Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:37:19 GMT

مسلمانان باید دشمن شناس باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۴۵۱۷۹۲

مسلمانان باید دشمن شناس باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان اصفهان که در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن تبریک عید قربان اظهار داشت: این عید نمار گذشت و ایثار است، ابراهیم خلیل الله در این عید به ما آموخت که در برابر حکم و فرمان الهی باید از همه تعلقات خود دست بکشیم و فقط به خدا توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ابراهیم بت‌شکن همه امتحان‌های سخت الهی و زندگی را پشت سر گذاشته و فقط یک امتحان بزرگ برای او باقی مانده بود.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه انسان‌ها همواره در معرض امتحان الهی قرار دارند، گفت: اما امتحان پیامبران الهی بسیار سخت بود و انسان‌های عادی توان موفقیت در این امتحانات را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باور یگانگی خداوند بر همه ما واجب است، ادامه داد: برخی مواقع به زبان می‌گوئیم خدا یکی است، اما هزاران خدا در دل خود داریم و در این مسیر حجاج باید به جایی برسند که فقط به یک خدا برسند و همه چیز را درراستای خدا ببینند.

حجت‌الاسلام محمودی با بیان اینکه همه عبادت‌ها در کنار جنبه عبادی که دارند، بعد اجتماعی را نیز با خود به همراه دارند، تصریح کرد: شاهد هستیم در روزی که حجاج رمی جمرات می‌کنند و همه مسلمانان با یکدیگر عقبه دشمن را می‌زنند، در همین مسیر است که رهبر انقلاب فرمودند در حج باید دشمن را شناخت و آن را به دیگران شناساند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز عرفه خطاب به جامعه حهانی گفت: حج با مسائل سیاسی جامعه همراه است و امروز این بعد اهمیت بیشتری دارد، رهبر معظم انقلاب وحدت و عبادت را دو پایه حج و عامل اساسی وحدت جامعه مسلمانان دانستند و در همین پیام بروز پدیده شگرف مقاومت را موجب ضعیف‌تر شدن هر روزه دشمن بیان کردند ضمن اینکه نباید از زیرکی‌های دشمن نیز غافل شویم و باید همواره دشمن شناس باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به مقاومت مردم جهان اسلام در برابر ظلم دشمنان افزود: همه این موفقیت‌ها حاصل الگو گرفتن از عید سعید قربان است.

کد خبر 5534835

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان نماز عید سعید قربان حج تمتع بوشهر بیست و هفتمین سفر استانی دولت عید سعید قربان کرمانشاه دعای عرفه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه سنندج خراسان رضوی آمار کرونا اردبیل مشهد حجاب و عفاف نماز عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۵۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید

محمد فاضلی جامعه‌شناس خطاب به روسای دانشگاه‌هایی که برای بورسیه‌ کردن دانشجویان معترض آمریکایی اعلام آمادگی کردند، توییتی منتشر کرد.

فاضلی طی این توییت در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دو سه رئیس دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند به دانشجویان معترض آمریکایی، بورسیه بدهند! یکی به این‌ها بگوید خودمان کلی دانشجوی محروم از تحصیل، و با احکام تعلیق از یک تا چند ترم داریم. خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید و دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه خودتان را دریابید.

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب: حج امسال باید برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش باشد/ حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/ برای دفاع از فلسطین منتظر دیگران نمی‌مانیم
  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بود
  • شهید مقصودی معلمی دلسوز و وظیفه شناس بودند
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!