Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته (از  یازدهم تا هفدهم تیر ۱۴۰۱ ) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و علمی، بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اجتماعی

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۳۰ مدرسه با ۲۹۶ کلاس درس در مناطق محروم استان برای ارائه خدمات آموزشی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد شاه‌حسینی عصر پنجشنبه به رسانه ها ابراز داشت: حضور هشت هزار و ۸۰۷ دانش آموز در مناطق محروم و حاشیه ای استان سمنان گزارش شده است.
وی اضافه کرد که تاکنون فقط ۱۲ قطعه زمین و هفت نفر خیّر برای احداث  واحدهای آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و حاشیه استان اختصاص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: سه‌هزار و ۶۹۷ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.
سید محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  ۲۱ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۹۱۹ هزار ریال هزینه درمانی در بخش بستری اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان در سال گذشته پرداخت شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: کشف کالای قاچاق بهار ۱۴۰۱ به میزان ۱۹۰ میلیارد ریال بود که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دارد.
احمد ریواده روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: ۶٨٠ میلیارد ریال کالای قاچاق با تشکیل ۵٠۰ پرونده قضایی در سال ١۴٠٠ کشف شد و با افزایش ٩ درصدی این کشفیات در سه ماهه نخست امسال ١٩٠ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ١٣۶ پرونده قضایی تشکیل شد. 
رئیس پلیس فتای استان گفت: کشف پرونده های قضایی در پلیس فتای استان بهار ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۱ درصد افزایش داشت.
سرهنگ محمد رضا فدائیان روز یکشنبه به رسانه ها گفت: ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعالیت های علمی، اقتصادی و صیانت از هویت دینی و ملی و همچنین مراقبت و پایش از فضای سایبری برای پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری ناامن برای خانواده ها و از سویی ممانعت از تعرض به ارزش ها و هنجار های اجتماعی، از جمله تاکیدات پلیس در امنیت فضای سایبری است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: سارق محتویات خودرو که با یک قبضه سلاح کمری قلابی اقدام به سرقت می‌کرد، با هوشیاری پلیس دستگیر شد.
سرهنگ اسدالله ناکینی روز یکشنبه به رسانه ها اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات یا قطعات خودرو در شهرستان سمنان بررسی موضوع به صورت

علمی

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: ۹۲.۲ درصد پهنه استان، با توجه به وضعیت بارشی سال آبی، در وضعیت خشکسالی خفیف تا شدید قرار دارد.
ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پهنه خشکسالی بر اساس  شاخص " SPEI " یا بارش، تبخیر و تعرّق استاندارد شده اعلام می‌شود.

فرهنگی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۵۳ میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال تسهیلات کم بهره به هنرمندان صنایع دستی استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.
جعفر صفاخواه روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تسهیلات مشاغل خانگی در بازه زمانی بهمن ۱۴۰۰ تا خرداد امسال به ۱۸۸ هنرمند صنایع دستی استان سمنان پرداخت شده است.
مسئول موزه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.
آرزو گلکار روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: با پیگیری واحد موزه‌های اداره‌کل و پس از تشکیل پرونده و ارسال آن به وزارتخانه و بررسی و نظر کارشناسان وزارتخانه، مجوز مجموعه‌داری فرش خودرنگ سنگسری با امضای قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل موزه‌های کشور صادر شد.

اقتصادی

استاندار سمنان گفت: ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نقدی در بخش عمرانی پیرو سفر رییس جمهور به استان تخصیص یافته که با اقدامات صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد این اعتبارات جذب شده است.
سید محمد رضا هاشمی پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن اجتماعات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: از محل‌ سفر رییس جمهور به استان سمنان بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی تخصیص یافت.
مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ۱۵ پرونده مربوط به احتکار کالاهای اساسی به ارزش ۳۵ میلیارد ریال از زمان اجرای گام جدید هدفمندی یارانه‌ها (هفدهم اردیبهشت تا کنون) طی بازرسی‌ها کشف و به تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

سیدمهدی برهانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: روغن، شکر، آرد و برنج از جمله کالاهای احتکار شده در استان سمنان بود که طی بازرسی‌ها کشف و  متخلفان به تعزیرات حکومتی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: احیای ۶۴ واحد تولیدی راکد و به ظرفیت اسمی‌رساندن ۱۰۵ واحد صنعتی استان تا پایان امسال در دستور کار شرکت شهرک‌های استان قرار دارد.
 محمدرضا باقری عصر دوشنبه در همایش تجلیل از کارآفرینان صنعت و معدن استان سمنان افزود: در حوزه صنایع کوچک استان سمنان ۱۵۰ واحد راکد وجود دارد که احیای ۶۴ واحد تا پایان امسال در دستور کار است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۱۴۲ فقره تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور طی بازرسی کارشناسان اداره‌کل استاندارد استان در بهار امسال صادر شد.
عباس رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: برای استانداردسازی و اجرای بازرسی‌های اولیه و دوره‌ای آسانسورهای نصب شده در ساختمان های دارای آسانسور در سه ماه نخست امسال ۱۴۲ فقره تائیدیه گواهی ایمنی عملکرد آسانسور در استان "با اعتبار یک ساله" صادر شده است.
مدیرشرکت خدماتی حمایتی کشاورزی استان‌سمنان گفت: ۶ هزار و ۷۸۰ تن کود شیمیایی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ دراستان توزیع شد.
محمدرضا نقمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان سمنان بر اساس سهمیه سال ۱۴۰۱ انواع کودهای کشاورزی شامل اوره، سولفات پتاسیم گرانوله، سوپرفسفات تریپل، کلرور پتاسیم، فسفات گرانوله ۱۳ درصد و کود فسفات آمونیوم توزیع شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۱۴ گونه تجاری انار به صورت الگویی و در سه محل آزمایشی جداگانه در سه شهرستان سمنان، گرمسار و آرادان کشت شد.
مهدی قرائیان روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کشت گونه تجاری انار با هدف تعیین سازگاری، سنجش عملکرد و تأمین قلمه مطمئن در سه شهرستان استان سمنان انجام شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان گفت: ۴۱ هزار و ۱۴۰ تن گندم از کشاورزان نقاط مختلف استان از زمان برداشت تا کنون خرید تضمینی شد.
محمد باقر منوچهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این مقدار خرید تضمینی گندم از شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، سرخه، گرمسار و آرادان انجام شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون از طریق بانک‌های عامل به منظور رونق تولید به واحدهای متقاضی با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پرداخت شد.
علی تشنه‌دل روز دوشنبه در شانزدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: ۶۹ واحد تولیدی استان  ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات  از ابتدای سال تا کنون از بانک‌های عامل دریافت کردند.

افتتاح ۲ واحد صنعتی استان سمنان با اشتغالزایی برای ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۱۷۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال عصر دوشنبه سیزدهم تیر ۱۴۰۱ با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مسوولان استانی از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: یک مدال نقره و سه برنز توسط بانوان و یک برنز توسط آقایان در مسابقات منطقه ای استانهای سمنان، مازندران، گلستان و گیلان کسب کردند.

سعید نورزی عجم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این مسابقات به میزبانی مازنداران در بخش کیوروگی با حضور بانوان و آقایان برگزار شد.

برچسب‌ها مدارس سمنان افتتاح طرح اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سمنان افتتاح طرح مدارس سمنان افتتاح طرح اشتغال زایی روز سه شنبه در گفت و گو استان سمنان گفت استان سمنان روز چهارشنبه میلیارد ریال میراث فرهنگی رسانه ها صنایع دستی پرداخت شد اداره کل تا کنون ۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • نوجوان دشتستانی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات ترکیه را کسب کرد
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • چهارسوی ورزش خوزستان
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد