Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: کنگره اربعین نزدیک است، قطعاً در سال جاری مانند سال‌های گذشته بخش اعظمی از زائران اربعین از مرز مهران به کربلا مشرف می‌شوند که این مهم می‌طلبد که به زیرساخت‌های این مرز بیش از گذشته توجه شود.

جاده ایلام به مهران مسیری نام آشنا برای زوار عتبات عالیات است، متناسب نبودن این محور با حجم ترددها باعث شد که کار بهسازی و توسعه آن در دستور کار قرار گیرد اما پیمانکاران تکمیل نشدن طرح را ناشی از کمبود اعتبارات می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارخطه کردن محور ایلام-مهران یکی از مهمترین زیرساخت‌های اربعین در استان به شمار می‌رود ولی بعد از سال‌ها هنوز تکمیل نشده است و نیاز است مسئولان کشوری توجه ویژه ای به این مسیر داشته باشند چراکه اکثر تردد زوار از این مسیر انجام می‌شود.

بخش‌هایی از این مسیر نیازمند بهسازی و اصلاح هستند، البته در قطعه دوم این طرح کار به خوبی پیش رفته که بر طبق قراردادی که ۲۵ کیلومتر بوده ۲۳ کیلومتر از آن انجام گرفته است.

ضرورت توجه به زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این طرح باید تا اربعین تکمیل شود و مسیر ایلام-مهران باید برای تردد زوار مشکلاتی ایجاد نکند.

علی اکبر بسطامی افزود: از مسئولان کشوری درخواست کردیم که به استان ایلام سفر کنند و شرایط کنونی ایلام را درک کنند.

وی تصریح کرد: مردم استان ایلام با تمام وجود در خدمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هستند اما آنچه که می‌بینیم این اراده در استان است، اما در سطح ملی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان بیان کرد: آماده سازی و تکمیل راه‌های استان ایلام از جمله چهارخطه کردن محور ایلام-مهران با کمک و همراهی دولت، وزارت راه و شهرسازی، نهادهای حاکمیتی و سایر استان‌ها میسر خواهد شد.

تکمیل جاده ایلام -مهران نیازمند ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از این مسیر تاکنون ۷۳ کیلومتر به بهره برداری رسیده مابقی در ۵ قطعه پیمانکاران مشغول انجام کار هستند.

عبدالله بهادری افزود: قطعه اول و دوم این مسیر به شکل اضطراری تا پایان مردادماه آماده بهره برداری خواهد بود.

وی تصریح کرد: قطعه سوم در مرحله روسازی هستیم تا پایان مردادماه آماده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ادامه داد: قطعه چهارم که در دو قسمت است، در مرحله کنجانچم قسمتی از آن به شکل اضطراری برای ایام اربعین آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: تلاش راه و شهرسازی استان و مشاورین و پیمانکاران این است که چند قطعه باقیمانده بزرگراه ایلام - مهران تا اربعین تکمیل شده و سایر پروژه‌ها نیز برای عبور اضطراری ساماندهی شوند.

طبق گفته مسئولان و پیمانکاران برای تکمیل و بهره برداری کامل جاده ایلام - مهران ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم است.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همچنان نیازمند تزریق اعتبارات

استاندار ایلام نیز روز گذشته در نشست با اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و قرارگاه مردمی خادمان اربعین استان اظهار کرد: کمتر از سه ماه به کنگره جهانی و بزرگ اربعین باقیمانده است و از تمامی مناطق دنیا در این پیاده روی شرکت می‌کند.

حسن بهرام نیا افزود: همانطور که از طریق رسانه‌ها و مطبوعات اعلام شده و هر دو هفته یک بار نشست اربعین در استان و کشور با حضور تمامی اعضا برگزار و تصمیمات خوبی در این نشست‌ها اتخاذ می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان ایلام به یک کارگاه عمرانی در حوزه زیرساخت‌های اربعین مبدل شده است اما برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام همچنان نیازمند تزریق اعتبارات در سطح ملی هستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت اصلی ستاد اربعین با وزارت کشور است، گفت: ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال است و سازمان حج و زیارت، اطلاع رسانی، حمل و نقل، تغذیه و مشارکت مردمی، بهداشت و درمان، کمیته زیرساخت، اعزام تعدادی از کمیته‌های مهم این ستاد است.

رئیس ستاد اربعین استان با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون از جمله در دست اجرا بودن تصفیه خانه فاضلاب مهران، تأمین آب روزانه برای ۵۰۰ هزار زائر، برق مورد نیاز برای خدمات رسانی شایسته به زائران و … انجام شده است، افزود: تاکنون دو بار رئیس ستاد اربعین کشور به ایلام سفر کرده و از نزدیک از زیرساخت‌های اربعین بازدید و مشکلات را احصا کرده است.

مشارکت ۸ استان معیت در تکمیل زیرساخت‌های ایلام

استاندار ایلام با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان با رایزنی‌های انجام شده به استان اختصاص داده شده است، گفت: زیرساخت‌های راه اربعین در حال تکمیل شدن است و برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها از ماشین آلات، تجهیزات و راهداری ۸ استان معین در ایلام مستقر هستند.

بهرام نیا، تأمین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت در حین استقرار را مهم‌ترین نیاز زائران است عنوان کرد و گفت: آب سرد کن که و احداث کارخانه یخ در حال انجام است و دولت با قدرت با نگاه رویکرد مردمی تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود قریب ۸۰ درصد زائران مهران را به عنوان مسیر بازگشت خود به کشور انتخاب کنند، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با اعتبارات متمرکز و رایزنی‌های انجام شده در مرکز هیچ وقفه‌ای در عملیات عمرانی پروژه‌ها ایجاد نشود تا پروژه عمرانی و راهسازی در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

وی گفت: وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اربعین یک امر زنجیره‌ای است، افزود: هر کجا این زنجیره قطع شود اربعین حسینی و زوار اربعین دچار مشکل می‌شود.

در سال ۱۳۹۲ کلنگ چهاربانده کردن محور ایلام- مهران به دلیل حجم بالای تردد زائران اربعین به زمین زده شد، پروژه‌ای که قرار بود در مدت زمان ۲۴ ماه به بهره برداری برسد اما حالا بعد از ۹ سال تکمیل نشده است.

محور ایلام-مهران در ایام اربعین شاهد ترافیک‌های متعدد است که می‌طلبد وعده‌های مسئولان کشوری و استانی برای تکمیل طرح به سرانجام مشخصی برسد.

استان ایلام اصلی ترین محور اربعین با پوشش بیش از ۶۵ درصد تردد زوار است و این مهم می‌طلبد نگاه ویژه ای به زیرساخت‌های این ستان در سطح ملی شود.

پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵ میلیون نفر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات مشرف شوند و همین موضوع ضرورت تکمیل این طرح را تا اربعین دو چندان می‌کند.

کد خبر 5534731

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی اربعین حسینی مرز مهران بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه دعای عرفه عید سعید قربان ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سنندج آمار کرونا زلزله هرمزگان مشهد اردبیل حجاب و عفاف زیرساخت های اربعین محور ایلام مهران کردن محور ایلام راه و شهرسازی استان ایلام بهره برداری ستاد اربعین پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان