Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:38:30 GMT

۳۷ کیلومتر از راه های روستایی قم بهسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۵۴۵۰

۳۷ کیلومتر از راه های روستایی قم بهسازی شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، حسین زنجیرانی فراهانی با اعلام این خبر افزود: نظر به ضرورت ارتقای زیر ساخت راه‌های روستایی، طی سنوات گذشته و درقالب طرح‌هایی از جمله طرح ابرار( اقدام ملی برای راه‌های روستایی) و طرح راه بخشنده، نسبت به بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی استان قم اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه در طرح ابرار مسیر دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دراستان، آسفالت شده است، تصریح کرد: روند اصلاح و ارتقای راه‌های روستایی استان درسال جاری از رشدخوبی برخوردار بوده و تنها از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۷ کیلومتر از محورهای روستایی استان بهسازی شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم به اسامی محورهای روستایی که طی سال جاری بهسازی شده است اشاره و تصریح کرد: محورهای روستایی حاجی آباد آقا، ابرجس، وشنوه- اَوِل، حسین آبادنیزار ، راهجرد، عنایت بیگ، چاهک، الگان- ونان، فردو- وسف ، اسلام آباد- جنداب ، جنداب- قاضی علیا، چشمه شور ، کهندان و غیره جمعا به طول ۳۷ کیلومتر در سه ماهه نخست سال جاری بهسازی شده است.

حسین زنجیرانی فراهانی افزود: هزینه‌های مورد نیاز این پروژه ها از طریق اعتبارات ملی – استانی تامین شده است.

وی در ادامه به مشخصه های فنی طرح بهسازی راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: غالب پروژه ها به صورت اجرای روکش آسفالت انجام شده است اما تعدادی نیز با استفاده از روکش های حفاظتی، عملیات درزگیری با قیر پلیمری و لکه گیری هندسی اصلاح و بهسازی شده است.

فراهانی افزود: همچنین درطرح بهسازی محور روستایی چشمه شور از روش نوین چیپ سیل استفاده شده است.

طول آزادراه‌های قم ۲۱۳ کیلومتر، بزرگراه‌ها ۲۳۲ کیلومتر، راه‌های اصلی ۱۵۴ کیلومتر و فرعی و روستایی یک هزار و ۲۱۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم توسعه روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم توسعه روستایی راه های روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای مروست گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه‌های کرخنگان مروست و به منظور تامین آب پایدار برای گذر از فصل تابستان، حفر گالری و کف شکنی چاه‌های آب روستایی این شهرستان در برنامه این اداره قرار گرفت.

او به آغاز حفر گالری و کف شکنی چاه شماره ۲ روستای کرخنگان اشاره کرد و افزود: با بهسازی این چاه جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از روستا‌های کرخنگان و برزگر از توابع بخش ایثار این شهرستان از آب شرب بهداشتی و پایدار و بهبود فشار آب بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفای مروست عمق این چاه را ۷۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دبی این چاه سه لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می‌شود بعد از عملیات بهسازی دبی آن به هفت لیتر بر ثانیه برسد.

فلاحتی با بیان اینکه این روستا دارای دو حلقه چاه فعال بوده که آب شرب و بهداشتی آن را تامین می‌کند، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار حدود شش میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شروع و در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان