Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@13:21:25 GMT

مشکل کولر خونتون چیه؟ بگو تا دلیلش رو بگم

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۰۳۳۸

مشکل کولر خونتون چیه؟ بگو تا دلیلش رو بگم

بررسی دلیل مشکلات رایج کولر و راه حل آن باد گرم کولر گازی و کثیفی کندانسور کار نکردن فن کولر گازی خرابی موتور فن کولر گازی کولر گازی خاموش نمی‌شود رفع بوی بد کولر گازی چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟ دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟ ناودانی مشکل دارد فیلتر کولر گازی کثیف است دلیل نشت آب از بیرون کولر گازی چیست؟ چرا صدای کولر گازی زیاد است؟ کندانسور را بررسی کنید کولر گازی تراز نیست چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟ چرا کولر گازی گرم نمی کند؟ چرا ریموت کولر کار نمی کند؟ چرا باد کولر گازی پرتاب کمی دارد؟ دلیل پرتاب دوده و سیاهی از کولر گازی چیست؟ علائم خرابی برد کنترل الکتریکی دلیل برفک زدن کولر گازی چیست؟ فیوز متصل به کولر گازی به‌طور مداوم قطع می‌شود چند راه ساده برای جلوگیری از مشکلات کولر گازی بررسی دلیل مشکلات رایج کولر و راه حل آن

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر پاسخ شما بله است، پس قدر یک سیستم خنک کننده سالم را می‌دانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر وسیله‌ای ممکن است روزی دچار مشکل شود، حتی کولرها. در این مقاله شما را با مشکلات رایج کولرهای گازی آشنا کرده و راه‌حل‌های آن را می‌گوئیم.

یکی از مشکلات رایج کولر گازی، که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند این است که کولر گازی خنک نمی‌کند. عوامل بسیاری در بروز این مشکل موثر هستند، از خرابی کمپرسور‌ها گرفته تا لوله‌های کثیف. به همین دلیل، در هنگام مواجه با چنین مشکلی نباید به دنبال ایراد در یک قطعه خاص باشید، باید تمامی عوامل را بسنجید. موارد زیر از دلایل خنک نکردن کولر گازی است:

نشت گاز فریون

یخ زدن کویل اواپراتور

کثیفی کندانسور

خرابی فن کولر

خرابی موتور کولر گازی

و …

نشت گاز کولر از جمله گاز فریون

یکی از مشکلات کولر گازی نشت گاز است. همانطور که گفتیم اصلی‌ترین دلیلی که، باعث می‌شود کولر گازی خنک نکند مربوط به نشتی گاز فریون است. فریون کولر گازی، در اصل یک نوع گاز خاص یا یک ماده خنک کننده است، که توسط کمپرسور فشرده شده، گرمای خود را از دست داده و به مایع تبدیل می‌شود. مایع ایجاد شده در کندانسور خنک شده و سپس طی پروسه‌ای، سرمای خود را به محیط می‌دهد.

انواع گاز کولر گازی در بازار به دو دسته گاز مبرد R22 و R410 تقسیم می‌شوند. اگر کولر گازی دچار نشتی گاز شده باشد، دیگر توانایی خنک کردن محیط را نداشته و در نتیجه کولر نیز باد خنکی به محیط نمی‌دهد.بسیاری از افراد متوجه نشتی گاز از جمله گاز فریون نشده و گمان می‌کنند میزان گاز کم است، به همین دلیل آن را دوباره و دوباره شارژ می‌کنند. عده‌ای از کاربران نیز، گمان می‌کنند شارژ گاز فریون می‌‌تواند مانع از نشتی شود. اما شارژ گاز، راهکار این مشکل نیست و باید برای رفع نشتی به سراغ یک متخصص در این زمینه بروید.

متخصص باید محل نشتی را پیدا کرده و آن را درست کند. این فرایند می‌تواند طولانی‌ و هزینه‌بر باشد به ویژه وقتی گاز، بیشتر از یک نقطه نشت کرده باشد.

باد گرم کولر گازی و کثیفی کندانسور

کویل‌های کندانسور که در محیط بیرونی قرار دارند‌، بیشتر از بقیه اجزای کولر در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. گاز کولر گازی، بعد از بیرون آمدن از کمپرسور از فن و کندانسور می‌گذرد و حرارت خود را از دست می‌دهد. این نکته را هم به یاد داشته باشید که، کندانسور یا فن بیرونی، وظیفه انتقال گرمای خانه به محیط بیرون را دارد. اگر این بخش از کولر گازی با آلودگی پوشیده شود، هوای گرم از خانه خارج نشده و به کمپرسور فشار زیادی وارد می‌شود.

این موضوع، یکی از مشکلات رایج کولرهای گازی در شهرهای بزرگ به حساب می‌آید. به عبارت دیگر آلودگی کندانسور انتقال گرما را کند می‌کند و باعث می‌شود کولر، برای انجام کار‌های خود انرژی بیشتری مصرف کند و قطعات بیشتری را به کار بندازد، این مسئله تنها باعث افزایش استهلاک کولر گازی می‌شود. هنگامی که کندانسور کثیف باشد، حتی بعد از شارژ گاز فریون نیز، دستگاه محیط را خنک نخواهد کرد.

کار نکردن فن کولر گازی

یکی از اصلی‌ترین قطعات کولر، که خرابی آن می‌تواند در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد کند فن است. هر کولر گازی دو فن دارد که یکی از آنها، هوای درون اتاق را از روی سیم پیچ‌های اواپراتور رد می‌کند و دیگری هوا را از روی کندانسور یونیت خارجی عبور می‌دهد تا گرمای جذب شده را به بیرون از ساختمان هدایت کند.

اگر هر کدام از این دو فن خراب باشند جریان هوا ضعیف و کولر با مشکل مواجه می‌شود. اگر به این مشکل رسیدگی نشود، کل سیستم از کار می‌افتد باید بدانید کار نکردن فن کولر گازی، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. در اولین قدم می‌توانید خازن را بررسی کنید.

ومین قدم بررسی رله برد فن کولر گازی است، این قطعه وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز قطعات کولر را بر عهده دارد. اگر تمام موارد بالا را بررسی کرده‌اید اما هنوز، علت کار نکردن فن کولر گازی را نمی‌دانید، باید سنسور کنترل دما را چک کنید. فن کولر گازی را می‌توان تعمیر و یا تعویض کرد، این بستگی به مشکل قطعه و البته تشخیص تعمیرکار دارد.

خرابی موتور فن کولر گازی

گاهی اوقات باید، علت کار نکردن فن کولر گازی را در موتور دستگاه جستجو کرد. برای عیب یابی این قطعه کافیست، پروانه فن را با دست بچرخانید. اگر می‌بینید که پروانه نمی‌چرخد، باید برای برطرف کردن مشکل، موتور را به طور کامل تعویض کنید. زیرا بلبرینگ‌های موتور سائیده شده‌اند. اما اگر پروانه بدون هیچ مشکلی می‌چرخد، باید جریان برقی که به موتور فن می‌رسد را بررسی کنید. اگر مشکلی در جریان برق وجود ندارد، این موتور است که ایراد پیدا کرده و باید تعویض شود.

کولر گازی خاموش نمی‌شود

گاهی اوقات کولر گازی خاموش نمی‌شود و نمی‌تواند دستورات لازم را از سیستم کنترل خود دریافت کند. این مشکل، می‌تواند به دلیل خرابی و یا معیوب بودن ترموستات باشد. این قطعه برای کنترل کردن میزان دمای ولتاژ کمپرسور و فن کولر گازی به کار می‌رود، در صورت وجود مشکل در اتصال، ترموستات ولتاژ را به صورت دائمی به کمپرسور فرستاده و اجازه خاموشی به کولر را نمی‌دهد.

ترموستات کولر گازی به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم می‌شود. اگر ترموستات‌ کولر از نوع جدید و قابل برنامه‌ریزی است، بهتر است قبل از دستکاری تنظیماتش یا دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید یا با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

رفع بوی بد کولر گازی

کولر گازی شما هوای خانه را می‌گیرد و این هوا باید جایی تخلیه شود. کار لوله در سیستم کولر گازی دقیقا همین است. لوله‌ها این رطوبت را به پَن یا سینی می‌ریزند و در نهایت از سیستم بیرون می‌برند. اگر لوله در هر قسمتی از این مسیر گرفته باشد یا سینی از آب پر شده باشد، آب می‌تواند به سیستم برگشته و به آن آسیب بزند. علت بوی بد کولر گازی همین بازگشت آب و راکد ماندن آن است. همچنین برای جلوگیری از رفع بوی بد کولر گازی، باید هر چند وقت یکبار لوله‌ها و سینی کولر گازی را کنترل کنید و در صورت وجود مشکل و کثیفی آن را تمیز کنید.

ازدیاد آب در سیستم دیوارها، سقف و وسایل خانه شما را خراب خواهد کرد و اگر به آن رسیدگی نکنید، باعث رشد کپک و قارچ در محیط می‌شود. پس سرویس کولر گازی باید به طور مرتب انجام گیرد.

اگر لوله‌ها، مجرا و سینی کولر گازی تمیز هستند، باید اشکال را در قسمت دیگر، یعنی فیلتر‌ها جستجو کنید. برای عملکرد بهتر و بیشتر کولر، باید هر چند وقت یکبار زمانی را برای تمیز کردن فیلتر بگذارید. فیلتر‌ها جلوی ورود گرد و غبار همراه هوا را می‌گیرند، اما خود نیز به مرور زمان کثیف شده و هر از گاهی نیاز به نظافت دارند.

چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟

یکی از سوالاتی که برای اغلب کاربران رخ می‌دهد، این است که چرا کولر گازی خود به خود خاموش می شود؟ عوامل مختلفی می‌تواند، باعث چنین مشکلی شود که در ادامه، به شرح آن می‌پردازیم.

اتصالات و کابل کشی برق: گاهی تنها عامل خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار، اتصالی در کابل کشی ساختمان است.

برد نیم سوز شده است: شاید بتوان از برد، به عنوان مغز کولر گازی نام برد. زیرا این قطعه فرماندهی قطعات را بر عهده داشته و دستورات را به بخش‌های مختلف می‌فرستد. با خرابی برد، کولر بعد از مدتی خود به خود خاموش شده و یا در مواردی دیگر روشن نخواهد شد.

کمپرسور خراب شده است: کمپرسور از قطعات اصلی، کولر گازی است تا این قطعه استارت نزند دستگاه نیز کار نخواهد کرد. اگر کولر را روشن کرده و می‌بینید که دستگاه، دقایقی بعد از روشن شدن از کار افتاده و خاموش می‌شود، کمپرسور مشکل پیدا کرده است.

دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟

هنگامی که بخار به مایع تبدیل می‌شود، کولر گازی آن را از یک ناودانی رد کرده و به لوله‌های درین رسانده و سپس از دستگاه خارج می‌کند. اما گاهی اوقات این قطرات، به جای خروج از دستگاه از پنل داخلی نشت می‌کنند. حال سوال اصلی اینجاست که، دلیل نشت آب از داخل کولر گازی چیست؟

ناودانی مشکل دارد

اشاره کردیم که، قطرات آب حاصل از سرد شدن رطوبت هوا و میعان، از طریق ناودانی یا همان سینی تخلیه به سمت لوله‌های درین می‌روند. در عین حال هوایی که به داخل پنل می‌رود، دارای ذرات و گرد و غبار ریزی بوده که با رطوبت داخل ناودانی ترکیب شده و به جرم تبدیل می‌شوند. این جرم‌ها باعث گرفتگی خروجی سینی شده و باعث ریزش آب از پنل می‌شود.

فیلتر کولر گازی کثیف است

یکی از قطعاتی که شاید نقش آن، در عملکرد کولر گازی به چشم نیاید فیلتر آن است. کار این قطعه، گرفتن گرد و غبار ذرات هوا بوده و تمیزی آن می‌تواند عملکرد دستگاه را افزایش دهد. اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، هوا در داخل دستگاه به خوبی جریان نداشته و کولر یخ می‌زند. بعد از خاموشی کولر، یخ آب شده و چکه چکه بیرون می‌آید. نیازی به تعویض فیلتر کولر گازی نیست، شما می‌توانید با کمک دفترچه راهنمای دستگاه این قطعه را بیرون آورده و تمیز کنید.

دلیل نشت آب از بیرون کولر گازی چیست؟

 کم شدن میزان گاز مبرد، تنها روی مقدار و قدرت خنکی دستگاه تاثیر نمی‌گذارد. با کم شدن میزان گاز مبرد، پنل و لوله‌های فین یخ می‌زند. با خاموشی کولر، این یخ‌ها آرام آرام آب شده، به داخل ناودانی ریخته و از پنل خارج می‌شود. با سرویس دوره‌ای به موقع، می‌توانید از کم شدن میزان گاز و یا نشت آن آگاه شده و جلوی رخ دادن این مشکلات را بگیرید.

 شاید جالب باشد بدانید که، در داخل سیستم کولر گازی، همیشه مقداری آب وجود دارد. خود کولر با انجام پروسه‌هایی، این مقدار آب را تخلیه می‌کند. اما اگر مشکلی در این پروسه رخ دهد و آب از مسیر چرخه خارج شود، در نهایت از پنل و یا دریچه‌های دیگر چکه خواهد کرد.

اگر به دنبال راه حل برای نشتی آب از کولر هستید می توانید با مقاله چرا کولر گازی آب می دهد؟ این مشکل را به راحتی رفع کنید.

چرا صدای کولر گازی زیاد است؟

اغلب مدل‌های مختلف کولر گازی، از قابلیت بی صدا بودن برخوردار هستند. پس اگر در حین کار دستگاه، صدا‌هایی عجیب و غریب از آن می‌شنوید، باید این نشانه را جدی گرفته و آن را تعمیر کنید. علت صدای کولر گازی می تواند از موارد زیر باشد:

کندانسور را بررسی کنید

کولر را بررسی کرده و می‌بینید که به طور طبیعی کار می‌کند اما صدایی ناهنجار می‌دهد. در کولر‌های اسپلیت یا دو تکه، پنل خارجی، بیرون از خانه قرار دارد. گرمای موجود در پنل خارجی، باعث می‌شود این قطعه به پناهگاه و لانه پرندگان تبدیل شود. پس اگر سروصدای زیادی از کولر شنیدید، یک چراغ قوه برداشته، پنل را چک کرده و هرگونه جسم خارجی را از آن خارج کنید.

کولر گازی تراز نیست

تراز نبودن هر وسیله الکترونیکی، می‌تواند روی کارکرد آن تاثیری منفی بگذارد. تراز نبودن پنل داخلی و حتی پنل خارجی، باعث سروصدای غیر عادی دستگاه خواهد شد. بهتر است برای رفع این مشکل، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟

یکی از سوالاتی که، برای اغلب کاربران رخ می‌دهد این است که، چرا کمپرسور اسپیلت کار نمی کند؟ قبل از پاسخ به این پرسش، باید بگوئیم که کمپرسور در واقع، همان موتور دستگاه است که وظیفه گردش گاز فریون در سیستم کولر گازی را دارد.

 با عدم سرویس به موقع و استفاده مداوم از دستگاه، سیم‌های آن پس از مدتی پوسیده شده و دیگر نمی‌توانند برق را به کمپرسور برسانند. در نتیجه کمپرسور نیز روشن نخواهد شد.

 همانطور که اشاره کردیم، برد مانند مغز دستگاه عمل کرده و وظیفه تامین ولتاژ فن و کمپرسور را دارد. پس با خرابی برد، ولتاژ کمپرسور نیز تامین نشده و این قطعه روشن نمی‌شود و تعمیر کولر گازی باید انجام شود.

 خازن قطعه‌ای است که روی، کمپرسور نصب شده و این قطعه را راه می‌اندازد. با خرابی این قطعه، خبری از کار کمپرسور نخواهد بود.

چرا کولر گازی گرم نمی کند؟

 اگر متوجه شدید که، سیستم گرمایشی کولر گازی، باد گرم تولید نمی‌کند باید عیب یابی را شروع کنید. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید از سیستم گرمایشی، در فصل زمستان استفاده کنید باید قبل از هرکاری، سرویس کولر گازی به صورت دوره ای دوره‌ای را انجام دهید.

ابتدا ترموستات را چک کنید، اگر این قطعه در حالت سرمایش یا خاموش قرار گرفته باشد، خبری هم از گرم شدن فضا نخواهد بود.

 اگر دستگاه در حالت گرمایش قرار گرفته، اما باد بسیار ضعیف است باید بدانید که مشکلی در شیر برقی دستگاه وجود دارد.

هنگامی که گزینه گرمایشی دستگاه را انتخاب می‌کنید، به کار افتادن دستگاه برای وزیدن باد گرم، در حدود ۵ دقیقه طول خواهد کشید. اما اگر می‌بینید دستگاه برای گرم کردن پنل داخلی، زمان زیادی می‌گذارد، به احتمال قوی کولر نیاز به شارژ گاز دارد. برای راهنمایی بیشتر در این مورد می توانید مقاله آموزش نحوه تنظیمات گرمایش کولر گازی را مطالعه کنید.

چرا ریموت کولر کار نمی کند؟

برق رسانی به ریموت کنترل، توسط باتری‌های قلمی و ساعتی انجام می‌گیرد. با تمام شدن باتری، ریموت نیز عملکرد خود را از دست خواهد داد. پس قبل از هرکاری، ابتدا باتری دستگاه را چک کرده و آن‌ها را با باتری‌های نو تعویض کنید.

اگر با تعویض باتری‌هم، می‌بینید که ریموت کار نمی‌کند، ممکن است کریستالی که روی برد ریموت نصب شده مشکل پیدا کرده باشد. گاهی اوقات شدت خرابی به حدی است که، باید کنترل را تعویض کنید.

با خرابی برد کنترل اصلی، ریموت نیز کار نخواهد کرد. برد کنترل، دارای یک ریسور مادون قرمز بوده که، وظیفه دارد سیگنال‌های ریموت را دریافت کند. اگر این برد خراب شود، ریموت نیز کار نخواهد کرد.

چرا باد کولر گازی پرتاب کمی دارد؟

متوجه شده‌اید که قدرت دستگاه کم شده و محیط خنک نمی‌شود، در چنین شرایطی با استفاده از ریموت قدرت دستگاه را افزایش می‌دهید، اما می‌بینید که تاثیری در میزان قدرت و پرتاب باد ندارد. باید دید که چرا باد کولر گازی پرتاب کمی دارد؟

 یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها، برای کاهش قدرت و پرتاب باد کثیف شدن فیلتر کولر است. فیلتر به مرور زمان با گرد و غبار مسدود و مانع از پرتاب پر قدرت باد می‌شود.

با اینکه فیلتر‌هوا بیشتر گرد و غبار‌ها را به خود می‌گیرد، اما میزان کمی از آن‌ها از فیلتر عبور کرده و روی اواپراتور می‌نشینند. به مرور ضخامت گرد و غبار روی این قطعه افزایش یافته و مانع از عبور جریان هوا می‌شود.

دلیل پرتاب دوده و سیاهی از کولر گازی چیست؟

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران با آن مواجه می‌شوند، پرتاب دود و سیاهی از کولر گازی است. این عامل اغلب با کم شدن قدرت پرتاب باد همزمان است. دقت کنید که کولر گازی شما در کدام قسمت از خانه قرار دارد؟ اگر نزدیک به آشپزخانه باشد، به مرور ذرات چربی روی فن نشسته و باعث جذب گرد و غبار می‌شوند. این دوده‌ها و سیاهی‌ها، قدرت کولر را تحت تاثیر قرار داده و بعد از مدتی به بیرون پرتاب می‌شوند. برای رفع این مشکل باید فن داخلی را تمیز کنید. برای اینکه آسیبی به کولر وارد نشود، این کار را به یک تعمیرکار بسپارید.

علائم خرابی برد کنترل الکتریکی

همانطور که اشاره کردیم، برد الکترونیکی وظیفه کنترل و هماهنگ کردن بخش‌های مختلف دستگاه را بر عهده دارد. این قطعه از دیود، رله برد و وریستور و…تشکیل شده است. از کار افتادن کمپرسور، روشن نشدن کولر گازی، کاهش قدرت دستگاه و وزیدن باد گرم، برخی از علائم خرابی برد کنترل الکترونیکی هستند.

دلیل برفک زدن کولر گازی چیست؟

اولین نکته‌ای که باید، درباره برفک زدن کولر گازی بدانید این است که، این مشکل هیچ ارتباطی به نوع فصل ندارد. به عبارت دیگر اگر سرویس دوره‌ای را، به موقع انجام ندهید، در هر زمانی با این مشکل مواجه خواهید شد. چند عامل باعث چنین رخدادی خواهد شد که، در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 یکی از دلایل برفک زدن کولر گازی، کم شدن میزان گاز و یا نشتی آن است. اگر دستگاه دچار نشتی و یا گاز از میزان مشخصی کمتر شده باشد، کولر گازی برفک خواهد زد.

 همانطور که اشاره کردیم، کمپرسور از مهم‌ترین قطعات کولر گازی است. با خرابی سایر بخش‌هایی مانند سنسور، کنتاکتور و برد دستگاه و…کمپرسور که در اصل موتور است، به طور یکسره کار می‌کند. با یکسره کار کردن کمپرسور، برفک در پنل داخلی و لوله‌ها ایجاد می‌شود.

گفتیم که تنها راه، برای پیشگیری از برفک زدن کولر گازی، انجام سرویس دوره‌ای است. اما اگر در شرایطی قرار گرفتید که با این مشکل مواجه شدید، می‌توانید فیلتر هوای کولرگازی را تعویض کرده، کویل اواپراتور را تمیز کرده و فن بلوور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

فیوز متصل به کولر گازی به‌طور مداوم قطع می‌شود

یکی از مشکلاتی که اغلب کاربران، با آن مواجه می‌شوند پریدن فیوز کولر گازی است. شاید ساده‌ترین دلیل برای پریدن فیوز کولر گازی، کثیفی فیلتر‌ها باشد. با نشستن گرد و غبار روی فیلتر‌ها و کثیفی آن‌ها، کولر برای خنک کردن محیط انرژی زیادی مصرف می‌کند. همین امر باعث می‌شود، قطعات داخلی کولر گازی به شدت داغ کرده و به دستگاه فشار زیادی وارد شده و فیوز بپرد.

یکی دیگر از دلایل پریدن فیوز کولر گازی، عمر بالای دستگاه است. قطعات به کار رفته درون کولر گازی، بعد از مدتی مستهلک شده و از کار می‌افتند. در چنین شرایطی کولر گازی، دیگر پاسخگوی نیاز شما نبوده و نمی‌تواند محیط را خنک کند.

چند راه ساده برای جلوگیری از مشکلات کولر گازی

داکت‌ها را چک و نشتی آن‌ها را برطرف کنید. اگر هوای کافی و خنک از کولر شما خارج نمی‌شود یا قبض برق به شکلی غیرعادی گران شده، احتمالا داکت کولرتان نشتی دارد. وقت آن رسیده که با تعمیرکار معتبر در تماس باشید.

روی یونیت خارجی را بپوشانید. تابش مستقیم آفتاب، دشمن اجزای داخلی یونیت است.

ترموستات قابل برنامه‌ریزی را جایگزین ترموستات‌های قدیمی دستی کنید: این ترموستات‌ها علاوه بر کاربری ساده‌ای که دارند و جلوی مصرف بی‌رویه انرژی را می‌گیرند.

از سرویس سالانه غافل نشوید، خیلی از مشکلات گفته شده فقط و فقط به خاطر کهنگی یا کثیفی قطعات به وجود می‌آیند. 

 

منبع: آچارباز لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر تابستان کولر کولر گازی اخبار عمومی مشکلات کولر گازی اخبار مرتبط کولر چند؟ +قیمت پایانی مرداد ۱۳۹۹/۵/۲۷ قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۵/۲۶) ۱۳۹۹/۵/۲۶ انواع کولر چند؟ +جدول ۱۳۹۹/۵/۲۴ قیمت جدید کولر آبی (۱۳۹۹/۵/۲۲) ۱۳۹۹/۵/۲۲ قیمت جدید کولر؟ (۱۳۹۹/۵/۲۰) ۱۳۹۹/۵/۲۰ قیمت جدید کولر گازی (۹۹/۵/۱۶) ۱۳۹۹/۵/۱۶ آخرین ویدیو ها فرود ناگهانی هواپیما در وسط بزرگراه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۹ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۳:۱۶ بغض بهرام افشاری اشک ایرج طهماسب را درآورد + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۵۰ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۴۲ فیلم الهام چرخنده در حال آواز خواندن لو رفت! ۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۲۲:۲۶ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال خرید تتر نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۰:۲۴ مشکل کولر خونتون چیه؟ بگو تا دلیلش رو بگم ۰۰:۱۹ مصوبه جدید کنکور ۱۴۰۲ به زودی ابلاغ می شود ۰۰:۰۸ فال ابجد روزانه امروز یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۳ ۵ بلایی که زیاد نشستن بر سر بدنتان می آورد ۲۳:۵۸ اتصال دو گوشی به پروفایل واتس آپ ۲۳:۴۹ لرزش اندام های مختلف بدن خبر از چه می دهند؟ + علل ۲۳:۴۷ هکرهای طرفدار روسیه به پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا حمله کردند ۲۳:۳۶ واکنش ایران به طرح موضوع تکمیل سامانه های پدافند هوایی در منطقه از سوی یک مقام آمریکایی ۲۳:۳۴ با دخالت اطرافیان در تربیت فرزندمان چه کنیم؟ ۲۳:۳۱ دمای هوا دوباره افزایش می یابد ۲۳:۱۶ با دیدن این ویدیو آرامش را به وجود خود باز گردانید ۲۳:۰۹ ۱۰ ماسک برای شادابی فوری صورت خسته ۲۳:۰۳ ترافیک در جاده کندوان سنگین است ۲۲:۴۲ آموزش پخت سیب زمینی شکم پر + فیلم ۲۲:۳۹ لاغرکننده ترین نوشیدنی های طبیعی دنیا ۲۲:۱۶ دارویی برای درمان شایع ترین سرطان های کشور + فیلم ۲۲:۰۱ نحوه صحیح شستن انواع بالشت با دست و ماشین لباسشویی ۲۱:۵۳ واکنش گل قهر و آشتی به لمس شدن + فیلم ۲۱:۴۸ سبز شدن آسمان پس از وقوع توفان + فیلم ۲۱:۴۱ تزئین کیک به شکل سبد میوه + فیلم ۲۱:۴۱ جنسیت جنین کی و کدوم هفته بارداری مشخص می شه؟ ۲۱:۳۰ تور ۴ روزه دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۱۶ اعتصاب غذای پنگوئن ها به دلیل کیفیت! + فیلم ۲۱:۱۱ از کندی تا آبه؛ مهم ترین ترورهای سیاسی تاریخ ۲۱:۰۷ مهارت نه گفتن قبل از صدمه خوردن اینطور بیاموزید ۲۱:۰۱ بازی بدون توپ امیرحسین توخته یک امتیاز برای ایران داشت + فیلم ۲۰:۵۰ کاخ سفید عید قربان را به مسلمانان جهان تبریک گفت ۲۰:۴۳ ایده ارزان و رومانتیک شاد کردن همسر (مناسب خانم ها) ۲۰:۳۰ چه بر سر دوج کوین خواهد آمد؟ ۲۰:۲۲ ویدیویی که یادآور انیمیشن «راتاتوی» شد + فیلم ۲۰:۱۸ ایران سه - صربستان صفر؛ ایتالیا ما داریم می آییم ۲۰:۱۳ نشانه های هشدار دهنده خودکشی در کودکان! + راه حل ۱۹:۵۵ پیشنهاد سازمان هواپیمایی به دوحه: هواپیما‌های قطری در ایام جام جهانی در ایران پارک شوند ۱۹:۵۲ پروژه زنجیره فولاد در کردستان می تواند تحول جدی در استان ایجاد کند ۱۹:۴۸ برای جوش نزدن صورتت، این رازها به دردت میخوره ۱۹:۴۱ والدین سمی این حرف ها رو به بچه هاشون زیاد می گن ۱۹:۳۶ زیبایی شگفت انگیز و ترسناک یونان + فیلم ۱۹:۳۳ هشدار باد شدید و تنش دمایی در تهران ۱۹:۳۱ استتار شگفت انگیز یک مار روی ریشه های درخت + عکس ۱۹:۲۴ نظام روانشناسی همچنان در برابر اتصال به درگاه ملی مجوزها مقاومت می کند! ۱۹:۱۷ رویترز: ایران غنی سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته در فردو را آغاز کرده است ۱۹:۱۷ مطمئن ترین روش برای تشخیص طلای اصل از تقلبی و بدل ۱۹:۱۴ مقایسه بحران حباب دات کام و سقوط بازار رمزارز ۱۹:۰۶ تمام خواص ، فواید و عوارض خاکشیر + روش شستشو و مصرف خاکشیر ۱۸:۵۵ دولت هم با طرح وزارت صمت در خصوص بورس کالا مخالف است ۱۸:۵۰ انتشار اولین پیوست عدالت برای هوشمندسازی یارانه آرد ۱۸:۴۲ بازدید استاندار کرمان از کارخانه کرمان موتور ۱۸:۳۹ متقاضیان نگهداری سگ باید مجوز بگیرند/ از صادرات سگ حمایت می کنیم ۱۸:۳۵ اگر با اولین یارانه ۴۵ هزار تومانی بیت کوین خریده بودید... ۱۸:۳۴ پیش بینی قیمت طلا و سکه تا آخر هفته اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تابستان کولر کولر گازی اخبار عمومی مشکلات کولر گازی مشکلات کولر گازی خود به خود خاموش فیلتر کولر گازی کولر گازی چیست قیمت جدید کولر دلیل نشت آب کولر گازی یکی از مشکلات چرا کولر گازی بررسی کنید اغلب کاربران کولر گازی کولر گازی کولر گازی خاموش می شود اشاره کردیم باعث می شود تعویض کنید گاهی اوقات ۱۴۰۱ ۰۴ ۱۸ گرد و غبار پنل داخلی پیدا کرده شارژ گاز فیلتر ها خواهد شد لوله ها دوره ای اما اگر فیلم ۲۱ باد گرم راه حل ۱۳۹۹ ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش نصب کولر صنعتی آبی

 

یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های سرمایشی صنعتی، کولر صنعتی میباشد که در صنایع و مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به دنبال آموزش نصب کولر صنعتی آبی هستید، مطالعه این مقاله به شما توصیه می‌شود. در اینجا، ما روش نصب کولر صنعتی و نکات ایمنی مرتبط با آن را بررسی خواهیم کرد.

 

برخلاف برخی سیستم‌های خنک‌کننده دیگر، نصب کولر صنعتی چندان پیچیده نیست و با رعایت اصول ایمنی و داشتن کمی دانش فنی، می‌توانید این دستگاه را بدون مشکل نصب کنید. البته همیشه باید ایمنی را در اولویت قرار دهید و تمام احتیاط‌های لازم را رعایت کنید. در صورتی که امکان‌پذیر باشد، توصیه می‌شود نصب کولر صنعتی توسط شرکت سازنده یا تکنسین‌های حرفه‌ای انجام شود.

 

انواع کولر صنعتی

اگر هنوز کولر صنعتی نخریده‌اید یا قصد خرید آن را دارید، باید بدانید که کولرهای صنعتی در مدل‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شوند، و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. در اینجا، دو نوع اصلی از کولرهای آبی صنعتی را معرفی می‌کنیم:

 

کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ، دو نوع مختلف از تجهیزات خنک‌کننده هستند که بر اساس نیازهای متفاوت کاربران طراحی شده‌اند. کولرهای آکسیال، جریان هوای قوی را بدون نیاز به کانال‌کشی فراهم می‌کنند، در حالی که کولرهای سانتریفیوژ، با فن‌های قدرتمند خود، امکان خنک کردن فضاهای بزرگ را با استفاده از کانال‌کشی ارائه می‌دهند.

 

هر دو نوع کولر برای محیط‌های صنعتی و تجاری قابل استفاده هستند، اما نحوه نصب و استفاده از آنها متفاوت است. کولرهای آکسیال معمولاً به‌راحتی نصب می‌شوند و برای فضاهای باز یا مناطقی که نیاز به کانال‌کشی ندارند، مناسب هستند. این کولرها برای گلخانه‌ها، سالن‌های تولید کوچک و فضاهای باز ایده‌آل‌اند.

 

در مقابل، کولر سانتریفیوژ به دلیل قدرت بیشتر و امکان کانال‌کشی، برای صنایع بزرگ، کارگاه‌ها و فضاهایی که به خنک‌سازی دقیق‌تر نیاز دارند، طراحی شده‌اند. نصب این کولرها معمولاً نیازمند برنامه‌ریزی دقیق برای کانال‌کشی و تعیین مسیر جریان هوا است.

 

در انتخاب بین این دو نوع کولر، باید به نیازهای محیط و ظرفیت مورد نظر دقت کرد. کولرهای آکسیال برای فضاهای کوچک‌تر با نیاز به جریان هوای قوی مناسب هستند، در حالی که کولرهای سانتریفیوژ برای فضاهای بزرگ‌تر و پیچیده‌تر که نیاز به توزیع هوا از طریق کانال دارند، بهتر عمل می‌کنند.

 

برای انتخاب صحیح، توصیه می‌شود قبل از خرید، تحقیقات کافی انجام دهید تا کولر مناسبی برای نیازهای خود انتخاب کنید. همچنین، قبل از نصب، باید اطمینان حاصل کنید که محیط برای نوع کولر انتخابی مناسب است و مسیرهای کانال‌کشی و نصب به‌درستی تعیین شده‌اند.

 

برای اطلاعات بیشتر، توصیه می‌شود به نکات مهم خرید کولر صنعتی را مطالعه کنید.

 

هنگام انتخاب مکان مناسب برای نصب کولر صنعتی، اولین گام اغلب شامل اندازه‌گیری دقیق منطقه‌ای است که قصد دارید کولر را در آن نصب کنید. بسته به نوع کولری که مد نظر دارید، لازم است بهترین محل ممکن را پیدا کنید.

 

در این فرآیند، مهم است اطمینان حاصل کنید که مکان انتخابی، به منابع برق و آب دسترسی آسانی دارد؛ این امر نه تنها نصب را ساده‌تر می‌کند، بلکه در آینده عملیات نگهداری را نیز آسان‌تر خواهد کرد.

 

نکته دیگر این است که مکان مورد نظر باید فضای کافی برای جریان هوا داشته باشد، زیرا جریان هوای مناسب عملکرد کولر را بهبود می‌بخشد. در صورت محدودیت جریان هوا، کولر ممکن است به درستی عمل نکند و کارایی آن کاهش یابد.

 

در نظر داشته باشید که وجود سایه در محل نصب کولر، مزیتی است که به کارایی بیشتر و افزایش عمر دستگاه کمک می‌کند. اگر چنین سایه‌ای به‌طور طبیعی وجود ندارد، می‌توانید از یک سایه‌بان یا پوشش مناسب برای ایجاد شرایط مطلوب‌تر برای کولر استفاده کنید.

 

نکات ایمنی هنگام نصب کولر صنعتی بسیار مهم هستند. قبل از شروع کار، مطمئن شوید که همه ابزارها و وسایل لازم را دارید. ابتدا جریان برق را کاملاً قطع کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه به هیچ منبع برقی متصل نیست. همچنین، بررسی سیم‌کشی‌ها برای اطمینان از صحت آنها و دور بودن محیط از رطوبت بیش از حد، بسیار مهم است. اتصالات الکتریکی باید به صورت امن و مطمئن انجام شوند.

 

هنگام نصب کولر صنعتی، همیشه از وسایل ایمنی مانند دستکش، عینک ایمنی و لباس محافظ استفاده کنید تا از حوادث جلوگیری کنید.

 

پیش از شروع به کار با کولر صنعتی، آن را تحت آزمایش فشار و بررسی عملکرد قرار دهید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند. برای تنظیمات یا تعمیرات تخصصی، بهتر است از تکنسین‌های مجرب استفاده کنید تا از عملکرد صحیح و ایمنی کولر مطمئن شوید. بهترین روش این است که کار نصب را به تیم حرفه‌ای یا شرکت فروشنده بسپارید.

 

اگر قصد دارید یک کولر صنعتی دست دوم را نصب کنید و تخصص فنی کافی ندارید، حتماً از یک فرد ماهر کمک بگیرید تا مراحل نصب به درستی انجام شود و ریسک‌های ایمنی به حداقل برسد.

 

یک نکته نهایی مهم این است که کولر را از مواد قابل اشتعال و شیمیایی دور نگه دارید. این کار نه تنها در زمان نصب، بلکه در طول زمان بهره‌برداری از کولر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا از بروز خطراتی مانند آتش‌سوزی یا انتشار مواد سمی جلوگیری می‌کند.

 

راهنمای نصب کولر آبی صنعتی

نصب کولر صنعتی آبی یک فرایند نسبتاً ساده است که با دنبال کردن چند مرحله قابل انجام است. در ابتدا باید مکانی مناسب برای نصب انتخاب شود که از استحکام و توانایی تحمل وزن کولر اطمینان داشته باشید. سپس، اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی متصل شده است. در نهایت، دریچه‌ها را تنظیم کنید تا هوای خنک به درستی جریان یابد. در ادامه، مراحل نصب کولر صنعتی آبی را مرحله به مرحله توضیح داده‌ایم.

 

 ۱. نصب سیستم آب‌رسانی کولر صنعتی

برای اتصال کولر به منبع آب، از لوله‌های پلاستیکی استفاده کنید. ابتدا از سلامت لوله‌ها مطمئن شوید و اطمینان حاصل کنید که هیچ ترک یا پوسیدگی‌ای در آن‌ها وجود ندارد. استفاده از لوله‌های پلاستیکی با کیفیت و شیرفلکه مناسب، ضامن عملکرد درست کولر است.

ابتدا یک سر لوله پلاستیکی را با استفاده از مهره و بوش به شیرفلکه وصل کنید و سپس انتهای دیگر را به ورودی شناور کولر متصل نمایید. شیرفلکه را موقتاً بسته نگه دارید تا از نشت آب جلوگیری شود.

 

۲. نصب و تنظیم شناور کولر آبی

پس از اتصال سیستم آب‌رسانی، وقت آن است که شناور را نصب و تنظیم کنید. شناور مسئول کنترل سطح آب در کولر است. مطمئن شوید که شناور به درستی نصب شده و به خوبی کار می‌کند. اگر سطح آب کم است، شناور را به سمت پایین تنظیم کنید تا آب بیشتری وارد کولر شود. اگر سطح آب زیاد است، آن را به سمت بالا تنظیم کنید تا سطح آب کاهش یابد.

 

3. نصب پمپ آب و سایر تجهیزات

بعد از نصب و تنظیم شناور، نوبت به نصب پمپ آب می‌رسد. شیلنگ پمپ را به ورودی آن وصل کنید و سپس پمپ را در محل مشخص‌شده قرار دهید. پس از این مرحله، مطمئن شوید که شیلنگ‌ها به درستی متصل شده و هیچ نشتی‌ای وجود ندارد.

 

۴. نصب و راه‌اندازی موتور کولر صنعتی

بعد از اتمام نصب سیستم آب‌رسانی، حالا وقت نصب موتور کولر است. ابتدا مطمئن شوید که موتور به طور کامل در جای خود قرار گرفته تا از هرگونه نشت آب روی آن جلوگیری شود. سپس سیم‌های برق را به ترمینال‌های موتور وصل کنید. اگر کولر شما از تسمه و پولی استفاده می‌کند، تسمه را روی پولی قرار داده و سپس پولی را به موتور متصل کنید.

 

۵. اتصال به برق و راه‌اندازی کولر

در این مرحله، سیم‌کشی برق انجام می‌شود. اطمینان حاصل کنید که تمامی اتصالات به‌درستی انجام شده و هیچ‌گونه اتصال اشتباهی وجود ندارد. سپس کلید کولر را به سیم‌کشی مربوطه متصل کنید.

 

بعد از طی کردن این مراحل، کولر صنعتی آبی آماده راه‌اندازی است. با این حال، همیشه توصیه می‌شود پس از نصب، کولر را آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی کار می‌کند و هیچ نشتی یا مشکلی وجود ندارد. اگر هر گونه مشکلی مشاهده کردید، فوراً آن را برطرف کنید یا با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

 

چطور می‌توان از کولر صنعتی به بهترین شکل نگهداری کرد؟

 

نکات کلیدی در حفظ و نگهداری کولر صنعتی

برای اینکه کولر صنعتی‌ کارایی بهتری داشته باشد و از خرابی زودهنگام آن جلوگیری کنید، رعایت چند نکته کلیدی ضروری است. پس از یادگیری نحوه نصب کولر صنعتی، باید به روش‌های نگهداری صحیح توجه کنید. این راهکارها به شما کمک می‌کنند تا عمر دستگاهتان افزایش یابد و از خرابی‌های غیرمنتظره جلوگیری شود.

 

اولین نکته، پایبندی به دستورالعمل‌های تولیدکننده است. هر شرکت سازنده کولر، دستورالعمل‌های مخصوصی برای نگهداری ارائه می‌دهد که دانستن آن‌ها برای استفاده بهینه و طولانی‌مدت ضروری است. هر مدل ممکن است دستورالعمل‌های ویژه‌ای داشته باشد، بنابراین بهتر است همواره دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

 

یکی دیگر از اقدامات مهم، بازبینی دوره‌ای است. کولرهای صنعتی به‌طور مداوم در حال کار هستند، بنابراین ممکن است مشکلات جزئی یا عمده‌ای در طول زمان ایجاد شود. با انجام بازدیدهای منظم، می‌توانید خرابی‌های احتمالی را قبل از تبدیل شدن به مشکلات جدی شناسایی و رفع کنید.

 

اگر متوجه هرگونه خرابی یا نشتی شدید، به‌سرعت اقدام به تعمیر کنید. کولرهای صنعتی از چندین بخش تشکیل شده‌اند که به‌طور هماهنگ عمل می‌کنند. پس اگر یکی از بخش‌ها دچار مشکل شود و به‌موقع رسیدگی نشود، می‌تواند به سایر قسمت‌ها آسیب بزند و حتی به خرابی موتور کولر منجر شود.

 

هنگام تعویض قطعات، از قطعات باکیفیت استفاده کنید. قطعات ارزان‌تر ممکن است در کوتاه‌مدت هزینه‌ها را کاهش دهند، اما در بلندمدت باعث افزایش خرابی‌ها و کاهش عمر مفید دستگاه می‌شوند. همیشه انتخاب یک قطعه باکیفیت ارجح است و از خرید مکرر قطعات ارزان‌قیمت جلوگیری می‌کند.

 

انتخاب کولر صنعتی مناسب برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است. این انتخاب باید بر اساس شرایط محیطی و نوع فعالیت‌های شما باشد. کولرهای مخصوص گلخانه و کولرهای مناسب برای سوله، از جمله انواع رایج هستند.

 

در نهایت، نصب صحیح کولر صنعتی نیز بسیار مهم است. این مرحله شامل انتخاب مکان مناسب، نصب درست دستگاه، اتصالات الکتریکی و لوله‌کشی آب به‌صورت صحیح، تنظیمات متناسب با محیط، تست عملکرد برای اطمینان از کارایی درست، و رعایت نکات نگهداری و تعمیرات می‌شود. برای هرگونه سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتر، همیشه می‌توانید از متخصصان مجرب کمک بگیرید.

 

اگر قصد خرید کولر صنعتی را دارید، می‌توانید آن را در شهرهای مختلف از جمله تهران و اصفهان تهیه کنید. برای خرید، بهتر است با متخصصان معتبر و شرکت‌های معروف مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 آیا به دنبال راه‌حلی مؤثر برای سیستم سرمایشی محیط خود هستید؟ تیم مهندسین ما در "سرما نوین" با تخصص و تجربه فراوان، آماده است تا خدمات نصب و اجرای کولر صنعتی را به‌صورت رایگان برای شما فراهم کند.

 کیفیت و کارآیی تضمین‌شده:
با همکاری مهندسین مجرب و متخصص، ما تضمین می‌کنیم که نصب کولر صنعتی شما با بالاترین استانداردهای کیفیت و کارآیی انجام شود. هدف ما اطمینان از عملکرد مطلوب سیستم سرمایشی شماست.

 مشاوره رایگان:
تیم ما با ارائه مشاوره رایگان، شما را در انتخاب بهترین کولر صنعتی متناسب با نیازها و فضاهای شما همراهی می‌کند.

 نصب رایگان:
پس از انتخاب کولر صنعتی مناسب، فرآیند نصب به‌صورت رایگان توسط تیم حرفه‌ای ما انجام می‌شود تا شما نگران هیچ‌چیز نباشید.

 پشتیبانی و خدمات پس از فروش:
ما پس از نصب هم با شما خواهیم بود و با ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مداوم، عملکرد بهینه سیستم سرمایشی‌تان را تضمین می‌کنیم.

 برای دریافت مشاوره و نصب کولر صنعتی، همین حالا با 02176213408 تماس بگیرید و از فضای خنک و دلپذیر لذت ببرید!

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود!
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • آموزش نصب کولر صنعتی آبی
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد