Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:15:50 GMT

معترضان اقامتگاه نخست وزیر سریلانکا را آتش زدند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۰۰۹۹

معترضان اقامتگاه نخست وزیر سریلانکا را آتش زدند

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وبگاه «اسپکتیتر» معترضان به نخست وزیر سریلانکا، با یورش به اقامتگاه وی، این مکان را آتش زدند.

به گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس»، در بحبوحه اعتراضات در کاخ رئیس جمهوری در «کلمبو»، «رانیل ویکرمسینگه» نخست وزیرسریلانکا استعفا داد تا مسیر را برای تشکیل یک دولت همه حزبی باز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دینوک کولامبیج» سخنگوی نخست وزیر گفت که مسینگه به ​​سران حزب گفته است که زمانی استعفا خواهد داد که همه احزاب بر سر تشکیل دولت جدید توافق کنند.

معترضان روز شنبه در بحبوحه خشم فزاینده نسبت به مدیریت بحران اقتصادی که کشور را فلج کرده است، به کاخ ریاست جمهوری یورش بردند. «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا، قبل از تجمع معترضان در محوطه برای استعفا از اقامتگاه رسمی خود در «کلمبو» گریخت.

پلیس پیشتر به سوی معترضانی که محل اقامت رئیس جمهور را محاصره کرده بودند، گاز اشک آور پرتاب کرد. معترضان در نهایت سنگرها را شکستند و وارد اقامتگاه او شدند.

ده‌ها هزار معترض به کاخ ریاست‌جمهوری در پایتخت سریلانکا حمله و آن را غارت کردند تا خشم خود را علیه رهبری که او را مسئول بدترین بحران اقتصادی این کشور می‌دانند، ابراز کنند.

این کشور ۲۲ میلیون نفری با کمبود شدید ارز دست و پنجه نرم می‌کند کمبود ارز واردات ضروری سوخت، غذا و دارو را محدود کرده و آن را در بدترین آشفتگی مالی در هفت دهه گذشته فرو برده است.

فروپاشی اقتصادی سریلانکا پس از همه گیری ویروس کرونا که درآمدهای حیاتی ناشی از گردشگری و حواله‌های ارسالی را از بین برد، احساس شد. این کشور قادر به تامین مالی واردات ضروری نیست و در نتیجه باعث کمبود برنج، شیرخشک، شکر، آرد گندم و دارو شده ، در حالی که تورم سرسام آور مشکلات را بدتر کرده است.

شرکت‌های برق که قادر به پرداخت هزینه سوخت نیستند، خاموشی‌های روزانه طولانی‌مدت را به مردم تحمیل کرده‌اند، در حالی که هر روز صبح صف‌های طولانی اطراف ایستگاه‌های خدمات به وجود می‌آیند زیرا مردم برای عرضه اندک بنزین در صف هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نخست وزیر سریلانکا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه کاخ سفید، رئیس‌ جمهور آمریکا و نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه درباره رفح گفتگو کردند.

در بیانیه صادره از سوی کاخ سفید در این خصوص آمده است: رییس جمهور بایدن امروز با نخست وزیر نتانیاهو صحبت کرد. رییس جمهور بایدن نخست وزیر را در مورد تلاش ها برای تضمین توافق اسیران، از جمله از طریق گفتگوهای جاری امروز در دوحه قطر مطلع کرد.

بیانیه مذکور بدون اشاره به جزییات بیشتر اضافه کرد: رئیس جمهور موضع صریح خود در مورد رفح را تکرار کرد.

کد خبر 6098714

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • نتانیاهو در دو راهی سخت آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو در دو راهی آتش‌بس یا استعفا
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا