Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود دستگاه‌های خدمت‌رسان در کارهای شهری، روستایی و دهیاری‌ها اختلال ایجاد کرده است گفت: اگر مدیریت یکپارچه تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات موجود برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، محمدصالح جوکار امروز در همایش دهیاران و شهرداران که با حضور مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد با اشاره به اهمیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در جامعه اظهار داشت: شهرداران و دهیاران خط مقدم ارائه خدمت به مردم هستند و همت و تلاش آن‌ها زنده نگهداشتن شهرها و روستاها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: قبل از انقلاب خانه‌های انصاف و کدخداها را داشتیم که در آن زمان متولی امر روستا بودند و تمام اختیارات به آن‌ها واگذار شده بود اما امروز دهیاران را انتخاب می‌کنیم اما هیچ گونه جنبه حقوقی مشخصی ندارند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: تمام مسئولیت‌های حوزه شهر و روستا به دهیاران واگذار نمی‌شود در واقع 48 مورد وظیفه را از دهیار مطالبه می‌کنیم اما منابع مورد نیاز آن را برای اجرای وظایف تأمین نمی‌کنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: با این منابع محدود نمی‌توانیم جلوی مهاجرت از روستاها را بگیریم و شاهد افزایش مهاجرت و افزایش حاشیه‌نشینی هستیم که مشکلات عمده‌ای را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: همه اشتغال‌ها، توسعه و صنعت در جوار شهرهای بزرگ شکل گرفته است که تبعات جدی بر مسائل شهری، آلایندگی‌ها، مشکلات محیط زیستی و پسماند داشته است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی وظایف زیادی به دهیاری‌ها محول شده است اما اختیار و جایگاه خوبی ندارد افزود: ورود دستگاه‌های خدمت‌رسان در کارهای شهری، روستایی و دهیاری‌ها اختلال ایجاد کرده است اگر مدیریت یکپارچه تحقق پیدا کند و دولت حمایت کند کوچک‌سازی دولت هم دنبال می‌شود.

جوکار تصریح کرد: اگر مدیریت یکپارچه محقق شود و اگر نقش اصلی کارها به یک نفر واگذار شود کارها بهتر جلو می‌رود و اهداف در نظر گرفته شده در شهر و روستاها محقق می‌شود.

5800 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان مرکزی تخصیص یافتعزیزی: گلف و رشته‌های تابعه فدراسیون در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرندشهردار رشت عزل شد

وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاران گفت: امیدواریم این طرح موارد اصلاحی خود را به زودی طی کرده و قانون آن تصویب و به خوبی اجرا شود چرا که منابع محدود و ناچیزی به دهیاری‌ها داده می‌شود و متأسفانه تنها 16 درصد از مالیات‌ها و عوارض در اختیار دهیاری قرار می‌گیرد که بسیار کم است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه‌های متفاوتی در سطح ملی وجود دارد افزود: عوارضی باید برای توسعه روستاها قرارداده شود تا صرف این مناطق شود.

وی گفت: شهرستان‌ها شرکت‌های توسعه‌ای دارند که می‌توانیم برای روستا و شهر‌های کوچک هم شرکت‌هایی را با مدیریت شهری تشکیل داده و شرکت‌ها با جذب سرمایه از محل‌های مختلف داخل و خارج شهر مسائل توسعه‌ای را در روستا دنبال کند.

جوکار بیان کرد: امیدواریم با مشارکت خوب همه مسئولان و اجرای اقدامات لازم در حمایت از دهیاری‌ها و شهرداری‌ها شاهد تحول جدی و اساسی در حوزه شهری و روستایی در آینده باشیم.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس مجلس شورای اسلامی مدیریت یکپارچه ایجاد کرده شهرداری ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد