Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:54:36 GMT

کتاب «توقف ممنوع» با موضوع انتظار و مهدویت منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۷۶۳۰

کتاب «توقف ممنوع» با موضوع انتظار و مهدویت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «توقف ممنوع» نوشته حسن محمودی با موضوع انتظار ظهور امام زمان (عج) به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

۱۱۸۰ سال و اندی از غیبت می‌گذرد. غیبت کسی که تشنه ظهور و مشتاق عدالت و غصه دار فقر و بیچارگی و قتل و کشتار و ظلم‌ها در عالم است. این سال‌ها طولانی‌تر خواهد شد اگر من و شما همینطور که نشسته‌ایم، بنشینیم و فقط با زبان بگوییم «خدا کند که بیایی».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مگر ما چه نسلی هستیم، چه کرده‌ایم و چه تاجی بر سر داریم که امام، برای ما بیاید؟ اگر می‌خواست بیاید، چرا برای نسل‌های قبلی نیامد؟ آیا نباید تفاوتی اساسی با نسل‌های قبلی در خود ایجاد کنیم تا او بیاید؟

انتظار، حرکت است و عمل، نه سکون و چشم انداختن. منتظر، مجاهد است و مجاهد از خوشی و راحتی دست کشیده، تمام عمر خویش را در جهاد به سر می‌برد؛ و چه لذتی می‌برد از این تلاش. از آیات و روایات و کلمات بزرگان به دست می‌آید که ظهور یک دفعه اتفاق می‌افتد و خداوند قادر است.

امر ولیّ‌اش را یکشنبه اصلاح کند. اما آیا ما می‌توانیم یک‌شبه خودمان را مهیا و آماده پذیرش ظهور نمائیم؟ ما اگر قبل از ظهور آماده نباشیم، ضرر می‌کنیم و از خیل عظیم یاران حضرت جا می‌مانیم. از آنجایی که از شرط این است که حضرت یاران جان برکف و مجریان توانمند داشته باشد، پس از وظایف ماست تا بدانیم با چگونه عمل کردن می‌توانیم حضرت را چه در دوران غیبت و چه در عصر زیبای ظهور یاری کنیم. از این رو آقای حسن محمودی کتاب «در مسیر ظهور توقف ممنوع» را نوشته است جهت ارائه راهکارهایی عملی و قابل اجرا برای یاری حضرت. این کتاب ابتدا به ضرورت یاری حضرت می‌پردازد و سپس راهکارهایی برای چگونه یاری کردن امام عصر (عج) ارائه می‌دهد.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

«امام زمان (عج) فرمود: «امر ما نا گهانی است و وقتی آمد، دیگر توبه فایده‌ای نخواهد داشت.»

بی‌تردید آنچه مانع پذیرش امر فرج می‌شود، قلبی است که به‌واسطه گناهان، واژگون شده است و شایستگی پذیرش این امر نورانی را ندارد.

این قدم اول است که بدانیم ظهور نزدیک است و ناگهانی اتفاق می‌افتد و اینکه ما اگر قبل از ظهور آماده نباشیم، ضرر می‌کنیم و از خیل عظیم یاران حضرت جا می‌مانیم، خسر الدنیا و الآخره می‌شویم.
اما قدم دوم بحث در زمینه‌سازی ظهور است…»

این‌کتاب با ۱۱۲ صفحه و قیمت ۴۲ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5534414 فاطمه ترکاشوند

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب جمکران امام زمان حضرت مهدی عج ظهور امام زمان کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب ترجمه بنیاد ملی بازی های رایانه ای دفاع مقدس موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نهاد کتابخانه های عمومی کشور انتشارات ققنوس تازه های نشر انتشارات راه یار انقلاب اسلامی ایران یوسفعلی میرشکاک ادبیات کودک و نوجوان فرهنگسرای رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد

از اهداف سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» به‌کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین‌ابن علی(علیه‌السلام) و همچنین اثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا و ایجاد فضایی برای اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها، جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف و تشویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و نیز افزایش آگاهی مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت و جریان سازی در جامعه است.

سوگواره در بخش‌های علمی، ادبی و هنری با موضوعیت «پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه السلام» در ۱۲محور برگزار می‌شود و آثار مربوطه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو خلق خواهند شد.

بر اساس این فراخوان، هنرمندان تا اول محرم الحرام ۱۴۴۶ فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود در پایگاه سوگواره به نشانی www.al-nejat.com اقدام کنند.

همچنین هنرمندان می‌توانند در مسیر خلق اثر، برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با اسناد تاریخی و معرفتی مربوط به پیراهن معظم سیدالشهدا علیه‌السلام به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

متن فراخوان این سوگواره بدین شرح است:

پیراهن معظم حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام، پرچم برافراشته قیام قائم عجل‌الله تعالی فرجه، عطر ظهور در سوگواره جهانی سفینة‌النجاة به حول و قوّه الهی.

سوگواره جهانی سفینة‌النجاة آغازی است برای پاسخ به مهم‌ترین آرزو و بلکه نیاز فطری بشر یعنی نجات از هرگونه درد، رنج و نابودی.

سوگواره بین‌المللی سفینة‌النجاة فرصتی است برای عرض تعظیمی نو به بارگاه بلند مرتبه حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه السلام. هماره قلب ما با احساس نیاز به رکوع خاضعانه به این دردانه بی مثال حق، در پی بهانه ای است برای جلوه‌گر شدن خود، تا شاید در حین این رکوع به حقیقت سجده رسیده و جوهر عبودیت را در خود یافته به کنه ربوبیت رهسپار شود.

پیراهن معظم پدر بندگی، امروز اجازت بر جلوه گرفته تا شاید جای خالی تصویر تام عاشورا را در هزاران هزار ایام و روزگاران پر کند و چشم آخرالزمانی‌ها را در پیدایش قبله‌ای برای اظهار وجود، روشن کند.

پیراهن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرچم قیام صاحب ماست، پس با این نماد تام مظلومیت می‌توانیم جهان را به توجه، تدبر و خضوع دعوت کنیم. جهانیان تشنه هستند، تشنه حقیقت حسین(علیه السلام» خادم مسیح حسین، حضرت علی‌اصغر(ع) - داود منافی‌پور دبیر سوگواره جهانی سفینة‌النجاة

اهداف برگزاری سوگواره

تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا به عنوان ظرفیت‌های اثرگذار برای تهییج فطرت‌ها در جهت رسیدن به آرمان‌های حسینی

استفاده مطلوب از ذوق و استعدادهای هنری و به‌کارگیری هنر به مثابه ابزار در جهت ابلاغ پیام نجات خلق با کشتی نجات حسین بن علی علیه‌السلام

ثبات نیاز کنونی شیعه و آحاد جامعه بشری در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، جغرافیای نجات‌بخش

ایجاد فضایی برای ارتباط و اشتراک‌گذاری تجربه و دیدگاه‌ها و جذب متخصصان برجسته حوزه‌های مختلف

شویق پژوهشگران به تحقیق در زمینه‌های نو و افزایش آگاهی و دانش مردم در زمینه آرمان‌های مهدویت

جریان‌سازی در جامعه و در میان گروه‌های مختلف از طریق آگاهی‌بخشی به ایشان در موضوعات مطرح شده

دامنه برگزاری: بین‌المللی و به زبان‌های فارسی، عربی، اردو، انگلیسی و آذری

محورها و موضوعات سوگواره:

هرساله این سوگواره مختص به موضوعی است و به فضل الهی امسال با موضوع پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه‌السلام برگزار خواهد شد.

نزول پیراهن از بهشت و قبول توبه آدم(ع) به واسطه این پیراهن

سیر و اسفار این پیراهن در میان انبیای عظام و نجات همه ایشان به واسطه این پیراهن

نزول پیراهن در هنگام به آتش افتادن حضرت ابراهیم(ع) و نجات ایشان

شفای چشمان حضرت یعقوب علیه‌السلام به واسطه این پیراهن

نجات حضرت یونس(ع) از شکم ماهی به واسطه این پیراهن

تحویل پیراهن به حضرت زینب(س) توسط حضرت صدیقه کبری(س)، سه روز پیش از شهادتشان جهت ارسال به کربلا

به غارت بردن پیراهن در روز عاشورا

بازگرداندن پیراهن به اهل بیت(ع) پس از تقاضای امام سجاد(ع)

پیراهن نزد حضرت صاحب علیه‌السلام در هنگام ظهور و پوشیدن این پیراهن توسط ایشان

اهتزاز پیراهن امام حسین(ع) از اول ماه محرم از عرش

اعلام زمان ظهور برای حضرت صاحب علیه‌السلام به واسطه جوشش خون از این پیراهن در شب ظهور

تظلّم حضرت صدّیقه کبری علیه السلام در روز قیامت با پیراهن خونین سیدالشهدا علیه السلام

بخش‌های مختلف سوگواره:

بخش علمی، بخش هنری، بخش ادبی

بخش علمی: مقاله علمی، پایان نامه رساله و ...

بخش هنری: هنرهای دیجیتال (طراحی گرافیکی، پوستر، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، موشن‌گرافیک و تولید هنری با استفاده از فناوری‌های مدرن(هنرهای مرتبط بارسانه) اعم از فیلم کوتاه ۳دقیقه‌ای، فیلمنامه‌نویسی، مستند، نماهنگ، پادکست، تولید موسیقی برای تولیدات رسانه‌ای(فتوگرافی)، عکاسی، تصویربرداری در ابعاد مختلف از عکس‌های خبری گرفته تا هنری، هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه سازی و ...

بخش ادبی: شامل شعر (قالب‌های مثنوی، غزل، قصیده، قطعه، دوبیتی، رباعی، ترجیع‌بند، مستزاد، مسمّط، ترکیببند)، متن، قطعه ادبی و ...

بخش ایده و طرح: این بخش فرصت را به علاقه‌مندان می‌دهد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه موضوعات سوگواره ارائه کنند؛ در واقع هدف از این بخش، ایجاد خلاقیت و نوآوری در زمینه‌های مذکور است.

جوایز نفرات برگزیده هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، تندیس نجات، سکه تمام بهار آزادی

نفرات شایسته قدردانی هر بخش: سفر زیارتی کربلای معلی، ربع سکه بهار آزادی

زمان بندی: مهلت ثبت نام و ارسال آثار تا اول محرم الحرام ۱۴۴۶متقاضیان محترم برای ثبت‌نام و ارسال آثار به سایت رسمی سوگواره بین المللی سفینه النجاه به نشانی www.al-nejat.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • وظیفه شیعیان در دوران غیبت زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید