Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با تشریح نتایج سفر به روسیه گفت: در این سفر گفتگوهای بسیار خوب و ارزنده ای با مقامات عالی و اقتصادی روسیه داشتیم و با توجه به تاکیدات روسای جمهور دو کشور به توسعه روابط پایدار اقتصادی بین ایران و روسیه مقرر شد در زمینه های مالی و بانکی زمینه های لازم را برای توسعه پایدار روابط ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه و اراده سیاسی دو کشور هم بر توسعه تعاملات اقتصادی هست، ادامه داد: خوشبختانه هم از طرف جمهوری اسلامی ایران و هم از طرف روسیه علاقه مندی قابل ملاحظه ای برای توسعه روابط وجود دارد، لذا در این خصوص مذاکرات خوبی انجام شد و امیدوارم که این مذاکرات در آینده زمینه ساز توسعه پایدار روابط دو کشور باشد.

وی افزود: در آینده نزدیک تفاهمات انجام شده در این سفر را اجرایی خواهیم کرد و نتایج آن را تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی دو کشور خواهند دید.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: طبعا استفاده از ارزهای غیر دلار و یورو و سایر موضوعاتی که تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از بسترهای جدید استفاده کنند جزو مواردی است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد و انشالا باید نتایج آن را در عمل شاهد باشیم.

صالح‌آبادی درباره استفاده از پیام‌رسان‌های بومی به جای سوئیفت نیز گفت: هم اکنون ایران برای جایگزینی سوئیفت، از سامانه‌های پیام‌رسان بین بانکی بومی استفاده می‌کند و روسیه نیز پیام‌رسان‌های بومی و مالی خود را دارد که می‌تواند مبنایی برای همکاری بانکی بین دو کشور باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بستر‌های مالی، یکی از مهمترین محور‌های توسعه اقتصادی به شمار می‌رود افزود: این سفر توانست زمینه‌های بسیار خوبی برای روابط تجار و بازرگانان دو کشور ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بانکی ایران ایران علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی

رئیس جمهور در پیامی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی