Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار گزارش‌های تولید و فروش گروه صنایع غذایی برای فصل بهار سال‌جاری، مشخص شد که ارزش کالای فروش رفته این شرکت‌ها به‌طور میانگین با افزایش قابل توجه 67درصدی روبه‌رو شده است.

روزنامه ایران: درحالی که آمارهای مربوط به حجم محصولات فروش رفته نشان می‌دهد که این صنعت در سه ماهه فصل بهار 1401، نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد کالای کمتر در بازار به فروش رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس گزارش پیش رو به بررسی عملکرد شرکت‌های صنایع غذایی در بازار سهام می‌پردازد.


درآمدسازی بیشتر با مقدار فروش کمتر
افزایش 67 درصدی درآمدهای حاصل از فروش محصولات صنایع غذایی در بورس، درحالی اتفاق افتاده است که آمارهای مربوط به تولید و فروش فصل بهار نشان می‌دهد، تمامی شرکت‌های مورد بررسی، به نسبت قابل توجهی از مقدار فروش خود نسبت به فصل بهار سال 1400، کاسته‌اند. همچنین بررسی آمارهای فروش صادراتی این شرکت‌ها نیز نشان می‌دهد در حالی که شرکت‌های لبنیاتی در سه ماهه فصل بهار توانسته‌اند بر مقدار صادرات خود بیفزایند، اما شرکت‌های تولید محصولات رشته‌ای و ماکارونی و شرکت‌های صادرکننده شیرینی و شکلات نتوانسته‌اند مقدار صادرات خود را ارتقا ببخشند و مقدار فروش صادراتی آنها نسبت به بهار سال 1400، به مراتب کمتر شده است.


روند کاهش مقدار تولید و فروش این شرکت‌ها درحالی اتفاق افتاد که چندی پیش دولت با افزایش قیمت محصولات تمام شده این شرکت‌ها موافقت کرد و از طرفی با حذف یارانه‌های مربوط به آرد، روغن و شکر مورد استفاده در این شرکت‌ها، بخشی از رانت‌هایی را که آنها از طریق صادرات یارانه‌ها به سایر کشورها، به دست می‌آوردند اصلاح کرد.
حال به نظر می‌رسد با توجه به افزایش درآمد‌های ریالی صنایع غذایی درحالی که نهاده کمتری نیز برای تولیدات مصرف شده است، ارزش ریالی سودسازی این شرکت‌ها نیز در آینده با افزایش مناسبی روبه‌رو شود؛ امری که با انتشار صورت‌های مالی میاندوره‌ای این شرکت‌ها در ماه‌های آینده، روشن‌تر خواهد شد.


نزول 10درصدی ارزش صنایع غذایی در بازار
آمارهای معاملات سهام شرکت‌های فعال در صنایع غذایی نشان می‌دهد که این صنعت در طول یک ماه گذشته، درحدود 10درصد از ارزش سهام خود را از دست داده است. این روند که در شرکت‌های تولید لبنیات و تولید محصولات رشته‌ای و ماکارونی، با شدت بیشتری روبه‌رو بوده، در حالی است که آمارهای مربوط به عملکرد 6ماهه معاملات سهام، عملکرد به مراتب بهتری را برای این شرکت‌ها نشان می‌دهد. بر این اساس، در طول شش ماه گذشته ارزش سهام شرکت‌های فعال در بخش کیک و شیرینی 13 درصد، محصولات لبنی 4درصد و نوشیدنی 0.34درصد کاهش داشته‌اند، اما شرکت‌های مربوط به تولید محصولات رشته‌ای و دیگر محصولات، رشد 6درصدی را در سهام خود به ثبت رسانده‌اند.
گروه صنایع غذایی یکی ازمتنوع‌ترین گروه‌های معاملاتی در بازار سهام است که درحدود 2درصد از کل ارزش بازار را به خود اختصاص می‌دهد. نسبت قیمت به درآمد صنعت درحدود عدد 18است و نسبت پرداخت سود شرکت‌های فعال در صنایع غذایی در حدود 49درصد است. شرکت‌هایی را که در این گروه معاملاتی قرار دارند می‌توان به گروه‌های محصولات لبنی، کیک و شیرینی، تولید محصولات رشته‌ای و ماکارونی و سایر، تقسیم بندی کرد. درجدول بالا آمارهای مربوط به تولید و فروش، اختلاف ارزش فروش، اختلاف مقدارکل محصولات فروش رفته و عملکرد سود‌سازی و بازدهی سهام شرکت‌های بورسی فعال در صنایع غذایی به تفکیک بیان شده است.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولید محصولات رشته ای آمارهای مربوط صنایع غذایی تولید و فروش نشان می دهد شرکت ها فصل بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!