Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌hلله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک این عید، اظهار کرد: امروز آغاز دهه ولایت است که در گذشته در ایام این اعیاد، سنت‌هایی در مشهد داشتیم ولی امروز کمتر به این سنت‌ها توجه می‌شود.

وی با بیان این‌که مردم از هر تعطیلی برای سفر استفاده می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه این سنت‌های محلی که نشان ولایت‌مداری و وابستگی ما شیعیان به اهل بیت پیغمبر (ع) بوده، از دست رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر لزوم احیای سنت‌های گذشته در برپایی اعیاد و جشن‌های اهل بیت، خاطرنشان کرد: در شهرهای مختلف و بلاد گوناگون مراسم خاصی در عید غدیر برگزار می‌شد، رفت و آمدها، دید و بازدیدها و صله رحم انجام می‌شد که از برکات ولایت ما نسبت به ساحت مقدس امیرالمؤمنین و اهل بیت بود ولی الان از هر تعطیلی و فرصتی برای سفر استفاده می‌شود، این هم بد نیست ولی به این صورت نباید تمام شود که فرهنگ ولایی ما بهم بخورد.

وی افزود: سنت‌های گذشته را در برپایی مراسم و شعائر ولایی در شهر و دیار خود احیا کنید و زنده نگاه بدارید زیرا شعائر ولایت وابستگی ما را به پیغمبر و عزیزان پیغمبر ثابت می‌کند و امتیاز تمام جریان انقلاب و نظام ما به‌خاطر ولایی بودن آن است.

ولایتمداری در سایه پذیرفتن حکومت مقام ولایت محقق می‌شود

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که جشن گرفتن عید غدیر تنها نشانه ولایتمداری نیست، تصریح کرد: این‌که غدیر را جشن بگیریم و عاشورا عزاداری کنیم نشان ولایتمداری ما هست اما خود ولایتمداری این نیست، ولایتمداری در سایه پذیرفتن حکومت مقام ولایت است.

وی در نقد به ارائه برخی نسخه‌های انحرافی از مفاهیم اجتماعی و ولایی، متذکر شد: عده‌ای که در گوشه و کنار حرف‌هایی می‌زنند و می‌گویند «عدالت مقدم بر ولایت است»، نه معنای عدالت و نه معنای ولایت را فهمیدند؛ اجرای عدالت اسلامی در غیر جامعه ولایی ممکن نیست.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: عدل کامل تنها در سایه ولایت و حاکمیت ولایی قابل اجرا است، این افراد چطور می‌گویند عدالت بر ولایت مقدم است؟

نفوذ و انحراف در رگه‌های انقلابی جامعه

وی با بیان این‌که گاهی دشمن در ما نفوذ می‌کند و حرف‌هایی را به دهن بعضی‌ها می‌دهد، گفت: این حرف‌ها انحراف، کج‌روی و جدا شدن از صراط مستقیم و مسیر اصلی ما در راهی است که شهدای ما جان دادند؛ این زمزمه مسمومی که عده‌ای به‌عنوان شعار انقلابی تازه مطرح کنند که «عدالت مقدم بر ولایت است»، شعار و نفوذ فرهنگی دشمن در رگه‌های انقلابی است انحراف در جامعه را از رگه‌های انقلابی آغاز کنند.

کد خبر 5534798

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد مفهوم عدالت عدالت خواهی ولایت فقیه دهه ولایت آیت الله علم الهدی نماز عید قربان بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت کرمانشاه عید سعید قربان دعای عرفه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج خراسان رضوی آمار کرونا مشهد اردبیل زلزله هرمزگان حجاب و عفاف بر ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است

ایسنا/فارس مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور در تحقق شعارهای سال را توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی دانست.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ایده اصلی طرح شعار سال توسط مقام معظم رهبری ذاتاً یک امر فرهنگی و فرهنگ‌ساز است و پیش از آنکه شعار مطرح شود، باید در مقام راهبرد قرار بگیرد و کلان حرکت جامعه را تنظیم و هدایت کند که در بطن خود به فرهنگ‌سازی و جهت‌گیری‌های فرهنگی متناسب با شعار سال توسط مردم و مسئولان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته که عمده شعارها رنگ و بوی اقتصادی داشته‌اند، به الزامات فرهنگی تحقق آن راهبرد اقتصادی کمتر توجه شده است، افزود: در سال ۱۳۹۷ رهبری معظم انقلاب در شعار سال حمایت از کالای ایرانی را مطرح کردند و آن را مهم‌ترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی دانستند و به واقع  مهم‌ترین مسئله فرهنگی کشور ما در تحقق شعارهای اقتصادی توجه مردم به مسئله حمایت از تولیدات و محصولات وطنی است.

قانعی با تصریح اینکه در کشور ما فرهنگ استفاده و حمایت از کالای وطنی همچنان در میان مردم نیازمند تقویت است، گفت: در شرایط کنونی حمایت از کالای داخلی در اقتصاد ایران حرف اول را می‌زند. این امر نیاز به بسترسازی و تولید محتوای فرهنگی مداوم جهت حمایت از کالای داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: تمرکز بر تولید محتوای خلاقانه، افزایش کیفیت محصولات و پایبندی مسئولان و چهره‌های ملی به استفاده از تولیدات داخلی و همچنین نشان‌سازی برای تولیدات ملی فاخر و رقابت‌پذیر و جبران برخی از این هزینه‌ها توسط دولت می‌تواند کمک ارزشمندی به تولید ملی باشد.

وی با بیان اینکه  در بخش دوم شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) علاوه بر توجه به جهش تولید راهبرد جدیدی به نام مشارکت مردم نیز مطرح می‌شود، افزود: مشارکت مردم وجوه مختلفی خواهد داشت. یکی از آن‌ها قطعا اهتمام به مصرف کالای داخلی و توجه به فرهنگ مصرف کالای وطنی توسط مردم است اما مسئله مهم‌تر بستر سازی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در امر تولید است. رفع موانع و بروکراسی‌های مرسوم، تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و بسیاری از اقدامات تشویق‌کننده و ترغیب‌کننده مردم به مشارکت در امر تولید سیاست مترقی و پیشروانه‌ای است که رهبر معظم انقلاب حکیمانه و هوشمندانه در شعار سال به آن اشاره می‌کنند.

قانعی با بیان اینکه در واقع شعار بازگشت به مردم راهبرد قطعی و ناگزیر جمهوری اسلامی در همه ابعاد است، گفت: طی سالیان گذشته هرکجا امورات به مردم واگذار شد، نتایج شگرفی مشاهده شد و موفقیت‌های چشمگیری حاصل شد؛ اینکه مردم در همه ابعاد مسائل اقتصادی مشارکت داده شوند، نه اینکه صرفا به‌عنوان لایه‌های پایینی و اقدام‌کنندگان میدانی به مردم نگاه شود باید در دستور کار قرارگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اظهار کرد: مشارکت مردم در لایه‌های تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری، لایه‌های اقدام و اجرا و در نهایت  نظارت و اصلاح فرآیند قطعا راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • درجه نفوذ قیر چیست و قیر درجه نفود چه کاربردی دارد؟
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • میدان داری مردم و دولت پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است