Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:40:43 GMT

ایران منادی آرمان عدالت و حقیقت‌طلبی در جهان است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۷۹۴۰

ایران منادی آرمان عدالت و حقیقت‌طلبی در جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی اعلایی در آئین افتتاح جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که صبح شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی جزو استان‌های بارز کشور است و ظرفیت‌های تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین بیان کرد: چند سالی است که سلطه و سلاح کشورهای استکباری دنیا معطوف به تحمیل فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به کشور ایران است.

وی با بیان اینکه برندگان تاریخ، ایستادگان در مسیر عدل و انصاف هستند عنوان کرد: در نگاه اول در مسیر شناخت قدرت‌های جهان، کسانی که آرامش و امنیت بین‌المللی را با چالش همراه می‌کنند به یقین از ابزارهای سکه، سلطه و سلاح بهره گرفته‌اند.

این مسئول ابراز کرد: شهیدان اسلام نظیر رجایی، بابایی و شهدا هسته‌ای که جریان ساز بودند با انجام عمل تروریستی و غیر منصفانه کشته شدند.

وی ادامه داد: کشور ما علی رغم آنکه می‌توانست در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد بدرخشد مورد تحریم‌های ظالمانه، غیر منصفانه و تخریب استکبار جهانی قرار گرفت.

این مسئول تصریح کرد: دشمنان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا ایران را از میادین کنار گذاشته و آرام آرام آن را در معرض فروپاشی قرار دهند و در این میان می‌کوشند تا چهره کشور را در دنیا تخریب کنند چنانچه از مسافران و گردشگران خارجی که به ایران سفر می‌کنند می‌شنویم که برداشت و ذهنیت مثبت آن‌ها متفاوت‌تر از تبلیغات رسانه‌های معاند علیه ایران است.

وی با اشاره به اینکه شاهدان عینی ایران را عرصه صلح و ادب و فرهنگ می‌دانند عنوان کرد: استکبارجهانی در سطح بین‌المللی می‌کوشد تا با دروغ‌پردازی‌، انسجام‌دادن به اپوزوسیون‌ها و تشکیل و تقویت داعشی‌ها و مجاهدین شیطان، مردم و فرهنگ این کشور را تضعیف و از در نهایت از پای درآورند.

استاندار تاکید کرد: در حال حاضر در مقابل تلاش‌های دشمن برای فروپاشی کشور شاهد آن هستیم که وضعیت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی رو به پیشرفت است.

وی مطرح کرد: چنانچه مختصات ابرقدرت بودن در دنیا مقاومت‌کردن، پیشرفت کردن و دشمنان را به عقب راندن است لازم است این مختصات ب دنیا ثابت شود.
وی در پایان آینده کشور را درخشان دانست و گفت: شما دانشجویان در کشوری تحصیل می‌کنید که منادی آرمان عدالت و حقیقت‌طلبی در جهان است اگرچه در این میان ما منکر نواقص نبوده و در تلاشیم تا نواقص را مرتفع کنیم و از شما که به عنوان سفیران و نمایندگان ایران در جوامع خود هستید انتظار داریم در صورت درک فرهنگ این کشور در مسیر گسترش ظرفیت و توانمندی‌های ایران را در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و تکنولوژی کوشا باشید.

کد خبر 5534456

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی اعلایی استاندارقزوین دانشگاه بین المللی امام خمینی بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه ویروس کرونا عید سعید قربان سنندج خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی اردبیل دعای عرفه آمار کرونا مشهد زلزله هرمزگان مجلس شورای اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور گفت: شهدا قهرمانان تاریخ و الگوی ایستادگی هستند و پاسداری از آرمان شهدا امری مهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حجت الاسلام عبدالحسین معزی با تاکید بر اهمیت جایگاه شهدا، آنان را قهرمانان تاریخ و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت برشمرد و اظهار کرد: پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی و حفظ آرمان‌های بلند و تمدن‌ساز شهدا در ایران اسلامی ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه انسان برای سعادتمندی در دنیا و آخرت نیازمند الگو است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بهترین الگو برای حرکت انسان در مسیر ترقی و تعالی هستند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به الگوبرداری شهدای جنگ تحمیلی از سیره اهل بیت علیهم السلام اظهار کرد: شهدا قهرمانان تاریخ معاصر و الگوهای کم‌نظیر ایستادگی و مقاومت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام معزی با اشاره به ایثارگری و پایمردی شهدا در هشت‌سال جنگ تحمیلی، گفت: شهدا در پاسداری از ارزش‌های اخلاقی و دینی مهم‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را خالصانه را در راه خدا هزینه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور در ادامه به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت‌سال جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی با بهره‌گیری از نهضت عاشورا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادند و از آرمان و ارزش‌های خود پاسداری کردند.

وی در پایان جایگاه شهدا را والا دانست و گفت: تکریم و تعظیم مقام شهدا و خانواده آنان، جانبازان و ایثارگران وظیفه‌ای همگانی بوده و ترویج فرهنگ ایثارگری در کشور لازم و ضروری است.

کد خبر 748558

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل