Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر فریادرس گفت: مستندهای با موضوع "بحران آب" بخش موضوعی ششمین جشنواره تلویزیونی مستند است. هم‌چنین مهلت ارسال اثر تا ۲۹ تیرماه تمدید شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ششمین جشنواره تلویزیونی مستند با انتشار فراخوان خود در بخش‌های فیلم مستند، عکس مستند و مستندنگاری، فعالیت خود را آغاز کرده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه آن ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یاسر فریادرس قائم مقام شبکه مستند و از برگزارکنندگان این رویداد با حضور در برنامه تلویزیونی «نردبان» درباره جزئیات این رویداد صحبت کرد. 

وی در مقدمه گفت: جشنواره امسال ششمین دوره این رویداد است. در این جشنواره، بسیاری از مستندهای مطرح که مراحل اکران و پخش خود را سپری کرده است، برای اولین بار در این رویداد و در قاب تلویزیون به نمایش درمی‌آید. تلویزیونی بودن این جشنواره ویژگی مهمی برای  ماست. 

او با اشاره به اینکه بخش مجموعه مستند به جشنواره امسال اضافه شده است، گفت: در عمده جشنواره‌های مربوط به مستند، این بخش نادیده گرفته می‌شود و خلأ آن در سال‌های قبلی نیز احساس می‌شد. برهمین اساس، این بخش اضافه و تبدیل به پای ثابت جشنواره در سال‌های آینده شد. داوران این بخش نیز با داوران بخش «فیلم مستند» تفاوت دارند و به صورت مجزا داوری می‌شوند. در مراسم اختتامیه نیز به بهترین مجموعه مستند جایزه‌ای داده می‌شود. 

فریادرس درباره بخش موضوعی ششمین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: سال گذشته بخش موضوعی ویژه جشنواره، «کرونا» بود و امسال نیز مستندهای مربوط به حوزه «بحران آب» در بخش موضوعی ویژه جشنواره قرار می‌گیرند. علاوه براین، قصد داریم برنامه‌ای طراحی کنیم تا مراکز مهم مستندسازی کشور، یک جایزه به یک فیلم مستند بدهند. مرکز مستند حوزه هنری، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ... در این بخش با ششمین جشنواره تلویزیونی مستند مشارکت دارند. هم‌چنین مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به جشنواره تلویزیونی مستند تا 29 تیرماه تمدید شد. این مهلت پیش‌تر 20 تیر بود. 

وی درباره تقویم این رویداد تلویزیونی گفت: احتمالاً پخش آثار راه یافته به بخش مسابقه در شهریور و مهرماه امسال باشد و مراسم اختتامیه نیز اواسط آبان خواهد بود. نزدیک به 2 ماه پخش آثار از تلویزیون را داریم و در آن آثار کوتاه، نیمه بلند و بلند در بهترین ساعات شبکه پخش می‌شوند. ویژگی مهم جشنواره تلویزیونی این است که بینندگان می‌توانند به آثار منتخب از نظر خودشان رای بدهند. روند کار این‌گونه است که همزمان با پخش مستند، بینندگان می‌تواند از یک تا پنج ستاره به هر اثر رای بدهند و بدین واسطه در انتخاب آثار برگزیده مشارکت کنند. در مراسم اختتامیه، 3 جایزه مردمی در بخش‌های مستند کوتاه، بلند و نیمه بلند خواهیم داشت. 

قائم مقام شبکه مستند خاطرنشان کرد: روزنامه‌نگارها در بخش مستندنگاری و عکاسان نیز در بخش عکس مستند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. 

او با اشاره به حق پخش بیشتر برای مستندهای حیات وحش که در جشنواره تلویزیونی مستند شرکت کنند، گفت: مستندهای حیات وحش برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجا که تولید این مستندها بسیار پرهزینه است، تلاش کردیم حق پخش مستندهای حیات وحش را بیشتر از حد معمول که به دیگر مستندها می‌دهیم پرداخت کنیم.

وی از احتمال برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره تلویزیونی مستند در جایی به جز پایتخت خبر داد و گفت: یکی از اهداف جشنواره تلویزیونی مستند این است که تمرکززدایی کنیم. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که مراسم اختتامیه جشنواره امسال در تهران نباشد و در یکی از شهرستان‌ها آن را برگزار کنیم.

فریادرس در پایان گفت: متأسفانه در برخی از کارگردانان این تلقی ایجاد شده است که مستند تلویزیونی به معنای نسخه ضعیف از یک مستند است، اما تجربیات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که پخش فیلم مستند از تلویزیون می‌تواند اتفاقات خوبی را برای آن رقم بزند و به دیده شدن بهتر اثر کار کند. 

حقانیت حرف‌های آوینی درباره جنگ بوسنی پس از 25 سال ثابت شد/ پخش مستندی از راش‌های "نادر طالب‌زاده"معرفی 3 داور بخش "مستندنگاری" جشنواره تلویزیونی/ بخش ویژه اهالی رسانه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تلویزیون مستند تلویزیون مستند ششمین جشنواره تلویزیونی مستند مراسم اختتامیه بخش موضوعی فیلم مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌

‌با حضور معاون رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی سپاه، آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ظهر امروز اختتامیه چهاردمین جشنواره بین المللی خلیج فارس با حضور سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. 

در این آیین هیئت داوران اسامی برگزیدگان را به شرح ذیل اعلام کرد.

اشکان چاووشی از کرمانشاه برترین فیلمنامه و جایزه ویژه را کسب کرد.

بهترین فیلم نامه پویانمایی به مهدی مرادی از استان قزوین تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه تجربی نیز به پریسا قادری از ارومیه انتخاب شد.

بهترین فیلم اقتباسی کسی انتخاب نشد.

از آرسان صفا و نیما صفا از بندرعباس برای فیلم نامه قلعه گمشده تقدیر شدند.

در بخش ویژه جشنواره بهترین فیلمنامه با موضوع خلیج فارس به میرقاسم موسوی برای فیلم نامه در دل دریا تعلق گرفت.

همچنین از مهدی مرادی برای فیلم نامه زیرآوار قدردانی شد.

در بخش بهترین فیلم نامه با موضوع محیط زیست خلیج فارس،‌لوح تقدیر به بابک علوی تنها از زنجان تعلق گرفت.

بهترین فیلم نامه در بخش مردم شناسی خلیج فارس به اشکان چاووشی از کرمانشاه تعلق گرفت.

بهترین فیلمنامه با موضوع شهدای خلیج فارس به مسعود عارفی از آبادان تعلق یافت.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری جشنواره بزرگ دشت غذا در پایتخت
  • گزارش تسنیم از اختتامیه جشنواره خلیج فارس در بندرعباس‌
  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج