Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@04:36:19 GMT

37 کیلومتر از راه‌های روستایی استان قم بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۴۵۳۹

37 کیلومتر از راه‌های روستایی استان قم بهسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی با توضیح این مطلب که طی سال جاری نسبت به بهسازی 37 کیلومتر از راه‌های روستایی استان قم اقدام شده است، اظهار کرد: نظر به ضرورت ارتقای زیر ساخت راه‌های روستایی، طی سنوات گذشته و درقالب طرح‌هایی از جمله طرح ابرار ( اقدام ملی برای راه‌های روستایی) و طرح راه بخشنده، نسبت به بهسازی و ایمن سازی راههای روستایی استان قم اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه، درطرح ابرار مسیر دسترسی تمامی روستاهای بالای بیست خانوار جمعیت دراستان ، آسفالت شده اند، عنوان کرد: بحمدالله روند اصلاح و ارتقا راه‌های روستایی استان درسال جاری از رشد خوبی برخوردار بوده و تنها از ابتدای سال جاری تاکنون، 37 کیلومتر از محورهای روستایی استان بهسازی شده اند.

زنجیرانی فراهانی افزود: درسال 1401، با اعتباری بالغ بر200میلیارد ریال، طرح بهسازی راه‌های 30 پاره روستا، عملیاتی و به بهره برداری رسیده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم درادامه به اسامی محورهای روستایی که طی سال جاری بهسازی شده اند اشاره و تصریح کرد: محورهای روستایی حاجی آباد آقا، ابرجس، وشنوه- اَوِل ، حسین آبادنیزار ، راهجرد، عنایت بیگ، چاهک، الگان- ونان، فردو- وسف ، اسلام آباد- جنداب، جنداب- قاضی علیا ، چشمه شور و کهندان در مجموع به طول 37 کیلومتر، در سه ماهه نخست سال جاری بهسازی شده‌اند.

زنجیرانی فراهانی میزان اعتبار این پروژه ها را درمجموع افزون بر200 میلیارد ریال اعلام و افزود: هزینه‌های مورد نیاز این پروژه ها از طریق اعتبارات ملی – استانی تامین شده است.

وی در ادامه به مشخصه های فنی طرح بهسازی راه‌های روستایی یادشده پرداخت و بیان داشت: غالب پروژه ها به صورت اجرای روکش آسفالت انجام شده اند اما تعدادی نیز با استفاده از روکش‌های حفاظتی، عملیات درزگیری با قیر پلیمری و لکه گیری هندسی اصلاح و بهسازی شده اند.

فراهانی افزود: همچنین درطرح بهسازی محور روستایی چشمه شور از روش نوین چیپ سیل استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد: جا دارد از همکاران ساعی خود در اداره راه‌های روستایی و همچنین ادارات شهرستان‌های تابعه که نسبت به ایمن سازی، تسطیح حریم و رفع افتادگی شانه راه‌ها درطول مسیرهای بهسازی شده اقدام نموده اند تقدیر نمایم.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل و راهداری استان قم جاده های روستایی استان قم روستاهای قم روستایی استان راه های روستایی بهسازی شده اند استان قم سال جاری راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان

آفتاب‌‌نیوز :

در سال ۱۴۰۱ وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود .

زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل بهسازی شده است. 

 

 

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان