Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مرکز ملی آمار ایتالیا، بازار کار این کشور در مقایسه با اکثر کشورهای اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ضربه سخت‌تری را متحمل شده است.

بر اساس گزارش سالیانه این مرکز، در سال همه‌گیری کرونا (۲۰۲۰) در ایتالیا حدود ۷۲۴ هزار شغل از دست رفت که اکثریت قریب به اتفاق آن کارگران موقت و مشاغل آزاد و فقط ۹۰ هزار نفر دارای قراردادهای دائمی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم کاهش حدود ۳ درصدی در اشتغال را نشان می دهد که تقریبا برابر با اسپانیا و ایرلند است. تنها کشورهای اتحادیه اروپا که کاهش بیشتری را نسبت به ایتالیا ثبت کردند یونان با (۵.۱-٪) و بلغارستان با (۳.۶-٪) هستند.

گزارش مرکز ملی آمار ایتالیا نشان می‌دهد زمانی که اقتصادهای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ احیا گردید، اشتغال در ایتالیا فقط ۰.۶ درصد رشد کرد که یک سوم رشد در کل اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

میزان اشتغال ایتالیا در پایان سال ۲۰۲۱ بر روی ۵۸.۲ درصد ایستاد که بسیار پایین‌تر از میانگین اتحادیه اروپا است. 

طبق گزارش این مرکز، نرخ میزان اشتغال ایتالیا در پایان ماه مه ۵۹.۸ درصد بود و تعداد افراد شاغل تقریبا با پیش از همه‌گیری کرونا برابری می‌کرد. 

بر اساس گزارش مزبور، بحران جمعیتی ایتالیا در طول همه گیری کووید بدتر شده و برخلاف فرانسه و آلمان، هیچ نشانه ای از بهبود آن وجود ندارد. داده های اولیه ماه مارس نشان می دهد که تولدها در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، ۱۱.۹ درصد کاهش داشته است.

گزارش مرکز ملی آمار این کشور اروپایی نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی ایتالیا پس از کاهش ۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ و یک جهش ۶.۶ درصدی در سال گذشته، در پایان سه ماهه اول سال جاری تقریبا به میزان قبل از همه‌گیری کرونا بازگشته است. 

برغم جهش تولید ناخالص داخلی در سال گذشته، شمار افرادی که مرکز ملی آمار می‌گوید در "فقر مطلق" (عدم توانایی در تامین خدمات و کالاهای لازم) زندگی می‌کنند ۵.۵ میلیون نفر یا ۹.۴ درصد جمعیت کل است؛ از سال ۲۰۰۵ سه برابر شده است.

منبع: Reuters برچسب‌ها ایتالیا کووید-19 اتحادیه اروپا اقتصاد کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا کووید 19 اتحادیه اروپا ایتالیا کووید 19 اتحادیه اروپا اقتصاد کرونا اتحادیه اروپا مرکز ملی آمار نشان می دهد همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟