Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان ملی‌پوش ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: اصفهان پایتخت فرهنگِ پهلوانی زورخانه‌ای است و با وجود داشتن ۱۶۰ زورخانه فعال تاکنون میزبان مسابقات بین‌المللی نبوده است.

ابوالفضل طاووسی، در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان، اظهار کرد: تاکنون اصفهان میزبان رویداد بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای نبوده و قرار بود جام جهانی را به اصفهان بیاورند که با همه تلاش‌ها بنابر دلایلی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس این رویداد را به تهران واگذار کردند که هنوز هم برگزاری آن قطعی نیست.

وی ادامه داد: از زمان قبل از ریاست باران چشمه این مسابقات باید برگزار می‌شد و حدود ۳ سال است که عقب می‌افتد که البته مسئولان فدراسیون در تلاش هستند.

این ورزشکار رشته پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به شرایط سخت ورزش باستانی در استان اصفهان، تأکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای است، اما مسئولان استانی به ورزش‌های باستانی توجه نمی‌کنند.

طاووسی تصریح کرد: اصفهان با حدود ۱۶۰ زورخانه فعال، بیشترین تعداد زورخانه ایران را داشته و پایتخت فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای در جهان است، اما با این اوصاف هنوز دبیرخانه فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای غیرفعال بوده و تلاش‌های ما و رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان به جایی نرسیده است.

وی با تأکید بر اهمیت این رشته در اصفهان، یادآور شد: ورزش زورخانه‌ای اصفهان یکی از قطب‌های کشور بوده که در حال عقب ماندن از دیگر شهرها است.

ملی‌پوش ورزش‌های زورخانه‌ای، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با همکاری و یاری مسئولان استانی و هیئت بتوانیم به توسعه فرهنگ پهلوانی در سطح استان اصفهان کمک کنیم و به جایگاهی که باید برسیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی ورزش های زورخانه ای فرهنگ پهلوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ به مناسبت هفته مرام پهلوانی و همزمان با گرامیداشت ویژه برنامه‌های تأسیس شهر «سنندج»، هیأت ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان با همکاری اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان و شهرداری سنندج طی مراسمی آئین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج را برگزار کرد.

در این مراسم که در پارک «روجیار» شهر سنندج ورزشکاران و پیشکسوتان هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان و شهر سنندج به اجرای حرکات ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

همچنین تجلیل از پیشکسوتان و پهلوانان نامدار ورزش زورخانه‌ای استان کردستان و به ویژه شهر سنندج از جمله برنامه‌های دیگر این آئین بود.

گفتنی است؛ «فرزاد خاکی» معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان به همراه «فردین ورمقانی» سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع این اداره کل، شهردار سنندج و جمعی از کهن کسوتان و پیشکسوتان رشته زورخانه‌ای در مراسم نکوداشت هفته مرام پهلوانی حضور داشتند.

کد خبر 6089488

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس