفه امنیت و دفاع از کشور را برعهده دارند.»

رزنیکوف یادآور شد که تعداد بسیج شدگان در اوکراین تا 700 هزار نفر است. به گفته وی، امروز بالغ بر 100 هزار نفر در نیروهای پلیس ملی، 90 هزار نفر در گارد ملی و 60 هزار نفر دیگر نیز نیروهای مرزبانی هستند.

سفارت روسیه: آمریکا سعی دارد به هر قیمتی جنگ در اوکراین را طولانی کند

سفارت فدراسیون روسیه در ایالات متحده در بیانیه‌ای که صبح امروز، شنبه انتشار یافت، اعلام کرد که مقامات ایالات متحده در حال ارسال سلاح‌های جدید به اوکراین، از جمله سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا - HIMARS(High Mobility Artillery Rocket Systems)  هستند، برای اینکه آنها می خواهند به هر قیمیتی درگیری نظامی در این کشور را طولانی‌تر کنند و همچنین خسارات سنگین وارده به ارتش اوکراین را جبران کنند.

نمایندگی دیپلماتیک روسیه در تشریح اقدام دولت آمریکا برای اختصاص بسته جدیدی از کمک‌های نظامی یادآور شد: در پشت این تصمیم، تمایل لجام گسیخته مقامات واشنگتن برای ادامه درگیری نظامی در اوکراین به هر قیمتی برای جبران خسارات روزافزون نیروهای مسلح اوکراین از طریق ارسال تسلیحات نظامی جدید وجود دارد.

سفارت روسیه در آمریکا تاکید کرد: "نظریه مقامات بلندپایه آمریکا مبنی بر استفاده اوکراینی‌ها از این تسلیحات نظامی تنها در اهداف دفاعی، غیرقابل توجیه است و ارتش اوکراین و نیروهای ملیگرا از سلاح‌های آمریکایی برای تخریب شهرهای منطقه دونباس استفاده می‌کنند."

در این بیانیه یادآوری شده: نیروهای مسلح اوکراین دائماً به مناطق مسکونی دونتسک حمله می‌کنند، هر روز در نواحی مختلف پایتخت جمهوری مردمی دونتسک، جایی که هیچ نیروی نظامی روسی حتی نزدیک آنجا نیز وجود ندارد، مردم غیرنظامی، از جمله کودکان جان خود را از دست می‌دهند.

سفارت روسیه تاکید کرد: "هدف از عملیات نظامی ویژه پایان دادن به ترور مقامات کی‌یف است. واشنگتن با اقدامات خود صلح را نزدیک کرده، بلکه برعکس، مقامات اوکراین را به ادامه جنایات خونین جدید سوق می‌دهد."

دستور بایدن برای ارائه کمک نظامی 400 میلیون دلاری به اوکراین

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که جو  بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده دستور تخصیص بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرده است.

در این بیانیه اشاره شده که بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری ایالات متحده به کی‌یف، از جمله شامل چندین سامانه موشکی پرتاب چندگانه HIMARS، مهمات و گلوله‌های توپخانه آنها خواهد بود. ضمن اینکه، کمک‌های جدید شامل تامین تسلیحاتی و همچنین آموزش نظامی نیروهای نظامی اوکراینی خواهد بود.

پیشتر، روز جمعه، پنتاگون اعلام کرد که واشنگتن در حال کار بر روی طرح‌هایی برای عرضه سلاح‌های جدید نظامی به طرف اوکراینی برای ماه‌ها و سال‌های آینده است.

این در حالی است که یک روز قبل، یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعتراف کرد که هرچه اوکراین کمک‌های نظامی بیشتری از غرب دریافت کند، درخواست‌های بیشتری در این زمینه دارند و خواستار تسلیحات تهاجمی هوایی هستند که تاکنون ایالات متحده از ارسال آنها خودداری کرده است.

پیش از این سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه یادآور شد که برخی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به اوکراین از بازار سیاه سر درآورده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که این تسلیحات حتی در خاورمیانه دیده شده  و در حال "گسترش" در این منطقه است.

دیپلمات روس: موضوع گسترش تسلیحات غربی از اوکراین را در سازمان ملل مطرح خواهیم کرد

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که این کشور به طرح موضوع گسترش یافتن تسلیحات نظامی غربی ارسال شده از سوی غرب به اوکراین در سراسر جهان در سازمان ملل ادامه خواهد داد.به عقیده وی، این یک تهدید بزرگ برای کل جهان است.

وی گفت: "بسیاری از ناظران غربی هم اعتراف می‌کنند که تسلیحات نظامی از اوکراینی به دیگر نقاط جهان در حال پخش است. ما سعی داریم به حقایق تکیه کرده و آنها را در شورای امنیت با همتایان خود در میان بگذاریم."

این دیپلمات افزود: البته ما در هر فرصت مناسب به طرح این موضوع ادامه خواهیم داد. فعلاً ما در آینده نزدیک نشستی درباره اوکراین در دستور کار خود نداریم، ولی اگر وجود داشته باشد و دلیلی برای برگزاری آن وجود داشته باشد، قطعا این موضوع را مطرح خواهیم کرد، زیرا این واقعا یک تهدید بزرگ برای همه کشورهای جهان است. ولی همکاران غربی ما تلاش می کنند به سادگی آن را نادیده بگیرند."

کانادا تعدادی از رسانه‌ها و رجال اجتماعی روسی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است

دولت کانادا اعلام کرد که این کشور تعدادی از روزنامه نگاران و رسانه‌های روسی را به فهرست تحریم‌های خود علیه مسکو اضافه کرده است. خبرگزاری تاس، اسپوتنیک، شبکه راشا تودی و چند کانال تلویزیونی روسیه در این فهرست قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این روز جمعه مشخص شد که "کریل پاتریارک" رهبر کلیسای ارتدوکس سراسری روسیه و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در فهرست تحریم‌های جدید کانادا قرار دارند.

پیش از این، انگلیس هم محدودیت‌هایی را برای پاتریارک کریل، به دلیل حمایت این مقام مذهبی روس از حمله نظامی روسیه به اوکراین اعمال کرد. البته اتحادیه اروپا پس با وجود درخواست مجارستان در این باره، از اعمال تحریم علیه پاتریارک کریل خودداری کرده است.

سفارت روسیه در اتاوا شب گذشته اعلام کرد، تحریم‌های ضدروسی جدید دولت کانادا که علیه "کریل پاتریارک" رهبر کلیسای ارتدوکس سراسری روسیه که صدها میلیون پیرو در سراسر جهان دارد، نیز اعمال شده، مظهر "بی ادبی، کفرورزی و تاریک‌بینی" آنهاست که مسلماً بدون پاسخ مناسب از سوی مسکو باقی نخواهد ماند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به گنجانده شدن نام خود در فهرست جدید دولت کانادا یادآور شد که از این تصمیم گیری مقامات اوتاوا تعجب نکرده است.

کانادا واردات طلای روسیه را ممنوع کرد

دولت کانادا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از تاریخ 8 جولای،17 تیر ماه، واردات طلای روسیه و هر نوع اقلام طلایی تولید شده در این کشور را ممنوع کرده است.

در این بیانیه آمده است: « این اقدام از ورود این محصولات به بازارهای رسمی بین‌المللی جلوگیری کرده و توانایی روسیه برای دریافت بودجه لازم برای ادامه جنگ در اوکراین را محدود می‌کند».

پیش از این، در اوایل ماه جولای، دولت ژاپن ممنوعیت واردات طلای روسیه را تصویب کرد و پیش از آن نیز همین تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا اعمال شده بود.

بازدید زلنسکی از مواضع نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دنیپروپتروفسک

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه در سفری کاری به منطقه دنیپروپتروفسک عزیمت کرده و از خط مقدم نیروهای اوکراینی در این جبهه بازدید کرد.  دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین یادآور شد که زلنسکی در این بازدید با نیروهای نظامی صحبت کرده و از خدمات آنها تشکر کرد.

خود زلنسکی نیز مجموعه‌ای از تصاویر گرفته شده در جریان این سفر را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد که نشان میدهد جوایزی را به نظامیان اوکراینی اهدا کرده است.

تحولات روزهای گذشته پیرامون اوکراین را از لینک‌های زیر بخوانید:

تحولات اوکراین| کی‌یف هزینه بازسازی اوکراین را 750 میلیارد دلار تخمین زد/ امضای پروتکل‌های الحاق سوئد و فنلاند به ناتوتحولات اوکراین| زلنسکی خروج نظامیان اوکراینی از لیسیچانسک را تأیید کرد/ توافق صلح با مسکو برای کی‌یف غیرقابل قبول استتحولات اوکراین| افزایش نگرانی‌ها از عواقب ادامه مناقشه اوکراین در غرب/ تسلط کامل روسیه بر لوهانسکتحولات اوکراین| هشدار روسیه درباره آغاز مسابقه تسلیحاتی جدید توسط ناتو / کرملین: پیام زلنسکی برای ولادیمیر پوتین کتبی نبودتحولات اوکراین| پوتین: غرب خود را به دام انداخته است/ احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه روسیه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جنگ روسیه و اوکراین اخبار روسیه جنگ روسیه و اوکراین اخبار روسیه وزارت خارجه روسیه وزیر امور خارجه تحولات اوکراین تسلیحات نظامی نیروهای مسلح میلیون دلاری ایالات متحده یادآور شد دولت کانادا سفارت روسیه وزیر خارجه نظامی جدید کمک نظامی تحریم ها هزار نفر شب گذشته گروه 20

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ وزیر امور خارجه بریتانیا دیوید کامرون در جریان سفر به کی‌یف به رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وعده داد که سالانه تا زمانیکه لازم باشد، ۳.۷۵ میلیارد دلار به اوکراین خواهد داد و حتی به این کشور چراغ سبز نشان داد تا از این تسلیحات انگلیس علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده کند.

وی در توجیه کمک نظامی انگلیس به اوکراین گفت «همانطور که روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند، می‌توانید کاملاً درک کنید که چرا اوکراین احساس می‌کند که باید اطمینان حاصل کند که از خود دفاع می‌کند».

وزیر خارجه بریتانیا همچنین به رویترز گفت که برخی از تسلیحات در زمان دیدار وی از اوکراین، به این کشور تحویل داده می شود.

کامرون که در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ بعنوان نخست‌وزیر انگلیس فعالیت داشت و چند ماه پیش به عنوان وزیر خارجه روی کار آمد با وزیر خارجه اوکراین دیمیترو کولبا و زلنسکی در دومین سفر به کی‌یف از زمانی که بعنوان وزیر خارجه منصوب شده است، دیدار کرد.

سفیر ایالات متحده در اوکراین بریجت برینک گفته است که ایالات متحده، اوکراین را به استفاده از تسلیحات آمریکا علیه مواضعی در خاک روسیه ترغیب نکرده بود.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، بریتانیا متعهد به پرداخت ۱۲.۵ میلیارد پوند به کی‌یف شده که ۷.۶ میلیارد پوند از آن مبلغ، کمک نظامی می‌شود که سه میلیارد پوند از کل این مبلغ برای کمک نظامی در سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ است.

کمک‌های نظامی انگلیس شامل تسلیحات کشنده و غیرکشنده از جمله تانک‌ها، سامانه‌های پدافند هوایی و موشک‌های نقطه‌زن دور برد می‌شود.

کرملین از کامرون به دلیل مطرح کردن «یک اظهارنظر بسیار خطرناک دیگر» درباره جنگ اوکراین به شدت انتقاد کرده است. سخنگوی کرملین «دیمیتری پسکوف» در این خصوص گفت «این تشدید مستقیم تنش در جنگ اوکراین است که به طور بالقوه تهدیدی برای امنیت اروپا خواهد بود».

کد خبر 849118 منبع: فارس برچسب‌ها انگلیس خبر ویژه روسیه - اوکراین انگلیس - دیوید کامرون

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد