Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی روز شنبه در نشست شورای سلامت استان یزد، افزود: در سه ماه گذشته وضعیت شیوع کرونا در کشور و استان روندی کاهشی یافته بود اما به دلیل بی اهمیتی شهروندان به موارد بهداشتی برخی از شهرهای استان احتمالا مجددا وارد وضعیت نارنجی و قرمز می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستانهای بافق ، تفت ، مروست ، میبد ، مهریز و یزد وضعیت مناسبی ندارند و باید موازین بهداشتی در این شهرستان های بیش از پیش رعایت شود، بخصوص تکمیل واکسیناسیون در این مناطق باید در راس  فعالیت ها قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی استان فعالانه تر در این زمینه وارد عمل شوند، زیرا روند آمار مبتلایان در برخی از شهرستانهای استان رو به صعود است و امکان دارد در هفته های آینده  دوباره در  برخی از شهرستانها وضعیت قرمز و بازگشت محدودیت ها را شاهد باشیم.

عزیزی ادامه داد: مدیران  موظفند شخصا در جلسات مرتبط با کرونا شرکت و موارد لازم را در این زمینه پیگیری کنند و  واکسیناسیون شهروندان باید مجدد در دستور کار قرار گیرد تا وضعیت مردادماه سال گذشته با آمار روزانه بیش از  هفتصد فوتی در کشور و حدود چهل فوتی روزانه در استان یزد اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: سلامت تک تک اقشار جامعه مهم است و با توجه به سفرهای تابستانی و مراسم حجاج و اربعین، رعایت کامل آیین نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و همچنین تکمیل چرخه واکسیناسیون در اولویت اقدامات قرار گیرد. 

معاون بهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست گفت: برای تزریق واکسیناسیون باید پوشش جمعیت ۵ تا ۱۱ سال به آمار هفتاد درصد برسد که  شهرستانهای مروست، تفت و اردکان در این زمینه بهترین پوشش را داشته اند. 

محسن میرزایی افزود: بر اساس مراجعه اندک به مراکز تجمیعی واکسیناسیون، اکثر این مراکز جمع شده و فقط مرکز امام علی در صبح و عصر و مرکز دانشگاه علم و هنر صبح ها دایر است و اکثر مراکز تجمیعی بدلیل کمبود مراجعه کننده ، تعطیل شده است که در این زمینه در مراکز سلامت واکسن سینوفارم و برکت وجود دارد و تزریق این واکسن ها هم اکنون انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از هشتاد هزار دوز واکسن تاریخ گذشته از لیست خارج شده است، ادامه داد: از همه اقشار مختلف مردم درخواست می شود بدلیل روند افزایشی شیب مبتلایان به کرونا در استان، حتما تکمیل واکسیناسیون را در اولویت قرار دهند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با تاکید بر تجهیز  پایگاه مراقبت بهداشتی در فرودگاه یزد گفت: این مرکز بسیار مهم است، زیرا  سفر عتبات و حجاج از این طریق انجام می شود و این پایگاه مراقبت مرزی، مراحل تب سنجی ، مراقبت و در صورت لزوم نمونه  گیری و قرنطینه و مراقبت های بعدی را انجام خواهد داد .

در این نشست گزارشی در مورد شیوع بیماری وبا در برخی کشورهای اطرف و برخی استان ها ارائه و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد محدودیت های کرونا ویروس کرونا یزد محدودیت های کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان تاکید کردند که خطر سرطان ثانویه برای هر بازمانده سرطان سینه بسیار کم است. با این حال، نسبت به افرادی که هرگز سرطان سینه نداشته اند، این خطر افزایش می‌یابد.

«آنتونیس آنتونیو»، نویسنده ارشد این مطالعه از بخش بهداشت عمومی و مراقبت‌های اولیه در دانشگاه کمبریج در بریتانیا، خاطرنشان کرد: «این بزرگترین مطالعه تا به امروز برای بررسی خطر ابتلاء به سرطان دوم در بازماندگان سرطان سینه است.»

تیم او داده‌های بیش از ۵۸۰۰۰۰ زن و بیش از ۳۵۰۰ مرد بازمانده از سرطان سینه را که در مجموعه داده‌های ملی ثبت سرطان بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند. همه آنها تشخیص اولیه سرطان سینه شأن بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ انجام شده بود.

این تیم گزارش داد که زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنانی که قبلاً هرگز سرطان سینه نداشته اند، دو برابر با احتمال ایجاد تومور در سینه دیگر روبرو بودند.

این مطالعه نشان داد که برای بازماندگان مرد (که سرطان سینه در آنها یک بیماری بسیار نادر است)، احتمال ابتلاء به سرطان در سینه دیگر ۵۵ برابر افزایش یافته بود.

در مورد سایر انواع تومور، زنان نجات یافته از سرطان سینه در مقایسه با زنان بدون سابقه سرطان سینه، ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان آندومتر، ۵۸ درصد خطر ابتلاء به لوسمی میلوئیدی و ۲۵ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان تخمدان روبرو بودند.

سن بیمار در اولین تشخیص سرطان سینه نیز مهم بود: زنانی که قبل از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان تشخیص داده شده بودند، ۸۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به سرطان دوم مواجه شدند، در حالی که زنانی که برای اولین بار پس از ۵۰ سالگی مبتلا به سرطان سینه شده بودند، تنها ۱۷ درصد بیشتر مستعد ابتلاء به تومورهای ثانویه سرطانی بودند.

چرا سن مهم بود؟ به گفته تیم آنتونیو، احتمال دارد زنانی که در جوانی به سرطان سینه مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که سرطان‌هایشان در مراحل بعدی زندگی ظاهر می‌شود، حامل ژن‌های مرتبط با سرطان باشند.

کد خبر 6090452

دیگر خبرها

  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • بیانیه کاخ باکینگهام درباره وضعیت سلامتی چارلز سوم
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان