Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در ۱۴ شهرستان گلستان متشکل از ۲۴ شهر و نزدیک به هزار روستا فقط چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول فعال است و مردم سایر نقاط برای اهدای خون مجبور به تردد به این چهار شهر هستند.

وی افزود: عملیات ساخت پنجمین پایگاه انتقال خون استان در رامیان از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال رایزنی هستیم از محل اعتبارات استانی و شهرستانی پنج میلیارد ریال برای تکمیل ساختمان و سه میلیارد ریال برای تامین تجهیزات آن شامل تخت خون‌گیری و لوازم جانبی تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: علاوه بر آن نیروهای این مجموعه روزانه بر اساس تقاضای مردم شهرها و روستاهای مختلف به صورت سیار در محل‌های پیش بینی شده برای خون‌گیری مستقر می‌شوند که این ترددها باعث خستگی کارکنان و فرسودگی تخت‌های خون‌گیری شده است.

محمدی گفت: استان گلستان برای بهبود شرایط و افزایش میزان اهدای خون حداقل به راه اندازی ۲ واحد سیار اتوبوس خونگیری با ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مناطق فاقد پایگاه ثابت انتقال خون نیاز دارد و پیگیری برای جذب این اعتبار از محل منابع استانی و ملی در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اعلام آمادگی مسوولان و خیران گالیکش که یکی از شهرستان‌های با استقبال خوب مردم برای اهدای خون محسوب می‌شود قرار است محلی در پارک نیلکو برای استقرار یک واحد خون‌گیری سیار اختصاص یابد و با همکاری شبکه بهداشت تیمی از کارکنان این مجموعه بعد از فراگیری آموزش‌های لازم در این محل مستقر خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون گلستان بیان کرد: امسال ۱۹ هزار و ۹۵۵ نفر در استان متقاضی اهدای خون بودند که بعد از معاینات لازم ۱۶ هزار و ۲۰۶ نفر از آنان موفق به اهدای خون شدند که افزایش هفت درصدی اهدای خون را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: هم اکنون ذخیره خونی گلستان ۱۰ روز است که در صورت فعال سازی اتوبوس‌های خون‌گیری و پایگاه‌های سیار میزان مراجعه کنندگان بیشتر خواهد شد.

زنان و مردان از ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

جمع‌آوری خون از داوطلبانِ اهدای خون و آماده سازی آن برای نجات بیماران و مصدومان، ایجاد پایگاه در بیمارستان‌ها و واحدهای سیار و ثابت جهت تهیه خون، ثبت اطلاعات لازم به منظور دعوت برای اهدای خون به هنگام ضرورت و توزیع خون و فرآورده‌های آن به مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله وظایف سازمان انتقال خون ایران است.

استان مرزی گلستان بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد.

برچسب‌ها گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان گنبدکاووس سازمان انتقال خون ايران گلستان میلیارد ریال انتقال خون اهدای خون خون گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: با وجود نیاز استان در مناطق روستایی و عشایری به کتابخانه سیار، ما فعلأ فقط یک کتابخانه سیار در استان داریم.

«سمیه حیدری» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: ما در استان کتابخانه سیار نداشتیم و یکی از ضروری‌ترین کارهای راه‌اندازی کتابخانه سیار بود، با مسئولان سپاه امیرالمومنین (ع) استان هماهنگی شد و یک خودرو متناسب در اختیار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این کتابخانه سیار ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۷ روستا در شهرستان ایلام را در ۵ روز هفته، پوشش می‌دهد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: با توجه به تعدد روستاهای استان و دسترسی نداشتن کتاب دوستان به‌خصوص دانش‌آموزان، افزایش تعداد کتابخانه ‌های سیار استان ضروری است.
حیدری گفت: تعداد زیادی روستا در شهرستان سیروان وجود دارد که نیازمند کتابخانه سیار هستند اما امکانات نداریم.
وی ابراز امیدواری کرد: رایزنی‌ها با مسئولان کشوری و استانی برای افزایش کتابخانه‌های سیار استان ادامه دارد.
انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان