Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@21:51:28 GMT

اجرای آثار درویش‌خان در فرهنگسرای ارسباران

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۳۴۶۳

اجرای آثار درویش‌خان در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس، «درویشانه» عنوان کنسرتی از آثار درویش خان است که با تک نوازی تار امیر شریفی در روز جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این کنسرت که درویشانه نام دارد اجرایی در بستر موسیقی دستگاهی ایران است که در آن امیر شریفی به تکنوازی تار می‌پردازد. این اجرا که بر مبنای برخی آهنگسازی‌های بی‌کلام درویش‌خان سازمان‌دهی شده است در لحظاتی با رجوع به برخی نواخته‌های به جا مانده از این استاد بزرگ در صفحات دوره قاجار به دنبال به نمایش گذاردن این سبک فاخر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
امیر شریفی در باره این کنسرت می‌گوید: این نوبت اثری چند لایه است که در آن از سویی شاهد اجرای برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد و شاخصِ نوازندگی درویش­خان و از سوی دیگر شاهد ارائه­ی تأویل و تفسیر مجری از قطعاتِ سازی به جامانده از این استاد بزرگ هستیم. در کنار آثار درویش­خان به منظور ایجاد تنوع در بافت و حس آمیزی، در پیوند با قطعاتِ درویش­خان یک قطعه از ساخته­های خودم  و سه تصنیف از کارگان تصانیف قاجاری نیز اجرا خواهد شد.

ورود به این کنسرت برای علاقه­مندان آزاد خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگسرای ارسباران امیر شریفی درویش خان کنسرت آهنگسازی درویش خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج

مهدی سمیعی گفت: در پی تماس صبح امروز برخی شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی در انبار قطعات خودرو در بلوار شهید چمران بلافاصله آتش نشانان به محل حادثه شتافتند.

وی ادامه داد: این حادثه در طبقه همکف یک ساختمان ۲ طبقه به مساحت حدود ۱۵۰ متر مربع رخ داد که آسیب جانی نداشت و خسارات فراوانی به بار آورد.

سمیعی افزود: برای امداد رسانی به این حادثه ۱۵ نفر نیروی عملیاتی به همراه پنج دستگاه خودرو امدادی از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که ضمن مهار آتش سوزی از سرایت آتش به واحدهای اطراف جلوگیری شد.

وی گفت : کارشناسان آتش نشانی در حال علت یابی حادثه و برآورد میزان خسارت وارده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • گریه ناگهانی آقای خواننده در هنگام اجرای آهنگ در کنسرت | فیلم
  • بزرگداشتی برای یک پژوهشگر موسیقی
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • برگزاری نکوداشت یک پژوهشگر موسیقی در فرهنگسرای ارسباران
  • علی مطهری: در خانواده آیت الله مطهری، نوه‌ها، نتیجه‌ها و نبیره‌ها همه یک گونه فکر می‌کنند/ حکومت باید بر اجرای حجاب نظارت کند
  • لوازم یدکی رنو
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی