Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@18:59:34 GMT

چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۶۵۴۲

چرا ژاپن تمیزترین کشور جهان است؟

ژاپن کشوری است که بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی دیده است، اما همچنان به عنوان سبزترین، تمیزترین و زیباترین کشور جهان شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پاک‌ترین شهرهای جهان از نظر شاخص‌های زیست‌محیطی نظیر سیستم فاضلاب و حذف زباله، حجم ترافیک و آلودگی هوا، تمیز بودن و در دسترس بودن آب آشامیدنی در جایگاه بالایی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرها محیط شاد و سالمی را برای زندگی شهروندان خود فراهم می‌کنند، به گونه‌ای که هیچ نوع نگرانی در مورد کیفیت زندگی در آن‌ها وجود ندارد. در ادامه شما را با پاک‌ترین شهرهای کشور ژاپن آشنا می‌کنیم:

کوبه شهر دوستدار محیط زیست

کوبه، یک شهر بندری بزرگ در ژاپن و مکانی سرسبز، زیبا و دوستدار محیط زیست است. در این شهر کیسه‌های مختلفی برای جمع‌آوری زباله‌های خانگی، زباله‌های غیرقابل احتراق و مواد بازیافتی در نظر گرفته شده است. همچنین ظروف شیر و مواد غذایی که از استایروفوم ساخته شده باشد، باید قبل از قرار دادن در کیسه‌های زباله، ابتدا شسته شوند.

بطری‌های نوشابه در این شهر باید به فروشگاه‌ها بازگردانده شوند، قوطی‌های اسپری به طور کامل مصرف شوند و قبل از افزودن آن‌ها به زباله‌های غیرقابل احتراق، گاز آن‌ها باید آزاد شود. جمع‌آوری زباله‌های بزرگ و فلزی مانند اثاثیه و لوازم خانگی نیز در این شهر در صورت تمایل افراد با پرداخت هزینه انجام می‌شود. کوبه دارای خیابان‌های تمیز و فضاهای سبز زیبا برای استراحت افراد است و مردم آن اهمیت زیادی به محیط زیست می‌دهند.

ساپورو شهری با نرخ بازیافت بالا

ساپورو، یکی دیگر از شهرهای تمیز ژاپن است. نرخ بازیافت در این شهر بیش از ۷۵ درصد است که این ویژگی ساپورو را به شهر دوستدار محیط زیست ژاپن تبدیل کرده است. استفاده از خودروهای دوستدار محیط‌زیست و سیستم فاضلاب سالم از دیگر علت‌های پاک‌بودن این شهر است. وجود فضاهای سبز فراوان از دلایل مهمی است که ساپورو را به تمیزترین شهرهای جهان تبدیل کرده است.

فرهنگ نظافت در ژاپن

ژاپن فرهنگ نظافت بسیار قوی دارد. تابلوهایی که روی ساختمان‌ها نصب شده است به مردم یادآوری می‌کند که محله‌ها را تمیز نگه دارند. در شهرهای ژاپنی، با وجود افزایش آلودگی‌های زیست‌محیطی، به‌طور پیوسته گام‌هایی در جهت حذف آلاینده‌ها برداشته می‌شود. موضوع قابل توجه دیگر اینکه از همان سال‌های ابتدایی، ژاپنی‌ها در مدارس با اهمیت پاکیزگی آشنا می‌شوند و دانش‌آموزان نقش مهمی در نظافت و تمیزی کلاس‌های درس خود دارند.

بنابراین اگرچه ژاپن کشوری است که بیشترین آسیب را از بلایای طبیعی در جهان دیده است، همچنان به عنوان سبزترین، تمیزترین و زیباترین کشور جهان شناخته می‌شود.

کد خبر 586856

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان تمیزترین شهر سبزترین شهرهای جهان زیباترین شهرهای جهان پاک ترین کشور جهان شهر پاک هوای پاک آلودگی هوا کاهش آلودگی هوا هواي پاكيزه بهترین شهرهای جهان بهترین شهرها برای زندگی بهترین شهرهای گردشگری بازیافت بازیافت پلاستیک بازیافت زباله زباله های بازیافتی بازیافت پسماند دوستدار محیط زیست شهر دوستدار محیط زیست شهرهای دوستدار محیط زیست کشور ژاپن ژاپن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دوستدار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: اینکه از مجموع ۷۰ شهر آذربایجان شرقی تعداد ۱۲ شهر دارای طرح جامع مدیریت پسماند باشند، جای تأمل و البته نگرانی دارد، چون در صورت بی توجهی به این موضوع مهم زیست محیطی آینده بهداشت محیط و فضای عمومی شهرها با مخاطرات بسیار عدیده ای مواجه خواهد شد.

وی هر گونه توسعه پایدار بدون توجه به موازین و ضوابط زیست محیطی را بی نتیجه و منجر به بروز انواع مشکلات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دانست و یادآور شد: هر گونه توسعه باید با مد نظر قرار دادن مسائل زیست محیطی به ویژه در حوزه مدیریت پسماندها به انجام برسد.

اشتری از شهرداری و شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی خواست تا با نگرشی خاص به مساله حیاتی مدیریت پسماندها توجه و با اقدام به موقع و فوری خود زمینه‌های لازم و کافی برای تصویب این طرح‌ها را در ۵۸ را ایجاد کنند.

وی دفع پسماندهای غیر بهداشتی در کلانشهر تبریز در ۲ سال اخیر را مناسب توصیف و اظهار کرد: در این دوره زمانی شهرداری بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای دفع بهداشتی پسماندهای شهری هزینه کرده است که این امر نشان دهنده توجه و اهتمام خاص این مجموعه به مسائل زیست محیطی است، اما انتظار داریم این اقدامات متوقف نشده و با قدرت و حدت بیشتری ادامه یافته و تقویت شود.

اشتری یکی از چالش‌های بسیار مهم و محوری در مدیریت پسماندها در آذربایجان شرقی به خصوص تبریز را عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبدا اعلام کرد و یادآور شد: این طرح باید در دهه ۱۳۹۰ اجرایی می‌شد که بنا دلایلی هنوز شاهد اجرای آن در این کلانشهر ۲ میلیون نفری نیستیم.

وی موضوع دفع و جمع آوری بهداشتی زباله‌ها را مهم‌ترین چالش کنونی زمین و محیط زیست عنوان و اضافه کرد: مدیریت نادرست پسماندها امروز یکی از مهمترین معضلات محیط زیستی در جهان است که خسارت ناشی از آن ارقام بسیار بالا و هنگفتی را در بر می‌گیرد و باید توجه داشت که تفکیک زباله از مبدا به احترام زمین پاک می‌تواند ثمربخش باشد.

کد خبر 6090987

دیگر خبرها

  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی