Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مدیران شهری تهران برای عبور از شرایط سخت مالی گفت: رفتار‌ها و تعاملات مشارکت جویانه شورای شهر و شهرداری تهران نماد امید برای رسیدن به مدیریت شهری کارآمد است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها در همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری، هدف مدیریت شهری را ارائه خدمات روان و رضایت بخش به شهروندان دانست و گفت: امروز تنوع و سرعت در خدمت رسانی به شهروندان قابل قیاس با گذشته نیست و در چنین شرایطی تعلل در تطابق با نوآوری در خدمات موجب افول نشاط شهر شده و نارضایتی عمومی را به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی به نقش بخش خصوصی در ارائه هرچه مطلوب‌تر خدمات اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی مدیران شهری باید روش‌هایی را به کارگیرند که جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به همراه داشته باشد.
 نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: متاسفانه علی رغم اینکه برخی در گفتار نسبت به سرمایه گذاری بخش خصوصی نظرات بسیار خوبی را ارائه می‌کنند، اما در رفتار تمامیت خواهانه سبب نارضایتی بخش خصوصی و عدم ورود آن‌ها به حوزه شهر می‌شوند.
 سروری ادامه داد: زمانی می‌توانیم در این حوزه به بلوغ برسیم که هم سرمایه گذار و هم خدمات گیرنده در انتفاع حاصله سهم داشته باشند.
 وی با بیان اینکه مدیریت شهری در شرایط سخت مالی، شهرداری را تحویل گرفت، گفت: کمیسیون برنامه و بودجه و معاونت مالی شهرداری تهران توانستند با اجرای برنامه‌های خلاقانه و مشارکت جویانه از این شرایط عبور کنند و نشاط در سرمایه گذاری در شهر را برای شهرداری به ارمغان بیاورند.
 رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به همایش شهر‌های خواهر خوانده و سرمایه گذاری افزود: برقراری ارتباطات و رفتار‌های مشارکت جویانه نماد امید برای رسیدن به یک مدیریت شهری کارآمد در کشور است.
 سروری با اشاره به وظایف شورای عالی استان‌ها گفت: این شورا در قبال مسئولیتی که در برابر شورا‌های کشور دارد تعاملات و توافقات خوبی را با قوای سه گانه کشور برقرار کرده است.
 وی تاکید کرد: آنچه امروز مشاهده می‌شود تمایل دولت، مجلس و قوه قضائیه برای کمک کردن به مدیریت شهری است و این مدیریت شهری است که باید با به کارگیری شیوه‌های کارآمد بتواند از این فرصت بهره لازم را ببرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت شهری شورای عالی استان ها سرمایه گذاری مدیریت شهری رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نمایشگاه اکسپو که هنرمندان و فعالان حوزه صنایع و عرصه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند؛ نمایشگاه بسیار گسترده‌ای است و توانمندی‌های اقتصادی کشور را می‌توان در این نمایشگاه دید.

خسروپناه افزود: حتما این نمایشگاه باید گسترده‌تر از این ارائه بشود و زمان بیشتری به مردم اختصاص داده شود تا بتوانند شرکت کنند.

وی گفت: هم زیرساخت‌ها و مواد اولیه را ما در این نمایشگاه مشاهده کردیم و هم تولیدات مختلف دارویی و حوزه‌های مختلف امنیت غذایی و همچنین صنایع دستی و سایر حوزه‌های مختلف که در واقع یک جهش تولید با مشارکت مردم که شعار سال امسال است در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولیت مسئولان حوزه اقتصادی و البته حوزه فرهنگی با دیدن این نمایشگاه سنگین‌تر می‌شود. قطعا باید تلاش کنیم موانع برداشته شود. اگر عزیزان نیاز‌های ارزی و واردات مواد اولیه دارند و صادرات که بسیار مهم است. این نیاز‌ها را از تولیدکنندگان شنیدیم.

خسروپناه گفت: یک شورای اختصاصی برای رفع موانع و حمایت و تسهیلگری تولید کنندگان در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: طبیعتا وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر وزارت خانه‌ها به ویژه بانک مرکزی باید حمایت کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم طبیعتا باید از منظر فرهنگی، اسناد حمایتی فرهنگی و علم و دانش بنیان هم باید کمک کنیم و تولیدکنندگان بتوانند تولید بهتر و با کیفیت بهتر و عرضه بهتری بتوانند تولید کنند، عرضه کنند و در اختیار مشتریان دنیا قرار دهند.

خسروپناه افزود: حتما بُعد بین المللی این تولیدات، از حوزه دانش بنیان تا عرضه بین المللی باید با نگاه حکمرانی صنایع شکل بگیرد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین و تصویب الگوی حکمرانی دانش بنیان و فرهنگی صنایع و تولیدات با مشارکت مردم آمادگی دارد.

گفتنی است ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران اکسپو، ۸ اردیبهشت افتتاح شد  و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است