Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:12:54 GMT

آب ۳۸ روستای بخش بوزی شادگان وصل شد

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۴۸۴۴۳

آب ۳۸ روستای بخش بوزی شادگان وصل شد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: آب شرب ۳۸ روستای شادگان که در اثر تخریب مخزن تاسیسات آبرسانی بوزی این شهرستان دچار مشکل شده بود وصل شد.

محمدرضا کرمی نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۴ صبح امروز مخزن ۴ هزار متر مکعبی پیش ساخته شادگان به دلیل فرسوده بودن دچار لهیدگی شد و با خارج شدن این مخزن از مدار، آب شرب ۳۸ روستای شادگان قطع شد که البته نیاز آبی این روستاها با تانکر تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مخزن از نوع دو قلو بوده است که به دلیل فرسودگی و لهیدگی از مدار خارج شد اما به سرعت با بسیج کردن امکانات مشکل مخزن برطرف و آب شرب این ۳۸ روستا وصل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: با توجه به مشکل این مخزن فورا تانکرهای آبرسان برای تامین آب این روستاها در محل حاضر شدند و هیچ مشکلی در تامین آب این روستاها وجود نداشت.

کرمی نژاد با اشاره به ساخت مخزن جدید برای آبرسانی به این ۳۸ روستا گفت: دستورات لازم برای تهیه اسناد مخزن ۵ هزار متر مکعبی جهت جایگزینی این مخزن فرسوده صادر شده است که بزودی مناقصه انجام و ساخت این مخزن با فوریت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۱۰ تاکنون، ۲۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است و با توجه به عزم دولت و تاکید وزارت نیرو پروژه های آبرسانی به روستاها با سرعت در حال اجرا است. این در حالی است که در سال گذشته یک هزار و ۱۰۰ روستای خوزستان آبدار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان آبرساني مدیرعامل آبفا خوزستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی

حسین برزگر مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سفر استاندار به بخش ناغان شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.

وی افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید

حمل و بارگیری دو دستگاه پست برق طرح انتقال آب اراضی دهکهنه

برزگر ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد