Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه از امضای توافق‌نامه حمل‌و‌نقل هوایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه روز گذشته (جمعه) از امضای توافقنامه حمل و نقل هوایی با رژیم صهیونیستی خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف روز دوشنبه هفته گذشته در استانبول درباره موضوع حمل و نقل هوایی غیرنظامی بین آنکارا-تل‌آویو مذاکره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه افزود: دو طرف روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی برای همکاری در زمینه حمل و نقل و ایمنی هوایی، آماده و از طریق ویدئو کنفرانس به امضا رساندند.

بیانیه وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه خاطرنشان می‌کند که قرارداد جدید حمل و نقل هوایی جایگزین قرارداد حمل و نقلی است که بین دو طرف در سال ۱۹۵۱ منعقد شده بود.

توافق جدید این امکام را فراهم می‌کند که پرواز به سرزمین‌های اشغالی از هر نقطه ترکیه صورت گیرد؛ زیرا قبلاً این سفر‌ها تنها از ۵ موقعیت هوایی یعنی استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر و دالامان انجام می‌شد.

این در حالی است که رسانه‌های ترکیه اخیراً از موافقت این کشور با رژیم صهیونیستی برای بازگشایی دفتر تجاری تل‌آویو در آنکارا خبر دادند. بعد از آن، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی ضمن تایید خبر بازگشایی دفتر بازرگانی تل‌آویو در ترکیه، اذعان کرد که آنکارا چهارمین شریک تجاری مهم آنهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توافق نامه تل اویو ترکیه حمل و نقل هوایی رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است