Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های این سازمان در دهه ولایت گفت: جشن‌های «همیشه امیر» و جشنواره تصنیف‌های آیینی «وصی‌المصطفی‌(ص)» به این مناسبت در پایتخت برگزار می‌شود.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت این سازمان با عنوان همیشه امیر اظهارداشت: تبیین حقانیت ولایت حضرت علی(ع) و تقویت علاقه مردم به ایشان و بزرگداشت سنت‌های غدیر و ترویج جشن و شادی به مناسبت آن رویکردهای اصلی این برنامه‌هاست که شامل هفت عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۱۱۵ اجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جشن‌های همیشه امیر در روزهای پنجشنبه (۲۳ و ۳۰ تیرماه) در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود و شامل نقالی و پرده‌خوانی، مداحی، سرود و سخنرانی کارشناس مذهبی است. همچنین گردهمایی بزرگ سادات شهر تهران با عنوان سبز روشن و با حضور سادات شهر تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران سادات در شب عید سعید غدیر در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. همخوانی خطبه غدیر و بستن عقد اخوت از بخش‌های این مراسم است.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری همایش کودکانه بچه‌های غدیر افزود: این برنامه در روز عید سعید غدیر ویژه کودکان در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان پس از ثبت نام قبلی با شرکت در آن، یکهزار تکه از نقاشی متری با موضوع غدیر را رنگ‌آمیزی و سرود هر کی میاد یا علی را همخوانی می‌کنند. اهدای محصولات فرهنگی به کودکان از دیگر بخش‌های همایش بچه‌های غدیر است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشنواره تصنیف‌های آیینی وصی‌المصطفی‌(ص) را از دیگر برنامه این سازمان به مناسبت دهه ولایت برشمرد و گفت: در این جشنواره شاعران و نوحه‌سرایان برای تولید آثار فاخر با موضوع غدیر و ولایت حضرت علی(ع) رقابت می‌کنند. به رسم سال‌های گذشته، آیین پخت غذای نذری و توزیع در میان نیازمندان با عنوان مائده غدیر از سه روز قبل از عید غدیر هر شب با حضور شهروندان در میدان آیینی امام حسین(ع) برپا می‌شود.

وی اظهارداشت: سازمان فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره کشوری نقالان علوی مشارکت دارد و در ایام دهه ولایت با همکاری مدیریت فرهنگی هنری مترو، گروه‌های نقالی برگزیده جشنواره با حضور در ایستگاه‌های متروی تهران و همچنین میدان آئینی امام حسین(ع) به اجرای برنامه نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت. همچنین یک اثر نقالی به سفارش سازمان تولید و منتشر می‌شود.

فاطمیان‌پور بیان کرد: بسته محتوای مجازی همیشه امیر با تولید و انتشار بیش از ۲۰ عنوان محصول مختلف توسط فرهنگسراها در نظر گرفته شده که محصول ویدئویی روزشمار عید سعید غدیر یکی از آنهاست.

/انتهای پیام

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزار می شود فرهنگی هنری همیشه امیر دهه ولایت عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۴۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری  اردوی هفت گردی گفت: اصفهان  به‌واسطه داشتن معماری زیبای اسلامی، پل‌های سرپوشیده، مساجد و مناره‌های منحصر به فرد شایسته بهترین‌ها است و مردم خونگرم دیار نصف جهان لایق بزرگترین خدمات فرهنگی هستند.

مهدی سلطان آقایی  افزود: سالروز تولد شیخ بهایی بزرگ معمار اصفهان ، بهانه‌ای برای اهمیت بیشتر به اصفهان به عنوان سرچشمه هنر و فرهنگ کشور و فرصتی برای نشان دادن توانمندی شهرداری اصفهان جهت ارتقای رقابت کیفی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌هایی همچون «جشنواره غذا‌های سنتی اصفهان» در فرهنگسرای شاهنامه و جشن بزرگ «به نام نصف جهان» با اجرای برنامه‌های شاد و جذاب در مجموعه گردشگری باغ فدک از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه برگزاری سلسله برنامه‌های «هنرواره نقاشی» با موضوع «اصفهان شهر زندگی» ویژه مدارس منطقه از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته فرهنگی اصفهان است، اظهار کرد: برگزاری اردوی «هفت گردی» نیز بهانه‌ای برای آشنایی شهروندان با جاذبه‌های گردشگری منطقه ۷ اصفهان است.

سوم تا نهم اردیبهشت به نام «هفته فرهنگی اصفهان» نام‌گذاری شده است




باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است
  • دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد