Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از شرکت ملی مس خواست به مسئولیت اجتماعی خدماتی خود در قبال مردم اهر و منطقه عمل کند.

احمد محرم زاده در دیدار با دهیاران شهرستان اهر گفت: آلودگی و ضرر معدن مس سونگون برای این شهرستان کمتر از ورزقان نبوده و طبق قانون باید معدن مس سونگون در حوزه مسئولیت اجتماعی خدماتی برای آبادانی و عمران روستاهای این شهرستان نیز اقدامات عملی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: طبق قانون یک درصد از درآمد معادن در ازای آلودگی زیست محیطی و تخریب روستاها باید در توسعه و آبادانی روستاها هزینه شود که تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص از معادن منطقه خصوصا معدن مس سونگون انجام نشده است. 

محرم زاده گفت: برای توسعه و آبادانی مناطق روستایی و عشایری شهرستان اهر نیازمند برداشتن تبعیضات و ناعدالتی ها در توزیع منابع هستیم که نقش دهیاران در این خصوص موثر است.

وی از مسئولان ادارات خواست همکاری های لازم‌ را با دهیاران در خصوص حل مشکلات روستاهای شهرستان اهر انجام دهند و در راستای افزایش درآمد، استفاده از نخبگان، عملیاتی کردن دانش بنیان و ارتقاء تولیدات داخلی در روستاها گامهای اساسی بردارند.

محرم زاده بر ضرورت ایجاد اماکن ورزشی و خانه های ورزشی در روستاها تاکید کرد و گفت: در این راستا از وزیر ورزش و جوانان درخواست کرده ام که در خصوص ورزش روستایی این شهرستان اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی از عوامل بروز پدیده مهاجرت را تمرکزگرایی در مرکز استان برشمرد و افزود: سیاست غلط تمرکز گرایی در مرکز استان و توزیع ناعادلانه منابع در استان موجب گردیده تا مهاجرت به مرکز استان بیشتر شود که این امر سبب بروز مشکلات و معضلات غیر قابل جبران در آینده خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات

گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

به گزارش میزان، گروه تروریستی داعش خراسان مسئولیت حمله مسلحانه علیه نمازگزاران در شهرستان گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

روز گذشته به دنبال حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات هنگام نماز مغرب و عشا، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حمله به غرب کابل را برعهده گرفت داعش مسؤولیت حملات سریلانکا را برعهده گرفت

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان